AGROS zapowiada zdecydowanie lepsze wyniki finansowe

Centralizacja w AGROSIE

10 PROC. RYNKU DLA WYBOROWEJ W CIĄGU 5 LAT

Agros zapowiada zdecydowanie lepsze wyniki finansowe w bieżącym roku. Przewidujemy, że spółka Agros Fortuna, odpowiadająca w grupie za sektor przetwórstwa owocowo-warzywnego będzie miała pozytywny wynik, chociaż wcześniejsze prognozy nie były tak optymistyczne -

powiedział podczas spotkania z dziennikarzami Yves Flaissier, prezes Agrosu. Jego zdaniem, stało się to realne dzięki wprowadzeniu nowego stylu zarządzania grupą i zdecentralizowaniu jej struktury. Umożliwia ona eliminowanie produktów deficytowych oraz wyczulenie klientów na najlepsze wyroby. Dlatego strategia grupy zakłada rozwijanie takich marek, jak: Fortuna, Karotka, Krakus i Łowicz. Natomiast zbywa aktywa deficytowe i nie mieszczące się w profilu prowadzonej działalności. Sprzedaliśmy Tarczyn inwestorowi niemieckiemu, firmie Binder, dzięki temu 800 osób zachowało swoje miejsca pracy - wyjaśnił prezes Agrosu. Spółka Agros-Farmy i Młyny, zajmująca się działalnością rolniczą została sprzedana, wraz z zatrudnionym w niej 600-osobowym personelem, poznańskiej firmie Top Farms, zależnej od inwestora angielskiego. We wszystkich tych działaniach staraliśmy się mieć na uwadze aspekt społeczny. I to nam się udało. Ludzie nie stracili stanowisk pracy - stwierdził Yves Flaissier.

Prezes Agrosu wyjaśnił, że obecnie władze zastanawiają się nad centralizacją dwóch zakładów: PPM Agros-Koszalin, zajmującego się działalnością mięsną i wędliniarską oraz  Skawa z Wadowic specjalizującego się w przetwórstwie owocowym.

Innym obszarem działalności Agrosu pozostanie branża alkoholowa. Pod koniec czerwca br., prawdopodobnie zostaną zakończone negocjacje dotyczące przejęcia Polmosu Poznań przez Pernod Ricard, głównego akcjonariusza Agrosu. Francuski inwestor nie ukrywa, że ceni Wódkę Wyborową i zamierza tę markę intensywnie promować w ramach wspierania starannie wyselekcjonowanych alkoholi. Obecnie Wyborowa ma 3,5-4 proc. udziału w polskim rynku. Nie po to kupujemy Polmos Poznań, by zadowolić się takim wynikiem tej marki. Za pięć lat zamierzamy zdobyć 10-proc. udział w rynku alkoholi w Polsce - stwierdził Yves Flaissier. Jest to jeden z głównych celów Pernod Ricard. Drugim, nie mniej ważnym - zdaniem prezesa Agrosu - jest oddanie Wyborowej jej szlachetności. Francuski inwestor zamierza też zwiększyć jej produkcję, wykorzystując do tego celu miejscowe surowce i tradycyjne receptury. Ponadto zapowiada rozwinięcie w Polmosie Poznań działów sprzedaży i marketingu.

Pernod Ricard zaproponował też innym Polmosom skorzystanie z jego światowej sieci dystrybucji na podstawie indywidualnych umów. Negocjacje dotyczące tej kwestii trwają. Najbardziej zaawansowane i bliskie sfinalizowania są rozmowy z Polmosem Białystok. Myślę, że wkrótce zostania podpisana długoterminowa umowa dotycząca dystrybucji Żubrówki na rynkach zagranicznych - stwierdził Yves Flaissier.

WOJCIECH ADAMCZYK

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne
MARKA 14,58% 0,55
2020-01-14 15:00:00
WIG 0,13% 59 039,84
2020-01-17 17:15:02
WIG20 0,10% 2 175,95
2020-01-17 17:15:01
WIG30 0,02% 2 505,71
2020-01-17 17:15:01
MWIG40 0,22% 4 076,72
2020-01-17 17:15:00
DAX 0,72% 13 526,13
2020-01-17 17:37:00
NASDAQ 0,34% 9 388,94
2020-01-17 22:03:00
SP500 0,39% 3 329,62
2020-01-17 22:08:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.