REKLAMA

5 cech, które musisz mieć, żeby dostać pracę

2015-07-20 14:01
publikacja
2015-07-20 14:01
fot. phovoir / YAY Foto

Wyższe wykształcenie, a nawet doświadczenie przestały być już gwarantem znalezienia zatrudnienia. Dziś kandydaci, żeby zdobyć wymarzoną posadę, muszą wykazać się tym "czymś", co wyróżni ich spośród innych. Obecnie liczą się przede wszystkim umiejętności miękkie i osobowość. Co warto podkreślić na rozmowie kwalifikacyjnej i jakimi cechami należy się na niej pochwalić podpowiada Dyrektor Zarządzający Rafał Dryla Agencji Zatrudnienia GP People.

(fot. phovoir / YAY Foto)

Komunikatywność - to jedna z najważniejszych umiejętności miękkich, która obecnie jest pożądana niemal w każdej firmie. Zdolność do efektywnego porozumiewania się jest cenna nie tylko przy kontaktach z klientami, ale przede wszystkim pozytywnie wpływa na relacje między pracownikami. Osoba obdarzona wysoko rozwiniętymi zdolnościami komunikacyjnymi nie ma problemu z dogadaniem się z innymi, samodzielnie rozpoczyna dyskusje, ale także słucha innych, nawet jeśli mają odmienne poglądy. - Z takimi ludźmi w zespole współpraca jest dużo łatwiejsza i przyjemniejsza. Dlatego nie pozwólmy, aby podczas rozmowy kwalifikacyjnej opanował nas stres i odważnie wypowiadajmy się, dyskutujmy, a nawet - jeśli klimat rozmowy temu sprzyja - zażartujmy z rekruterem -doradza Rafał Dryla, Dyrektor Zarządzający GP People.- Również tak zwane "small talki" to ważna umiejętność, którą warto opanować, bo to bardzo istotny element nie tylko relacji biznesowych, ale też doskonały wstęp do poważnej rozmowy -dodaje. 

Aktywność - mogłoby się wydawać, że wypełnianie w CV rubryki hobby czy wymienianie w niej listy różnorodnych, często niezwiązanych z zawodem umiejętności nie ma sensu. Nic bardziej mylnego. Pracodawcy podkreślają bowiem, że dla nich niezwykle istotne jest, aby pracownik był aktywny, nie bał się nowych wyzwań, posiadał pasję i stale rozwijał. Dlatego dobrym sposobem na zaprezentowanie tego jest pochwalenie się swoimi nietypowymi zainteresowaniami, a także udziałem w rożnego rodzaju kursach oraz szkoleniach. Taka otwartość i aktywna postawa pracownika w oczach pracodawcy potwierdza jego gotowość do zmian, chęć podejmowania nowych wyzwań, doskonalenia się i podwyższania umiejętności.

Multikulturowość - obecnie coraz więcej przedsiębiorstw współpracuje z międzynarodowymi klientami, a także zatrudnia pracowników z zagranicy. Takie "mieszane towarzystwo" przestało być już zarezerwowane jedynie dla największych korporacji. Dziś również w wielu mniejszych firmach w Polsce pracują osoby pochodzące na przykład ze Wschodu, a podmioty te utrzymują kontakty z kontrahentami z całego świata. - Dlatego bardzo ceniona jest obecnie zdolność do pracy w wielokulturowym środowisku i nie chodzi tu tylko o znajomość języka obcego. Bardzo ważny jest także, a może nawet przede wszystkim brak jakichkolwiek uprzedzeń i stereotypów -mówi Rafał Dryla z GP People.

Zdolności analityczne - umiejętność analizowania i wyciągania wniosków jest niezwykle przydatna na wielu stanowiskach, a zwłaszcza na tych wymagających dużej samodzielności. Pracownicy na co dzień mają bowiem do czynienia z ogromną ilością informacji. Każda osoba, która potrafi spojrzeć na projekt w sposób kompleksowy, a także dostrzega zależności między różnego rodzaju danymi czy zachodzącymi procesami jest niezwykle pożądana przez pracodawców i traktowana jako wartościowy pracownik. Dlatego jeśli posiadamy analityczny umysł, koniecznie zaznaczmy to w naszym podaniu o pracę.

Stress-free - praca pod presją czasu nierozerwalnie związana jest ze stresem. Deadliney, ASAPy, krótkie terminy realizacji projektów to dziś niestety codzienność nie tylko pracowników biurowych, ale i osób pracujących w przedsiębiorstwach produkcyjnych, budowlanych czy wielkich fabrykach. Umiejętność zapanowania nad własnymi emocjami, szybkiego podejmowania decyzji w trudnych sytuacjach, a także radzenia sobie z nieprzewidzianymi zdarzeniami czy kryzysami są niezwykle cenne w oczach pracodawców. Te zdolności pozwalają na efektywną pracę w każdej firmie, ponieważ osoby odporne na stres mają zaufanie do własnych umiejętności i dzięki temu zdecydowanie lepiej radzą sobie z powierzanymi im zadaniami.

GP People

Źródło:Informacja prasowa
Tematy
Otwórz iKonto Biznes w Alior Banku, spełnij warunki promocji i zgarnij 300 zł od Bankier.pl i do 1500 zł od Alior Banku.

Otwórz iKonto Biznes w Alior Banku, spełnij warunki promocji i zgarnij 300 zł od Bankier.pl i do 1500 zł od Alior Banku.

Komentarze (2)

dodaj komentarz
~WujekWładek
Autor zapomniał, że warto w CV powołać się na konkretne znajomości i plecy. Należy napisać to w nagłówku, żeby rekruter nie musiał czytać nieistotnych w tym momencie informacji pod nim. Pozostałe 5 cech przyda się w wyścigu o marne i słabo płatne posady, które osoby wyłonione w opisanej przeze mnie selekcji nie Autor zapomniał, że warto w CV powołać się na konkretne znajomości i plecy. Należy napisać to w nagłówku, żeby rekruter nie musiał czytać nieistotnych w tym momencie informacji pod nim. Pozostałe 5 cech przyda się w wyścigu o marne i słabo płatne posady, które osoby wyłonione w opisanej przeze mnie selekcji nie interesują.
~Polak
Nie ma to jak zrobić z siebie teatrzyk na rozmowie kwalifikacyjnej, a kiedy już wybiorą Cię z łaski jako odpowiedniego kandydata, dawać się wyciskać jak cytrynę, poświęcać się dla firmy kosztem życia osobistego za jakieś marne grosze. Nie dzięki, to nie dla mnie, niech sobie właściciele i prezesi firm sami pracują Nie ma to jak zrobić z siebie teatrzyk na rozmowie kwalifikacyjnej, a kiedy już wybiorą Cię z łaski jako odpowiedniego kandydata, dawać się wyciskać jak cytrynę, poświęcać się dla firmy kosztem życia osobistego za jakieś marne grosze. Nie dzięki, to nie dla mnie, niech sobie właściciele i prezesi firm sami pracują w swoich kieratach.

Powiązane: Praca

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki