REKLAMA

11 bit studios wypracowało w IV kw. 5,3 mln zł zysku netto

2021-04-28 20:54
publikacja
2021-04-28 20:54
11 bit studios wypracowało w IV kw. 5,3 mln zł zysku netto
11 bit studios wypracowało w IV kw. 5,3 mln zł zysku netto
/ 11bit

11 bit studios wypracowało w czwartym kwartale 2020 roku 5,3 mln zł zysku netto - podała spółka w raporcie. Wynik był o 55 proc. niższy niż przed rokiem i o 1,6 mln zł niższy od oczekiwań analityków.

Wynik EBITDA zmniejszył się o 32 proc. rok do roku, do 8,6 mln zł. Średnia prognoz analityków wynosiła 10,5 mln zł.

Przychody w czwartym kwartale spadły o 13,1 proc. do 19 mln zł. Były o 7,9 proc. wyższe od konsensusu.

Spółka poinformowała w raporcie m.in. o prawie 1 mln zł kosztów wynikających z zaniechanych projektów, w tym odpisach nakładów na rozwój autorskiego silnika do gier oraz części wydatków związanych z grą "Foxhole" (projekt wydawniczy realizowany przez hiszpańskie studio Digital Sun).

W całym 2020 roku EBITDA wzrosła o 68 proc. do 51,1 mln zł.

Środki pieniężne zgromadzone na koniec grudnia na kontach bankowych spółki lub ulokowane w bezpiecznych instrumentach finansowych wzrosły rok do roku o 16,9 proc. do 96,13 mln zł.

Przychody w 2020 roku zwiększyły się o 22,3 proc. do rekordowych 87,1 mln zł. Spółka podała, że za 29 proc. przychodów odpowiadały gry, w przypadku których firma jest wyłącznie wydawcą, głównie "Moonlighter" i "Children of Morta".

W raporcie podano, że od premiery w kwietniu 2018 roku gra "Frostpunk" wygenerowała do końca grudnia 2020 r. łącznie ponad 130 mln zł. Gra "This War of Mine", której debiut miał miejsce w listopadzie 2014 roku, osiągnęła łączną sprzedaż na poziomie ponad 110 mln zł. Z kolei gra "Moonlighter", wydana przez 11 bit studios w maju 2018 roku, dała 44 mln zł przychodów.

Wartość nakładów na niezakończone prace rozwojowe spółki (głównie produkcja nowych gier o roboczych tytułach "Projekt 8", "Dolly" i "Eleanor") wzrosła w czwartym kwartale o 7,2 mln zł do 25,5 mln zł.

W raporcie podano, że na dzień publikacji raportu nad produkcją nowej gry o roboczej nazwie „Projekt 8” pracuje ok. 45 osób. Zespół ten jest w trakcie intensywnej rozbudowy.

"Według obecnych założeń zespół odpowiedzialny za stworzenie 'Projektu 8' docelowo powinien być porównywalny wielkością do zespołu pracującego nad 'Frostpunkiem' (ok. 60-70 osób) a budżet produkcyjny gry, szacowany wcześniej na ok. 20 mln zł, będzie istotnie większy od tej kwoty" - napisano.

Równolegle z rozwojem „Frostpunka” i produkcją „Projektu 8” spółka prowadziła też w 2020 roku prace koncepcyjne i prototypowe nad dwiema kolejnymi produkcjami własnymi. Za projektem o roboczej nazwie "Dolly” stoi ok. 20-osobowy zespół. Spółka nie ujawnia na razie żadnych szczegółów tej produkcji poza tym, że jest ona oparta o zupełnie nową markę.

Za stworzenie drugiego z tytułów, czyli projektu "Eleanor”, odpowiada ok. 50-osobowy zespół, złożony z osób, które zajmuje się tworzeniem i następnie rozwojem „Frostpunka”. Tytuł ma być istotnie większy niż „Frostpunk”, zarówno jeśli chodzi o wielkość gry, jak i nakłady na jego stworzenie.

Zespół zarządzający pionem wydawniczym 11 bit prowadził w 2020 roku działania akwizycyjne, mające na celu powiększenie portfela wydawniczego na kolejne lata. Obecnie znajdują się w nim cztery tytuły: gra o roboczej nazwie „Vitriol”, której producentem jest studio Fool's Theory z Bielska-Białej, gry o roboczych nazwach „Foxhole” i „Botin” (ich producentem jest hiszpańskie studio Digital Sun Games, które odpowiadało za produkcję gry "Moonlighter") oraz gra o roboczej nazwie „Ava”, za którą stoi hiszpańskie studio Chibig.

Zobowiązania pozabilansowe spółki do poniesienia wydatków - wynikające z zawartych umów na wydanie w przyszłości gier zewnętrznych firm - wyniosły 3,45 mln euro i 4,8 mln zł, wobec odpowiednio 3,57 mln euro i 7,9 mln zł kwartał wcześniej.

W liście do akcjonariuszy, zarząd 11 bit studios napisał, że tempo prac nad kolejnymi grami spółki, czyli „Projektem 8” oraz projektami „Dolly” i „Eleanor”, jak i tytułami, które mają być wydane przez firmę, jest satysfakcjonujące.

"Zbliżamy się do momentu, gdy będziemy mogli powiedzieć o nich szerzej naszym akcjonariuszom i inwestorom" - napisano.

Firma podtrzymuje cel zwiększenia zatrudnienia do 200 osób do końca 2021 r. roku. Na koniec ubiegłego roku były to 173 osoby, o 17 więcej niż kwartał wcześniej. (PAP Biznes)

kuc/ asa/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Konto Przekorzystne z premią do 300 zł

Konto Przekorzystne z premią do 300 zł

Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki