Wolontariusze BAKCYLA na 5

Procent składany, koszt alternatywny, RRSO, reinwestycja i dywersyfikacja– m.in. te pojęcia wyjaśniają gimnazjalistom wolontariusze, na co dzień pracownicy banków, w ramach projektu edukacyjnego Bankowcy dla Edukacji Finansowej Młodzieży BAKCYL. Wolontariusze prowadzą w szkołach lekcje zczterechtematów: Twoje pieniądze, Pożyczaj z głową, Mądre inwestowanie, Finanse na całe życie – które razem stanowią dla młodego człowieka kompendium wiedzy nt. zarządzania własnymi finansami. Pomysłodawcą i organizatorem projektu jest Warszawski Instytut Bankowości, patronem Związek Banków Polskich. W dwóch pierwszych pionierskich latach, projekt korzystał ze wsparcia finansowego Narodowego Banku Polskiego w ramach programu edukacji ekonomicznej NBP.


16 listopada zakończyła się druga edycja projektu, w której uczestniczyło 17 banków partnerskich: Bank Gospodarstwa Krajowego wraz z Fundacją BGK im. Jana Kantego Steczkowskiego, Bank BGŻ, Bank Ochrony Środowiska, Bank Pekao, Bank Millennium, Bank Spółdzielczy w Płońsku, Bank Spółdzielczy w Pruszkowie, BNP Paribas Bank Polska, Deutsche Bank Polska, Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy, ING Bank Śląski, Mazowiecki Bank Spółdzielczy w Łomiankach, mBank, Polski Bank Spółdzielczy w Ciechanowie, Raiffeisen Polbank, SOCIETE GENERALE, Warszawski Bank Spółdzielczy. W drodze rekrutacji partnerskie banki wyłoniły pracowników, którzy przeszli intensywne szkolenie warsztatowe Warszawskiego Instytutu Bankowości przygotowujące do roli wolontariusza w projekcie BAKCYL. Dziś wolontariusze BAKCYLA to blisko 80 ekspertów - zdecydowana większość  przeprowadziła już lekcje w szkołach i miała okazję podzielić się swoją wiedzą i bogatym doświadczeniemz młodzieżą.


W ramach zakończonej edycji, której patronem był Mazowiecki Kurator Oświaty odbyło się 206 lekcji w 31 szkołach dla 67 klas, blisko 1450 uczniów. Zebrane w szkołach opinie nt. projektu są bardzo pozytywne, np.: „Gorąco polecam program BAKCYL innym szkołom gimnazjalnym, jako pogłębienie wiedzy przekazywanej uczniom w ramach przedmiotu wiedza o społeczeństwie.” – Gimnazjum nr 116 w Warszawie;  „Projekt BAKCYL (…) odnosi się do treści edukacyjnych przekazywanych przez szkołę i wnosi wiele informacji przydatnych w życiu codziennym.” -  Gimnazjum  im. ks. Jana Twardowskiego w Chylicach; „Niewątpliwą wartość lekcji w ocenie uczniów stanowił fakt, iż były one prowadzone przez pracowników banków, a więc osoby kompetentne, zawodowo zajmujące się finansami.” – Gimnazjum nr 103 w Warszawie; „Mega zajęcia. Szkoda, że nie mogłem przyprowadzić rodziców – im też by się przydało.” Gimnazjum nr 46 w Warszawie.  W ankietach oceny lekcji 88% uczniów wypowiedziało się, że lekcje im się podobały, a 84% że dowiedzieli się nowych rzeczy. Wolontariusze zostali ocenieni na 5,12 (w skali 1:6).


Projekt Bankowcy dla Edukacji Finansowej Młodzieży BAKCYLjest kontynuowany dzięki solidarnemu wsparciu finansowemu licznej grupy banków. Do końca 2017 roku lekcje BAKCYLA planowane sąw gimnazjach w całym kraju dla ponad 50 tysięcy uczniów.


Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj

Porównaj oferty

Sprawdź, które banki pożyczą pieniądze na najlepszych warunkach, i ile wyniesie miesięczna rata kredytu.

Znajdź najbardziej zyskowną lokatę bankową. Określ najważniejsze cechy, a wyszukiwarka wybierze najlepsze oferty.