
Półroczne sprawozdanie Zarządu z działalności Spółki za I półrocze 2025 r. 
 
Raport półroczny za I półrocze 2025 r. 
8 
8 
konsekwencji trwającej na jej terytorium wojny. Wprowadzone w praktyce w grudniu 2024 r. sankcje na import gazu płynnego LPG 
z Rosji nie miały znaczącego wpływu na podaż gazu i nie spowodowały znaczących podwyżek cen LPG, jednakże powstrzymywały 
decyzje zakupowe klientów. Nieznane są również ostateczne konsekwencje polityki handlowej UE i USA (w tym cła) oraz kluczowe 
regulacje, które mogą wpływać na przyszłość rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie. Wzrost wynagrodzeń, kryzys w branży 
motoryzacyjnej, rozwój elektromobilności, liczne sankcje wprowadzane w związku z inwazją Rosji na Ukrainę i wysoka konkurencja 
w obszarze instalacji gazowych, w tym agresywna konkurencja ze strony chińskich producentów, nierzadko w postaci podróbek 
wyrobów produkowanych przez AC, widoczna w szczególności w Azji Środkowej, ma niekorzystny wpływ na wartość przychodów 
i  realizowane  marże.  Coraz  większe  znaczenie  dla  wyników  spółki  ma  sprzedaż  w  krajach  rozwijających  się  Azji  i  Ameryki 
Łacińskiej,  gdzie  notujemy  istotne  wzrosty.  Obiecujący  i  perspektywiczny  jest  także  rynek  afrykański,  na  którym  od  kilku  lat 
budujemy konsekwentnie swoją pozycję, chociaż jako niedojrzały jeszcze rynek może doświadczać przejściowego zachwiania 
popytu. 
Pod koniec I kwartału 2025 roku rozpoczęliśmy sprzedaż nowoczesnego systemu do silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa, 
który pozwoli na łatwe i bezproblemowe konwertowanie nowoczesnych samochodów na zasilanie LPG i CNG. Nasz nowy system 
pozwoli klientom końcowym osiągać istotne oszczędności z eksploatacji samochodów, rozszerzając zakres oferty zarówno na 
rynku  pojazdów  aftermarketowych,  jak  też  otwierając  rynek  DOEM  (instalacje  dla  nowych  pojazdów). W obszarze  zestawów 
elektroniki do haków holowniczych, oczekujemy utrzymania podobnych poziomów sprzedaży w roku 2025, jak w roku poprzednim. 
Zamierzamy również rozwijać działalność kontraktową B2B pozostałych wyrobów głównie na zlecenie innych firm produkcyjnych, 
przede  wszystkim  w  obszarze  wiązek  elektrycznych  i  elektroniki  na  rynek  motoryzacji.  Dostrzegamy  także  trendy  rozwoju 
elektromobilności stąd też rozwijamy m.in. projekt ładowarki AC wallbox do pojazdów elektrycznych (planowana komercjalizacja w 
drugiej połowie 2025 roku) oraz magazynu energii do 30 kWh. 
Biorąc pod uwagę pozycję walutową Spółki ewentualne dalsze umocnienie PLN wobec EUR i USD będzie działało negatywnie na 
poziom sprzedaży eksportowej i realizowanych marż. 
W 2025 roku koncentrujemy się na wzroście przychodów i rozwoju technologii będących motorem naszego sukcesu w przyszłości. 
Podejmujemy  działania  mające  na  celu  optymalizację  struktury,  poprawę  procesów  i  efektywności  kosztowej  oraz  kosztów 
wytworzenia wyrobów dostosowując się do nowych uwarunkowań.  
Spółka na bieżąco monitoruje czynniki istotne dla jej stabilności i rozwoju. Za kluczowe uznawane są następujące: 
–  czas trwania i sposób zakończenia wojny w Ukrainie, 
–  skutki sankcji nakładanych na Rosję, 
–  dostępność i zmiany cen materiałów produkcyjnych i towarów oraz innych kosztów prowadzenia działalności,  
–  kształtowanie  się  otoczenia  makroekonomicznego,  w  szczególności  w  zakresie:  cen  ropy  naftowej  i  różnicy  cen  paliw 
konwencjonalnych w stosunku do autogazu, poziomu kursów walut na poszczególnych rynkach działania, 
–  upowszechnienie autogazu jako paliwa ekologicznego, 
–  kształtowanie się popytu na wyroby Spółki na rynkach, na których AC działa, 
–  aktywność konkurencji na ważnych rynkach dla Spółki, w tym agresywną konkurencję ze strony producentów chińskich w 
szczególności  w  krajach  Azji  Środkowej  i  utrudnioną  w obowiązujących  w  tamtych  uwarunkowaniach  prawnych  walkę  z 
podróbkami, 
–  import samochodów używanych, stanowiących na większości rynków ważne źródło samochodów do konwersji na gaz;