W 2024 r. głównym kanałem sprzedaży Spółki pozostały specjalistyczne sklepy stacjonarne (55,5 %
struktury sprzedaży). Na przestrzeni 4 lat najbardziej dynamiczny wzrost nastąpił w kanale sprzedaży
jakim są sklepy ogólnospożywcze (wzrost z 10,2 % w 2020 r. do 16,8 % w 2024 r.). Wzrost ten wynika
w dużej mierze z zakupu marki NaturaVena zrealizowanego pod koniec 2022 r., której produkty
dedykowane są przede wszystkim do sieci ogólnospożywczych. Udział eksportu pozostaje
na stosunkowo niewielkim poziomie (3,5 %), jednakże Zarząd zwraca dużą uwagę na ten kierunek
rozwoju ze względu na jego długoterminowe perspektywy wzrostu.
Mimo niewielkiego spadku w latach 2023 oraz 2024, na przestrzeni ostatnich lat sklepy internetowe
dalej pozostają istotnym kanałem sprzedaży Spółki. Udział sklepów internetowych (17,2 % w 2024 r.)
dotyczy sklepów, które nie prowadzą żadnej innej działalności niż sprzedaż internetowa.
W 2022 r. Spółka rozpoczęła i zrealizowała pierwszy etap budowy nowoczesnych zakładów
konfekcjonowania o łącznej powierzchni użytkowej ok. 5,7 tys. m
2
(zakończono stan surowy
zamknięty). Wznowienie budowy przewidywane jest po zebraniu odpowiednich środków finansowych
(wypracowanych z zysków netto lub z przeprowadzenia nowej niewielkiej emisji akcji) oraz przy
poprawie warunków makroekonomicznych (m.in.: niższe odsetki od kredytów, istotny wzrost
optymizmu konsumentów). W aktualnym planie Zarządu przewidujemy wznowienie budowy
we wrześniu 2026 r. i uruchomienie nowoczesnych zakładów konfekcjonowania w III kwartale 2027 r.
Pełne uruchomienie nowoczesnych zakładów konfekcjonowania przyczyni się do zwiększaniu
potencjału produkcyjnego Spółki, obniżenia jednostkowych kosztów paczkowania oraz zwiększy
potencjał logistyczny Bio Planet.
Dziękuję naszym Klientom, Akcjonariuszom, Członkom Rady Nadzorczej i Zarządu, Pracownikom
oraz Kontrahentom za wsparcie i zaufanie pokładane w Bio Planet.
Sylwester Strużyna
Prezes Zarządu