Dystrybucja Spółki w Polsce opiera się o samodzielnie stworzoną sieć transportowo-logistyczną, obejmującą cztery
punkty przeładunkowe: w Toruniu, Poznaniu, na Górnym Śląsku (Dąbrowa Górnicza) i w okolicach Wrocławia (Oleśnica),
co pozwala na czasową i ekonomiczną optymalizację dostaw. Dystrybucja zagraniczna odbywa się w oparciu o firmy
spedycyjne. Za transport produktów do Odbiorców w Polsce odpowiedzialne są wyspecjalizowane podmioty
zewnętrzne posiadające umowy ze Spółką.
Spółka rozwija również sprzedaż do podmiotów zagranicznych, m.in. do: Danii, Estonii, Kataru, Litwy, Łotwy, Niemiec,
Rumunii oraz Wietnamu.
Zespół Spółki tworzy około 300 pracowników obsługujących kompleksowo obszary sprzedaży, marketingu, zakupów,
informatyki, przetwórstwa, logistyki oraz księgowości. Spółka prowadzi działalność w Centrum Logistycznym w Lesznie
k. Warszawy o łącznej powierzchni około 10 tys. m
2
(w którym zlokalizowane jest także konfekcjonowanie świeżych
warzyw i owoców) oraz w wynajmowanych nieruchomościach produkcyjnych, w których mieszczą się 3 zakłady
konfekcjonowania (2 zlokalizowane w Wilkowej Wsi na terenie gminy Leszno k. Warszawy; 1 w Kielanówce
k. Rzeszowa). W strukturach Spółki działa także jeden sklep specjalistyczny zlokalizowany w Rzeszowie.
Kluczowe cele strategiczne Spółki na najbliższe lata to:
1. Zwiększenie rentowności Spółki.
2. Umacnianie pozycji lidera w zakresie konfekcjonowania i dystrybucji (handlu hurtowego) żywności ekologicznej
w Polsce.
3. Dokończenie budowy Nowoczesnych Zakładów Konfekcjonowania w Lesznie k. Warszawy o łącznej powierzchni
ok. 5,7 tys. m
2
, pozwalających docelowo na znaczne zwiększenie mocy przerobowych oraz istotne obniżenie
jednostkowych kosztów paczkowania. Pierwszy etap budowy zrealizowano w 2022 r. Obecnie Spółka gromadzi
środki finansowe niezbędne do dokończenia tej inwestycji.
Dla realizacji celów strategicznych Spółka podejmuje szereg działań operacyjnych:
1. Zwiększenie efektywności logistycznej Spółki poprzez wyselekcjonowanie najszybciej rotujących produktów
i intensywne ich promowania w celu uzyskania wysokich wolumenów sprzedażowych najlepszych indeksów z oferty
Spółki. Usuwanie z oferty wolniej rotujących produktów – w szczególności produktów mających lepiej rotujące
odpowiedniki w innych markach.
2. Koncentracja na identyfikacji oraz zaspokajaniu potrzeb Klientów i konsumentów poprzez:
✓ zachowywanie otwartości na zmiany potrzeb i oczekiwań Klientów i konsumentów (tj. ich klientów
ostatecznych), przekładające się na wdrażanie do oferty nowych produktów i linii produktowych,
✓ zapewnianie wysokiej jakości produktów oraz wysokiego standardu usług, w szczególności w zakresie
terminowości dostaw oraz łatwości i przyjazności obsługi (w tym za pomocą internetowej Platformy B2B),
✓ podnoszenie kwalifikacji merytorycznych w zakresie produktowym oraz relacyjnym pracowników
departamentów sprzedaży i obsługi klienta, odpowiadających za współpracę z Klientami oraz pracowników
zespołów zakupowych, odpowiadających za współpracę z dostawcami.
3. Poszukiwanie nowych dostawców, zarówno dla produktów już oferowanych, jak i nowych, których wprowadzenie
Spółka planuje w kolejnych okresach. Dzięki poszerzaniu grona dostawców Spółka ma możliwość utrzymywania
konkurencyjności cenowej i jakościowej oferowanych produktów, jak również wprowadzania na rynek niektórych
pozycji asortymentowych przed podmiotami konkurencyjnymi, co z jednej strony może wpływać na kreowanie
potrzeb i oczekiwań Klientów, a z drugiej na zwiększanie przewag konkurencyjnych.
4. Dążenie do zwiększenia liczby indeksów zamawianych przez poszczególnych Klientów, co powinno przełożyć się
nie tylko na wyższy poziom sprzedaży ogółem, ale i na zwiększenie rentowności współpracy z poszczególnymi
Klientami, w szczególności dzięki obniżeniu kosztów obsługi transportowej i logistycznej. Duży potencjał Spółka
upatruje w pozyskiwaniu kolejnych Klientów do współpracy w formule Sklepów Partnerskich oraz Sklepów
Patronackich, co powinno przełożyć się z jednej strony na korzystniejsze warunki współpracy dla Klienta, a z drugiej
obligować go do utrzymywania określonej liczby indeksów w stałej sprzedaży.
5. Aktywne kreowanie popytu na oferowane towary, m.in. poprzez portal Gotujwstylueko.pl promujący produkty
oferowane przez Spółkę.
6. Ponoszenie ciągłych nakładów na rozwój internetowych platform sprzedażowych Spółki (Platforma B2B
oraz Platforma dropshippingowa) służących do kompleksowej obsługi Klientów (w tym do automatycznej integracji
sklepów internetowych obsługiwanych przez Spółkę).
Od 2007 r. produkty Spółki są certyfikowane przez AgroBioTest wg norm Unii Europejskiej, a od 2010 r. opatrzone
unijnym certyfikatem Euroliścia.