Strona 1 z 3
Załącznik nr 1
do Uchwały Rady Nadzorczej
OPTeam S.A. w Tajęcinie
nr 10.VII./2025
z dnia 29 kwietnia 2025 r.
Oświadczenie
Rady Nadzorczej OPTeam S.A. w Tajęcinie
sporządzone w trybie przepisu §70 ust. 1 pkt 7 i pkt 8 oraz ust. 6 pkt 5 k) i l) Rozporządzenia
Ministra Finansów z dnia 29.03.2018 r. w sprawie informacji bieżących
i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków
uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa
niebędącego państwem członkowskim.
1. Oświadczenie dotyczące wyboru Firmy audytorskiej.
Rada Nadzorcza OPTeam S.A. w Tajęcinie uchwałą z dnia 18 czerwca 2024 roku dokonała wyboru
podmiotu uprawnionego do przeprowadzenia Przeglądu Śródrocznego Sprawozdania
Finansowego oraz Badania Rocznego Sprawozdania Finansowego OPTeam S.A. w Tajęcinie,
w roku obrotowym 2024, 2025, 2026. Wybranym audytorem jest firma Instytut Studiów
Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy Audyt Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie,
ul. Kaleńska 8, 04-367 Warszawa, nr uprawnień 2558 jako Biegłego do przeprowadzenia Przeglądu
Śródrocznego Sprawozdania Finansowego oraz Badania Rocznego Sprawozdania
Finansowego OPTeam S.A. w Tajęcinie w roku obrotowym 2024, 2025, 2026.
Firma audytorska Instytut Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy Audyt Sp. z o. o.
z siedzibą w Warszawie oraz Członkowie Zespołu wykonującego Badanie Rocznego Sprawozdania
Finansowego OPTeam S.A. w Tajęcinie w roku obrotowym 2024 spełniali warunki do
sporządzenia bezstronnego i niezależnego Sprawozdania z Badania Rocznego Sprawozdania
Finansowego OPTeam S.A. w Tajęcinie, zgodnie z obowiązującymi przepisami, standardami
wykonywania zawodu i zasadami etyki zawodowej.
W OPTeam S.A. w Tajęcinie przestrzegane przepisy związane z rotacją Firmy audytorskiej
i kluczowego Biegłego Rewidenta oraz obowiązkowe okresy karencji.
OPTeam S.A. w Tajęcinie posiada Politykę w zakresie wyboru Firmy audytorskiej oraz politykę
w zakresie świadczenia na rzecz OPTeam S.A. w Tajęcinie przez Firmę audytorską, podmiot
powiązany z firmą audytorską lub członka jego sieci, dodatkowych usług niebędących badaniem,
w tym usług warunkowo zwolnionych z zakazu świadczenia przez Firmę audytorską.
2. Oświadczenie dotyczące Komitetu Audytu.
W okresie od dnia 1 stycznia 2024 r. do dnia 31 grudnia 2024 r. Komitet Audytu funkcjonował
w składzie:
Janusz Gajdek Przewodniczący Komitetu Audytu,
Ryszard Woźniak – Członek Komitetu Audytu,
Andrzej Pelczar Członek Komitetu Audytu.
Rada Nadzorcza OPTeam S.A. w Tajęcinie działając na podstawie art. 129 Ustawy o biegłych
rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym dokonała oceny spełniania
Strona 2 z 3
wymogów Członków Komitetu Audytu. Według informacji posiadanych przez Radę Nadzorczą
wyniki tej oceny są następujące:
kryterium niezależności spełniają: Janusz Gajdek oraz Andrzej Pelczar.;
wiedzę i umiejętności z zakresu rachunkowości i/lub badania Sprawozdań finansowych posiada
Janusz Gajdek;
wiedzę z zakresu branży, w której działa OPTeam S.A. w Tajęcinie posiadają: Andrzej Pelczar
oraz Ryszard Woźniak.
Potwierdzeniem wiedzy i umiejętności Pana Janusza Gajdka z zakresu rachunkowości i/lub badania
Sprawozdań finansowych jest wieloletnie doświadczenie w pracy w charakterze Biegłego
Rewidenta.
Wykształcenie oraz przebieg kariery zawodowej Pana Janusza Gajdka.
Pan Janusz Gajdek otrzymał wykształcenie wyższe (magister administracji), odbył studia
na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie – Filia
w Rzeszowie i złoż egzamin magisterski w dniu 17 czerwca 1977 r. Od 01.12.1991 r. do
31.10.2021 r. prowadził działalność jako Biegły Rewident pierwotnie w Kancelarii Biegłego
Rewidenta „GALICJA” Sp. z o. o. w Rzeszowie, a następnie działalność gospodarczą pod firmą
Kancelaria Biegłego Rewidenta Janusz Gajdek w Rzeszowie, ul. 3 Maja 8. Do dnia 31 stycznia 2022
r. był Biegłym Rewidentem wpisanym do Rejestru Biegłych Rewidentów pod nr 936, aktywnie
wykonującym zawód Biegłego Rewidenta.
Potwierdzeniem nabycia wiedzy z zakresu branży, w której działa OPTeam S.A. w Tajęcinie
zarówno w przypadku Pana Ryszarda Woźniaka jak i Pana Andrzeja Pelczara jest wieloletnie
doświadczenie w zarządzaniu i nadzorze nad Spółką OPTeam S.A. w Tajęcinie. Dodatkowo,
Pan Ryszard Woźniak zasiadał w Zarządzie spółki informatycznej ELEKTRA Sp. z o. o.
Rzeszowie.
Wykształcenie oraz przebieg kariery zawodowej Pana Ryszarda Woźniaka.
Pan Ryszard Woźniak - w 1985 roku ukończył Uniwersytet Warszawski uzyskując tytuł magistra
informatyki.
19851991 - Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Rzeszowie - Asystent, a następnie Starszy Asystent.
19911993 - Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza w Rzeszowie – Starszy Asystent.
19881992 - Comfort Sp. z o.o. - Dyrektor Techniczny - Udziałowiec i współzałożyciel Firmy.
19922003 - Optimus-Comfort Sp. z o. o. - Programista systemowy, Dyrektor ds. Sieci
Komputerowych, Dyrektor Działu Integracji Systemów Informatycznych.
20032007 - OPTeam S.A. - Dyrektor Działu Integracji Systemów Informatycznych.
20072010 - Elektra Sp. z o.o. - Wiceprezes Zarządu Spółki.
W latach 2003 - 2008 - pełnił funkcję Przewodniczącego Rady Nadzorczej OPTeam S.A.
Od 2010 r. do 12.06.2014 r. pełnił w OPTeam S.A. funkcję Dyrektora Departamentu Systemów
ERP oraz Dyrektora Pionu Realizacji, a także funkcję Prokurenta Spółki.
W dniu 12.06.2014 r. Rada Nadzorcza Spółki powierzyła Panu Ryszardowi Woźniakowi funkcję
Wiceprezesa Zarządu OPTeam S.A. w Tajęcinie, którą to funkcję pełnił do 27.09.2016 r.
Wykształcenie oraz przebieg kariery zawodowej Pana Andrzeja Pelczara.
Pan Andrzej Pelczar w 1985 roku ukończył Akademię Górniczo Hutniczą w Krakowie,
Wydział Elektrotechniki, Automatyki i Elektroniki, kierunek: Informatyka. W 1992 roku uzyskał
stopień doktora nauk technicznych.
Strona 3 z 3
19851992 Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza w Rzeszowie – Asystent,
adiunkt.
19881992 - Comfort Sp. z o.o. - Udziałowiec i współzałożyciel Firmy, Wiceprezes Zarządu.
19922003 - Optimus-Comfort Sp. z o.o., Wiceprezes Zarządu.
20032011 - OPTeam S.A. Wiceprezes Zarządu.
20112014 OPTeam S.A. Prezes Zarządu. Funkcję tą pełnił do 12.06.2014 r.
Komitet Audytu OPTeam S.A. wykonywał zadania przewidziane w obowiązujących przepisach
prawa. W roku obrotowym 2024 Komitet Audytu odbył 1 Posiedzenie.
W imieniu Rady Nadzorczej OPTeam S.A.
Przewodniczący Janusz Bober