JEDNOSTKOWE SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI
PPH KOMPAP SA
1
Roczne sprawozdanie Zarządu
z działalności
PPH Kompap S.A.
za 2024rok
Laskowice 2025
JEDNOSTKOWE SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI
PPH KOMPAP SA
2
WPROWADZENIE
Niniejsze sprawozdanie opisowe z działalności PPH Kompap S.A. w roku obrotowym 2024 przedstawia
w szczególności:
1. Podstawowe informacje o Spółce (kiedy w dokumencie piszemy Spółka mamy na myśli PPH
Kompap S.A.);
2. Dane operacyjne (rzeczowe) oraz mierniki wykorzystywane przez Zarząd do kierowania Spółką;
3. Analizę danych finansowych i niefinansowych;
4. Aktualne plany i zagrożenia oraz plan Zarządu ze szczególnym zwróceniem uwagi na
kluczowe czynniki sukcesu.
Niniejsze sprawozdanie jest komentarzem Zarządu Spółki do sprawozdania finansowego
sporządzonego w postaci tabelarycznej (bilansu, zestawienia zmian w kapitale, rachunku zysków i strat,
rachunku przepływów pieniężnych), wraz z objaśnieniami zawartymi w informacji dodatkowej Notach.
JEDNOSTKOWE SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI
PPH KOMPAP SA
3
Informacja ogólna dotycząca Jednostki Dominującej Grupy Kapitałowej (Emitenta):
Nazwa: Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowe KOMPAP S.A.
Forma prawna : spółka akcyjna
Siedziba: Laskowice
Adres: ul. Parkowa 56
REGON: 001372100
NIP: 725-000-79-81
KRS: 0000064285 - d Rejonowy Gdańsk - Północ w Gdańsku VII Wydział
Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Przedmiot i zakres działalności Spółki:
Według klasyfikacji GPW S.A. działalność PPH KOMPAP S.A. zaliczana jest do sektora drzewnego.
Podstawowym przedmiotem działania Spółki zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności (PKD) jest
pozostałe drukowanie (18.12.Z), działalność usługowa związana z przygotowaniem do druku (18.13.Z),
introligatorstwo i podobne usługi (18.14.Z).
Na dzień sporządzenia sprawozdania działalność prowadzona jest w Laskowicach.
Skład Organów Zarządzających oraz organów nadzoru określony jest w dokumencie:
”Oświadczenie o stosowaniu ładu korporacyjnego w 2023 roku”, który jest załącznikiem do niniejszego
sprawozdania.
Kapitał zakładowy
Wartość kapitału zakładowego: 5 616 595,20 zł.
Łączna liczba akcji: 4 680 496 akcji zwykłych na okaziciela o wartości nominalnej 1,20 zł.
Ogólna liczba głosów na WZA: 4 680 496.
Akcje Spółki notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. od listopada 1996r.
Akcjonariusze PPH KOMPAP S.A. posiadający bezpośrednio lub pośrednio przez podmioty zależne co
najmniej 5 % ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu PPH KOMPAP S.A. na dzień 31 grudnia
2024r.
Akcjonariusze
Liczba
akcji
Udział w
kapitale
zakładowym
Liczba głosów
Waldemar Lipka
1.516.603
32,40 %
1.516.603
Łącznie Danuta i
Witold Knabe:
w tym Danuta Knabe
Witold Knabe
1.283.151
955.482
327.669
27,41 %
20,41%
7,00%
1.283.151
955.482
327.669
Edward Łaskawiec
1.105.705
23,62 %
1.105.705
JEDNOSTKOWE SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI
PPH KOMPAP SA
4
Akcjonariusze PPH KOMPAP S.A. posiadający bezpośrednio lub pośrednio przez podmioty zależne co
najmniej 5 % ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu PPH KOMPAP S.A. na dzień przekazania
raportu rocznego:
Akcjonariusze
Liczba
akcji
Udział w
kapitale
zakładowym
Liczba głosów
Waldemar Lipka
1.521.053
32,50 %
1.521.053
Łącznie Danuta i
Witold Knabe:
w tym Danuta Knabe
Witold Knabe
1.283.151
955.482
327.669
27,41 %
20,41%
7,00%
1.283.151
955.482
327.669
Edward Łaskawiec
1.107.305
23,66 %
1.107.305
Skład Zarządu i Rady Nadzorczej i zestawienie stanu posiadania akcji PPH KOMPAP S.A. lub
uprawnień do nich przez osoby zarządzające i nadzorujące Spółki, odrębnie dla każdej osób:
Skład Zarządu PPH KOMPAP S.A.:
Skład Zarządu od dnia 01 stycznia 2024r. do dnia 31 grudnia 2024r.
- Waldemar Lipka- Prezes Zarządu
Aktualny skład Zarządu:
- Waldemar Lipka- Prezes Zarządu
Skład Rady Nadzorczej PPH KOMPAP S.A. w okresie od dnia 01.01.2024r. do dnia do dnia przekazania
raportu rocznego.:
Skład Rady Nadzorczej PPH KOMPAP S.A. w okresie od dnia 01.01.2024r. do dnia 01.10.2024r.:
- Jakub Knabe Przewodniczący Rady Nadzorczej
- Marek Głuchowski– Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej
- Edward Łaskawiec - Członek Rady Nadzorczej
- Piotr Ciosk - Członek Rady Nadzorczej
- Agnieszka Napiórkowska - Członek Rady Nadzorczej
JEDNOSTKOWE SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI
PPH KOMPAP SA
5
- Magdalena Czarzasta Członek Rady Nadzorczej
Skład Rady Nadzorczej PPH KOMPAP S.A. w okresie od dnia 10.10.2024r. do dnia 31.12.2024r.:
- Jakub Knabe Przewodniczący Rady Nadzorczej
- Marek Głuchowski– Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej
- Edward Łaskawiec - Członek Rady Nadzorczej
- Piotr Ciosk - Członek Rady Nadzorczej
- Magdalena Czarzasta Członek Rady Nadzorczej
- Piotr Nowak Członek Rady Nadzorczej
Skład Rady Nadzorczej PPH KOMPAP S.A. w okresie od dnia 01.01.2025r. do dnia do dnia
01.03.2025r.:
- Jakub Knabe Przewodniczący Rady Nadzorczej
- Marek Głuchowski– Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej
- Edward Łaskawiec - Członek Rady Nadzorczej
- Piotr Ciosk - Członek Rady Nadzorczej
- Magdalena Czarzasta Członek Rady Nadzorczej
- Piotr Nowak Członek Rady Nadzorczej
Skład Rady Nadzorczej PPH KOMPAP S.A. w okresie od dnia 02.03.2025r. do dnia do dnia
przekazania raportu rocznego za 2024r.:
- Jakub Knabe Przewodniczący Rady Nadzorczej
- Edward Łaskawiec - Członek Rady Nadzorczej
- Piotr Ciosk - Członek Rady Nadzorczej
- Piotr Nowak Członek Rady Nadzorczej
- Magdalena Czarzasta Członek Rady Nadzorczej
-Aleksandra Lipka Członek Rady Nadzorczej
JEDNOSTKOWE SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI
PPH KOMPAP SA
6
ZESTAWIENIE STANU POSIADANIA AKCJI PPH KOMPAP SA LUB UPRAWNIEŃ DO NICH
(OPCJI) PRZEZ OSOBY ZARZĄDZAJĄCE I NADZORUJĄCE SPÓŁKI:
Imię i nazwisko
Funkcja
Stan na dzień przekazania raportu
rocznego
OSOBY ZARZĄDZAJĄCE
Waldemar Lipka
Prezes Zarządu
1.521.053
OSOBY NADZORUJĄCE
Członek Rady nadzorczej,
który nie wyraził zgody na
publikację swoich danych
osobowych
Przewodniczący Rady Nadzorczej
10.030
Edward Łaskawiec
Członek Rady Nadzorczej
1.107.305
Piotr Ciosk
Członek Rady Nadzorczej
Nie posiada
Magdalena Czarzasta
Członek Rady Nadzorczej
Nie posiada
Piotr Nowak
Członek Rady Nadzorczej
Nie posiada
Aleksandra Lipka od dnia
14.04.2025r.
Członek Rady Nadzorczej
27 222
JEDNOSTKOWE SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI
PPH KOMPAP SA
7
Wskazanie postępowań toczących się przed sadem, organem właściwym dla postępowania
arbitrażowego lub organem administracji publicznej.
Obecnie nie toczą się przed sądem lub organem administracji publicznej postępowania dotyczące
zobowiązań i wierzytelności emitenta lub jednostek od niego zależnych, których wartość (oddzielnie
oraz łącznie) stanowi co najmniej 10 % kapitałów własnych.
Zmiany w zasadach zarządzania Spółką
Na dzień przekazania raportu rocznego nie nastąpiły zmiany w zasadach zarządzania Spółką. Skład
Zarządu PPH Kompap stanowi:
Zarząd PPH Kompap S.A.
Waldemar Lipka
Prezes Zarządu
Pozostałe osoby wskazane w KRS
Grzegorz Morawski
Prokurent
Informacje o powiązaniach organizacyjnych lub kapitałowych
PPH KOMPAP S.A. posiada trzy spółki zależne: OZGraf S.A. , BZGraf S.A oraz Komunikacja Masowa
sp. z o.o.
Na dzień 31.12.2024 udział Słki dominucej PPH KOMPAP S.A. wynosi 880 323 akcji, tj. 100 %
kapitału akcyjnego BZGraf - Białostockich Zakładów Graficznych S.A.
Na dzień sporządzenia raportu udział spółki dominującej PPH Kompap S.A. wynosi 773 198 akcji, tj
100,00% kapitału akcyjnego OZGraf Olsztyńskie Zakłady Graficzne S.A.
Na dzień sporządzenia raportu udział Spółki dominującej PPH Kompap S.A. wynosi 15.941 (słownie:
piętnaście tysięcy dziewięćset czterdzieści jeden) równych, niepodzielonych udziałów (udziały), każdy
reprezentuje 100,00% kapitału zakładowego Komunikacji Masowej sp. z o.o.
Informacje o znanych emitentowi umowach (w tym również zawartych po dniu bilansowym, w
wyniku których mo w przyszłości nastąpić zmiany w proporcjach posiadanych akcji przez
dotychczasowych akcjonariuszy i obligatariuszy).
Na dzień 31.12.2024 r. Zarząd PPH Kompap S.A. nie posiada informacji o istnieniu takich umów.
Posiadacze papierów wartościowych dających specjalne uprawnienia kontrolne w stosunku do
emitenta.
Na dzień 31.12.2024 r. Zarząd PPH Kompap S.A. nie posiada informacji o istnieniu takich papierów
wartościowych.
Ograniczenia dotyczące papierów wartościowych.
Na dzień 31.12.2024 r. nie istnieją żadne ograniczenia dotyczące przenoszenia prawa własności
papierów własnościowych emitenta oraz ograniczenia w zakresie wykonywania prawa głosu
przypadających na akcje emitenta.
JEDNOSTKOWE SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI
PPH KOMPAP SA
8
Struktura organizacyjna
PPH Kompap S.A. posiadają strukturę jednozakładową. Działalność podstawową Spółka prowadzi we
własnym obiekcie, położonym w Laskowicach przy ul. Parkowej 56, 86-130 Laskowice, Polska .
Zgodnie ze schematem organizacyjnym w PPH Kompap S.A. następujący podział:
1. Prezesowi Zarządu w układzie funkcjonalnym podlega: Dyrektor Operacyjny, Główny
Księgowy;
2. Dyrektor Operacyjny - Prokurent nadzoruje pracę: Działu Produkcji, Działu Sprzedaży,
Zakupów, Skaningu, Specjalisty ds. BHP, kadr i płace, działu IT, magazynu.
Działalność Spółki
W ofercie Spółki jest szeroki wachlarz powszechnie stosowanych akcydensów. Wśród nich są m.in.:
papiery arkuszowe z nadrukiem i poddrukiem, formularze i druki techniczne, nadruki i poddruki na roli,
ulotki reklamowe, składanki komputerowe, broszury i gazetki zszywane.
Przedmiot działalności Spółki szczegółowo określa statut zatwierdzony uchwałą nr 20 w sprawie
przyjęcia tekstu jednolitego spółki Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy z dnia 24 maja
2023 r. - tekst jednolity.
PPH Kompap S.A. swą działalnością obejmują region całego kraju, a także wykonuje usługi dla
zleceniodawców zagranicznych w takich krajach jak: Wielka Brytania, Norwegia, Dania, Szwecja,
Finlandia, Republika Czeska, Hiszpania, Niemcy, Estonia, Francja i Islandia .
Personel i świadczenia socjalne
Na dzień 31.12.2024 r. w Kompap SA pracowało 79 osób. Przeciętne roczne zatrudnienie w 2024 roku
wyniosło 79 etatów w tym:
Dyrektor Operacyjny
1 osoba
Księgowość
2 osoby
Sprzedaż
2 osoby
Zakupy
1 osoby
Magazyn
4 osoby
BHP
1 osoba
Produkcja
27 osób
IT
2 osoby
Skaning
41 osób
JEDNOSTKOWE SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI
PPH KOMPAP SA
9
Świadczenia socjalne
Od roku 2024 w Spółce, zgodnie z ustawą, tworzony jest Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych.
Został podpisany Preliminarz (Plan rzeczowo-finansowy Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych
na 2024 r., oraz Plan zakładowej działalności świadczeń socjalnych na 2024 r.). Środki pieniężne z
ZFŚS wydatkowane były zgodnie z wyżej wymienionym planem.
Wynagrodzenie
Wszyscy pracownicy Kompap S.A. objęci postanowieniami Regulaminu Wynagradzania
Pracowników Kompap SA, pracownicy zatrudnieni na stanowiskach nierobotniczych wynagradzani byli
według stawki zasadniczej, pracownicy zatrudnieni na stanowiskach robotniczych – według stawki
godzinowej. Premia regulaminowa ustalana była zgodnie z regulaminem premiowania, stanowiącym
załącznik do Regulaminu Wynagradzania Pracowników Kompap SA.
Środowisko naturalne
Techniczne i ekonomiczne aspekty ochrony środowiska.
PPH Kompap S.A. posiada aktualne poniższe pozwolenia.
1.Pozwolenie wodno-prawne.
2.Pozwolenie na wprowadzanie gazów i pyłów do powietrza.
3.Pozwolenie na wytwarzanie poniższych odpadów:
- niebezpieczne: min. rozpuszczalniki organiczne, odpady farb drukarskich, oleje silnikowe i
hydrauliczne, sorbenty, materiały filtracyjne;
- inne niż niebezpieczne: m.in. papier, tektura, mieszaniny metali, opakowania z tworzyw sztucznych.
Odpady przeznaczone do recyklingu spółka sprzedaje firmom posiadającym zezwolenia na obrót
surowcami wtórnymi.
PPH Kompap S.A. posiada certyfikaty PEFC, FSC, ISO 14001, ISO 9001.
Źródła zaopatrzenia
W okresie sprawozdawczym Grupa Kapitałowa korzystała głównie z krajowych źródeł zaopatrzenia w
materiały do produkcji.
Podstawowymi surowcami wykorzystywanymi do produkcji wyrobów są: papier offsetowy, tektura,
karton, papier samokopiujący, papier termiczny, papier kredowy, papier samoprzylepny, farby
drukarskie, kleje.
Surowiec do produkcji wyrobów pochodził od dostawców krajowych i zagranicznych, do których zalicza
się m.in.: Arctic Paper Kostrzyn S,A., MM Kwidzyn Sp. z o.o., HOLMEN PAPER AB, Sappi Papier
Holding GmbH, MONDI PAPER SALES GMBH, Inkdystrybucja Warszawa Sp. z o.o., i LBB-Papier
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Stan majątkowy
Spółka posiada w ytkowaniu wieczystym grunty o powierzchni 2,0120 ha, które położone w
Laskowicach, przy ul. Parkowej 56, oznaczone jako działki nr 39/11, 39/12,120,121,122 i 253/2-LP
JEDNOSTKOWE SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI
PPH KOMPAP SA
10
obręb 0011 w gminie Jeżewo, powiecie świeckim, województwie kujawsko-pomorskim. Działki nr 39/12
i 120 w całości zagospodarowane i zabudowane, usytuowane są na nich budynek administracyjno-
socjalny z częścmagazynową, hala produkcyjno-magazynowa, portiernia z częścią biurową. Budynek
socjalny (zgodnie z kartoteką budynków- mieszkalny) został rozebrany, a dnia 27.10.2021 r. wykreślony
został z ewidencji budynków. Łączna powierzchnia użytkowa budynków wynosi 5 840,09 m2 (łącznie z
powierzchnią techniczną). Na terenie dz. ew. nr 39/11 znajduje się stacja trafo. Działka ew. nr 121
stanowi niewielki fragment przylegający do drogi, zaś działki ew. nr 253/2LP oraz 122 stanowią grunty
niezabudowane. Dla przedmiotowej nieruchomości Sąd Rejonowy Świeciu V Wydział Ksiąg
Wieczystych prowadzi księgi wieczyste nr :
BY1S/00039226/5
BY1S/00052900/1
BY1S/00046127/3
W księdze wieczystej Dział III – PRAWA, ROSZCZENIA I OGRANICZENIA brak zapisów.
W 2024 roku w stosunku do PPH Kompap S.A. nikt nie zgłosił roszczeń do majątku Spółki.
W 2024 roku PPH Kompap S.A. nie prowadziła działań w zakresie badań i rozwoju technicznego.
Wielkość oraz struktura produkcji i sprzedaży
W PPH KOMPAP S.A. dysponuje nowoczesnym parkiem maszynowym, który wyposażony jest w
wysokowydajne zwojowe maszyny drukujące, tnące i składające, renomowanych producentów, które
pozwalają na druk dużych nakładów w krótkim czasie. Dzięki temu Spółka jest w stanie zapewn
klientom nie tylko wysoką jakość, ale i sprawną realizację zamówień przy zachowaniu atrakcyjnych cen.
PPH KOMPAP S.A. specjalizuje się w produkcji poligraficznej, oferując swoim klientom:
- papier arkuszowy z nadrukiem i poddrukiem,
- wszelkiego rodzaju formularze i druki techniczne,
- broszury, gazetki,
- ulotki reklamowe, wizytówki,
- etykiety.
0 2 000 4 000 6 000 8 000 10 000 12 000 14 000 16 000 18 000
2024 rok
Przychody ze sprzedaży
Przychody z tytułu świadczonych usług
5 002
Przychody ze sprzedaży towarów i materiałów razem
1 730
Przychody ze sprzedaży wyrobów
17 675
2024 rok
JEDNOSTKOWE SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI
PPH KOMPAP SA
11
Przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły 24 407 tys. pomimo bardzo trudnej sytuacji
gospodarczej, w porównaniu do roku ubiegłego spadły o 4326 tys. zł tj. o 15,05 % (w 2023 r. 28 734,8
tys. zł). Koszt własny sprzedaży (spadł o 3798 tys. zł) tj. o 14,71 %.
Wynik finansowy prezentowany w sprawozdaniu z całkowitych dochodów za rok 2024 wykazuje:
Stratę brutto: 248 842,78
Podatek dochodowy: 48 233
Stratę netto: 297 075,78
JEDNOSTKOWE SPRAWOZDANIE Z CAŁKOWITYCH DOCHODÓW ZA OKRES
OD 1 STYCZNIA 2024 ROKU DO 31 GRUDNIA 2024 ROKU
Wariant kalkulacyjny
za okres
od
01.01.2024
do
31.12.2024
od
01.01.2023
do
31.12.2023
Działalność kontynuowana
Przychody ze sprzedaży
24 407
28 734
Przychody ze sprzedaży produktów
22 677
24 563
Przychody ze sprzedaży towarów i materiałów
1 730
4 171
Koszt własny sprzedaży (koszt sprzedanych produktów, usług, towarów i
materiałów)
22 025
25 823
Koszt wytworzenia sprzedanych produktów
20 883
22 151
Wartość sprzedanych towarów i materiałów
1 143
3 672
Zysk (strata) brutto ze sprzedaży
2 382
2 911
Koszty sprzedaży
714
648
Koszty ogólnego zarządu
1 827
1 933
Pozostałe przychody operacyjne
350
502
Pozostałe koszty operacyjne
142
342
Przychody i koszty finansowe netto
(297)
1 275
Zysk (strata) brutto
(249)
1 764
Podatek dochodowy
48
95
Zysk (strata) netto z działalności kontynuowanej
(297)
1 669
Działalność zaniechana
Zysk (strata) netto z działalności zaniechanej
-
-
Działalność zaniechana i kontynuowana
Zysk (strata) netto
(297)
1 669
średnioważona liczba akcji zwykłych
4 680 496
4 680 496
zysk/strata netto przypadająca na 1 akcję zwykłą:
(0,06)
0,36
z działalności kontynuowanej
- podstawowy
(0,06)
0,36
- rozwodniony
(0,06)
0,36
z działalności kontynuowanej i zaniechanej
- podstawowy
(0,06)
0,36
- rozwodniony
(0,06)
0,36
Inne całkowite dochody
Różnice kursowe z przeliczenia operacji zagranicznych
-
-
Aktywa finansowe dostępne do sprzedaży
-
-
JEDNOSTKOWE SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI
PPH KOMPAP SA
12
Zabezpieczenie przepływów pieniężnych
-
-
Podatek dochodowy dotyczący składników innych całkowitych
dochodów
-
-
Inne całkowite dochody netto
-
-
CAŁKOWITY DOCHÓD ZA ROK OBROTOWY
(297)
1 669
Podstawowe produkty, towary oraz rynki zbytu.
W 2024 r. Słka realizowała działalność głównie skoncentrowaną na tradycyjnych usługach
poligraficznych, druku offsetowym oraz elektronicznym przetwarzaniu danych (scanning). W ofercie
spółki znalazły się takie produkty, jak: poddruki (druk offsetowy; rola, arkusz, składanka), broszury szyte
i klejone, ulotki, bloczki, kupony do gier. W strukturze przychodów spółki z usług przetwarzania danych
pochodziło ponad 17 % przychodów, a niecałe 83% ze sprzedaży tradycyjnych produktów
poligraficznych.
Działalność Spółki obejmuje produkcję przetworzonych artykułów papierniczych i produktów
pochodnych, galanterii papierniczej oraz hurtowy handel artykułami papierniczymi, biurowymi,
opakowaniami kartonowymi.
Poniższa tabela prezentuje wartości w tys. sprzedawanych towarów produktów i usług :
PRZYCHODY ZE SPRZEDAŻY W OKRESIE OD 01.01.2024 DO 31.12.2024
Wyszczególnienie
na dzień w tys. zł
31.12.2024
31.12.2023
- Rolki
15
-
- Wyroby samoprzylepne
8
-
- Druki i pozostałe wyroby
17 652
20 525
Przychody ze sprzedaży wyrobów:
17 675
20 525
w tym od jednostek powiązanych
5 326
9 684
Przychody ze sprzedaży towarów:
705
441
Etykiety/Taśma /Bloczki
8
83
Składanka
142
73
Przylga
57
50
Koperty
22
7
Makulatura /złom
303
186
Torby
161
125
Role papieru
12
-
Inne
-
-
Przychody ze sprzedaży materiałów:
1 025
3 730
-papier
1 025
3 730
-kartony
-
-
Przychody ze sprzedaży towarów i materiałów razem:
1 730
4 171
w tym od jednostek powiązanych
770
3 277
Przychody z tytułu świadczonych usług
5 002
4 038
Przychody ze sprzedaży ogółem, w tym:
24 407
28 734
Sprzedaż krajowa
20 137
24 219
Sprzedaż zagraniczna
4 270
4 515
JEDNOSTKOWE SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI
PPH KOMPAP SA
13
W dobie tak wysokiej inflacji prowadzenie biznesu na rynku poligraficznym stało się trudniejsze. W 2024
roku odnotowano spadek sprzedaży produkcji na rynek krajowy, w porównaniu do poprzedniego roku o
4 082 tys. zł. Spółka zanotowała spadek sprzedaży produkcji na rynek zagraniczny, w porównaniu do
roku 2023 o 245 tys. zł.
Omówienie podstawowych wielkości ekonomiczno-finansowych
Nazwa
Treść ekonomiczna
2024
2023
Wskaźnik rentowności
Marża I
Przychody ze sprzedaży produktów
7,91%
9,82%
Kosztów wytworzenia sprzedanych
produktów
Marża pokrycia
Relacja przychodów ze sprzedaży
produktów, towarów, materiałów do
9,76%
10,13%
kosztów sprzedanych produktów,
towarów, materiałów
Marża sprzedaży netto
Zysk ze sprzedaży
7,35%
8,39%
Przychody netto ze sprzedaży
Rentowność brutto
Zysk brutto
0,10
0,10
Przychody ogółem (przychody ze
sprzedaży i zrównanie z nimi)
Rentowność kapitału
własnego
Wynik finansowy
-0,06
0,36
Kapitał własny (akcyjny )
Rentowność netto
Zysk ze sprzedaży
-0,01
0,08
Przychody ze sprzedaży produktów,
towarów i materiałów
EBIT
Zysk z działalności operacyjnej
48 336,42
489 030,10
EBITDA
Zysk z działalności operacyjnej +
amortyzacja
990 209,59
1 397 799,33
Wskaźnik płynności
Poziom płynności
bieżącej/CR/
Majątek obrotowy/aktywa obrotowe
3,30
3,31
Zob. krótkoterminowe
Poziom płynności
szybkiej/QR/
Majątek obrotowy zapasy - RMC
2,99
2,88
Zob. krótkoterminowe
JEDNOSTKOWE SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI
PPH KOMPAP SA
14
Wskaźniki efektywności
gospodarowania
Cykl rotacji należności w
dniach
Należności handlowe (z tyt. dostaw i
usług ) x liczba dni w okresie (360)
34
31
Sprzedaż netto
Cykl rotacji zobowiązań w
dniach
Zobowiązania handlowe( z tyt. dostaw,
robót i usług) x liczba dni (360)
32
34
Sprzedaż netto
Wskaźniki rentowności nieznacznie spadły, a płynności polepszyły się w porównaniu do roku ubiegłego
i są na dobrym, bezpiecznym poziomie.
Cykl rotacji zobowiązań poprawił się do poziomu 32, a rotacji należności wzrósł.
Koszty w układzie kalkulacyjnym w 2024 roku kształtowały się na poziomie 24 566,7 tys. zł.
Odnotowaliśmy spadek w porównaniu do roku 2023 o 3 837,6 tys. zł tj. o 13,5 %.
W strukturze funkcjonalnej kosztów, wartość kosztu wytworzenia sprzedanych produktów spadł o
1 268,2 tys. zł. tj. o 5,73 %, ale udział w strukturze kosztów wzrósł z 77,98% do 85%.
Wartość sprzedanych towarów i materiałów nastąpił spadł o 2 529,5 tys. zł tj. o 31,2 %.
Koszty sprzedaży w 2024 roku w porównaniu do roku ubiegłego wzrósł o 66,2 tys. zł, tj. o 10,2%.
Koszty ogólnego zarządu w 2024 w porównaniu do roku ubiegłego wzrosły o 106,1 tys. zł tj. o 5,5%.
Koszty rodzajowe w 2024 roku wyniosły 23 373,2 tys. i spadły o 1290,6 tys. tj. o 5,3 % w
stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Lp. Rodzaj kosztów 31.12.2024 w
Udział w
kosztach w
%
31.12.2023 w
Udział w
kosztach
w %
Kolumny 3-5
Dynamika
3:5 w %
1 2 3 4 5 6 7 8
1
Koszt wytworzenia
sprzedanych produktów
20 882 625,23 85,00 22 150 785,75 77,98 -1 268 160,52 94,27
2
Wartość sprzedanych
towarów i materiałów
1 142 783,06 4,65 3 672 310,66 12,93 -2 529 527,60 31,12
3 Koszty sprzedaży 714 407,47 2,91 648 218,41 2,28 66 189,06 110,21
4 Koszty ogólnego zarządu 1 826 933,13 7,44 1 933 062,16 6,81 -106 129,03 94,51
5 Ogółem 24 566 751,89 100,00 28 404 379,98 100,00 -3 837 628,09 86,49
Koszty w układzie kalkulacyjnym
JEDNOSTKOWE SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI
PPH KOMPAP SA
15
Struktura rodzajowa kosztów wskazuje na znaczący udział kosztów zużycia materiałów 56,62 % w
2024 r., co wynika z charakteru prowadzonej działalności (63,09% w 2023 r.), spadek o 2 320,8 tys.
tj. o 14,98 %. Spadek kosztów materiałów spowodowany jest głownie spadkiem produkcji. Koszty
amortyzacji w porównaniu do ubiegłego roku wzrosły o 33,1 tys. zł tj. o 3,64 %, powodem jest zakup
nowych środków trwałych .W przypadku usług obcych w odniesieniu do ubiegłego roku wystąpił wzrost
o 139,6 tys. zł (tj. o 9,4%). Ogólnie wzrosły ceny świadczonych usług, spowodowane znaczącym
wzrostem cen surowców.
Wzrost wynagrodzeń o 11,80 % wynika głównie z podwyżek wynagrodzeń.
Kluczowe niefinansowe wskaźniki efektywności
Spółka podjęła działania mające na celu:
I. Stałe poszukiwanie nowych klientów z rynku krajowego oraz rynków zagranicznych, celem
zwiększenia wielkości sprzedaży;
II. Stałe budowanie silnego zespołu sprzedażowego zorientowanego na maksymalizację zysków
Spółki;
III. Monitoring wskaźników wydajności, jakości, sprzedażowych, terminowości dostaw oraz
związane z tym zarządzanie przez cele, skutkujące wzrostem konkurencyjności Spółki na
rynku;
IV. Szkolenia pracowników celem rezygnacji z wąskiej specjalizacji na rzecz uniwersalności.
Wiekowanie należności i zobowiązań
STRUKTURA WIEKOWA NALEŻNOŚCI i ZOBOWIAZAŃ HANDLOWYCH W OKRESIE OD
01.01.2024 DO 31.12.2024
Wyszczególnienie
NALEŻNOŚCI
ZOBOWIĄZANIA
31.12.2024
31.12.2024
nieprzeterminowane
2300
1 973
przeterminowane
122
55
0-30 dni
-
-
30-90 dni
-
16
90-180 dni
-
39
L.P.
Rodzaj kosztów Rok 2024
udział w
kosztach %
Rok 2023
Udział w
kosztach w %
Kolumny 3-5
Dynamika
3/5 w %
1. 2 3
4 5 6 7 8
1.
Razem 23 273 159,48 100,00 24 563 758,83 100,00 1 290 599,35 - 94,75
2.
Amortyzacja 941 873,17 4,05 908 769,23 3,70 33 103,94 103,64
3.
Zużycie materiałów i
energii
13 177 410,57 56,62 15 498 295,27 63,09 2 320 884,70 - 85,02
4.
Usługi obce 1 623 786,51 6,98 1 484 200,16 6,04 139 586,35 109,40
5.
Podatki i opłaty, w
tym:
216 821,96 0,93 149 538,61 0,61 67 283,35 144,99
6.
Wynagrodzenia 5 958 760,24 25,60 5 329 838,99 21,70 628 921,25 111,80
7.
Ubezpieczenia
społeczne i inne
świadczenia
1 242 303,52 5,34 1 075 380,61 4,38 166 922,91 115,52
8.
Pozostałe koszty
rodzajowe
112 203,51 0,48 117 735,96 0,48 5 532,45 - 95,30
Koszty w układzie rodzajowym
JEDNOSTKOWE SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI
PPH KOMPAP SA
16
180-360 dni
122
-
powyżej 360 dni
-
-
RAZEM
2 422
2 028
Przeterminowane należności z tyt. dostaw i usług, o okresie wymagalności: to sprawy prowadzone
w trybie postępowań sądowych. Przeterminowane zobowiązania z tyt. dostaw i usług powstały w wyniku
połączenia spółek w 01.2020 r., do dnia dzisiejszego niewyjaśnione, po uzyskaniu statusu
przedawnienia zosta wyksięgowane z ksiąg rachunkowych w trybie milczącego załatwienia
sprawy, polegającego na przyjęciu, że wraz z upływem określonego terminu dochodzi do załatwienia
sprawy zgodnego z żądaniem strony.
Zobowiązania
Zobowiązania i rezerwy na zobowiązania Spółki na dzień 31.12.2024 r. wyniosły 4 384,4 tys. (w 2023
r 5 031,6 tys. zł), w tym zobowiązania krótkoterminowe na dzień bilansowy wyniosły 3 021,5 tys. (w
2023 r. 3 772,6 tys. zł).
Spółka na bieżąco reguluje swoje zobowiązanie wobec dostawców jak i budżetu.
Inwestycje
W związku z bardzo trudną sytuacja gospodarczą, Spółka postanowiła zrealizować plany inwestycyjne
oraz dokonała zakupy surowca, których ceny na przestrzeni roku wzrosły o 139 %. Pozostałe wydatki
ograniczyła do niezbędnego minimum.
W roku 2024 Spółka dokonała zakupu następujących aktywów trwałych:
2024-08-01
OT 3/2024
ups power walker
11 138,00
2024-09-18
OT 4/2024
chwytak Stabau
14 113,77
2024-10-28
OT 5/2024
serwer
50 677,00
2024-12-30
OT 6/2024
Maszyna introligatorska Falcerka MBO
K32 KSES-KTL/6
600 000,00
W roku 2024 Spółka nie dokonała likwidacji aktywów trwałych.
Informacje o zaciągniętych kredytach, umowach pożyczek, leasingu, faktoringu, udzielonych
poręczeniach, gwarancjach
W 2024 r. Spółka podpisała umówę 22/0404/24 z dnia 04-07-2024 leasingu operacyjnego na zakup
samochodu osobowego.
Dnia 13.12.2024 spólka podpisała umowę kredytu nr RZS2409202055A o limit kredytu w rachunku
bieżącym.
W 2024 roku Spółka nie udzielała gwarancji.
JEDNOSTKOWE SPRAWOZDANIE Z SYTUACJI FINANSOWEJ KOMPAP S.A. NA DZIEŃ
31.12.2024 ROKU
Aktywa
31.12.2024
31.12.2023
AKTYWA TRWAŁE
17 507
20 845
Wartości niematerialne
-
-
Rzeczowe aktywa trwałe
10 176
9 870
Aktywa z tytułu podatku odroczonego
73
83
JEDNOSTKOWE SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI
PPH KOMPAP SA
17
Aktywa finansowe w jednostkach powiązanych - udziały, akcje
7 259
10 892
Inwestycje w nieruchomości
-
-
Czynne rozliczenia międzyokresowe kosztów
-
-
AKTYWA OBROTOWE
9 959
12 480
Zapasy
892
1 574
Należności z tytułu dostaw oraz pozostałe należności
2 690
7 769
Środki pieniężne i ich ekwiwalenty
1 586
1 610
Udzielone pożyczki
4 750
1 502
Aktywa trwałe przeznaczone do zbycia
-
-
Czynne rozliczenia międzyokresowe kosztów
42
26
Koszty emisji nowych akcji
-
-
AKTYWA RAZEM
27 467
33 326
Pasywa
31.12.2024
31.12.2023
KAPITAŁ WŁASNY
23 082
28 294
Kapitał akcyjny
5 617
5 617
Kapitał zapasowy ze sprzedaży akcji powyżej ich wartości nominalnej
10 624
10 624
Kapitał zapasowy
6 711
9 956
Kapitał (fundusz) z aktualizacji wyceny
308
308
Pozostałe kapitały rezerwowe
-
-
Zyski zatrzymane z tego:
(178)
1 788
Zysk finansowy lata ubiegłe
119
119
Zysk/strata za okres bieżący
(297)
1 669
ZOBOWIĄZANIA
4 385
5 032
Zobowiązania długoterminowe
1 069
980
Długoterminowe pożyczki i kredyty bankowe
-
-
Rezerwa na podatek odroczony
756
824
Rezerwy długoterminowe
77
156
Długoterminowe zobowiązania pozostałe
-
-
Zobowiązania z tytułu leasingu operacyjnego
236
-
Zobowiązania związane bezpośrednio z aktywami trwałymi
przeznaczonymi do zbycia
-
-
Długoterminowe rozliczenia międzyokresowe
-
-
Zobowiązania krótkoterminowe
3 316
4 052
Zobowiązania z tytułu dostaw oraz pozostałe
2 528
3 430
Zobowiązania z tytułu świadczeń pracowniczych
376
343
Zobowiązania z tytuły podatku dochodowego
-
-
Zobowiązania z tytułu leasingu operacyjnego
117
-
Krótkoterminowe pożyczki i kredyty bankowe
-
-
Rezerwy krótkoterminowe
198
175
Rozliczenia międzyokresowe
96
104
PASYWA RAZEM
27 467
33 326
Informacja dotycząca zobowiązań podatkowych Spółki
Spółka nie wykazuje żadnych zaległości podatkowych. Szczegółowe informacje dotyczącego bieżącego
i odroczonego podatku dochodowego oraz ich zmian przedstawiono w sprawozdaniu finansowym -Nota
nr 17 i 18.
JEDNOSTKOWE SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI
PPH KOMPAP SA
18
Instrumenty finansowe w zakresie ryzyka oraz cele i metody zarządzania ryzykiem finansowym
Informacje o instrumentach finansowych w zakresie ryzyka oraz przyjęte cele i metody zarządzania
ryzykiem finansowym zostały opisane w Sprawozdaniu Finansowym: Informacje dodatkowe - Nota nr
3 i 35.
Perspektywy rozwoju działalności spółki przynajmniej na najbliższy rok obrotowy.
W roku 2025 Spółka będzie się koncentrowała na tradycyjnych obszarach swojej działalności, głównie
eksploatując dotychczasowy rynek i oferując dotychczasowe produkty, jak i oferując dodatkowe
usługi tj.:
1. dalszy rozwój dystrybucji cenionych na rynku produktów papierniczych Kompap: składanka
komputerowa, rolki kasowe, poddruki do wydruków masowych, kupony, ulotki ,broszury itp.
2. inwestowanie w fotowoltaikę celem obniżenia kosztów energii elektrycznej jak i ochronę
środowiska naturalnego. Od marca 2022 działa instalacja o mocy 50 kW, następnym etapem jest
rozbudowa tej instalacji do mocy łącznej 350 kW .
Zarząd Kompap S.A. na bieżąco dokonuje analizy potencjału Spółki i wyraża przekonanie, nie ma
zagrożenia kontynuacji działalności.
Plan inwestycyjny na 2025 rok:
Przygotowanie dokumentacji do rozbudowy instalacji fotowoltaicznej do mocy 350 kW i rozpoczęcie
budowy koszt około 950 tys. .
Działania Zarządu PPH Kompap S.A w ramach poprawy sytuacji finansowej Spółki
W celu poprawy sytuacji ekonomiczno-finansowej Zarząd Spółki PPH Kompap S.A. zaplanował
działania:
1. podpisano umowę na druk książek na maszynie Komorii zainstalowanej w Kompapie;
2. zakupiono falcerke pełnoformatową w celu świadczenia usługi falcowania;
3. ze względu na znaczny wzrost kosztów zakupu surowców i ich ograniczonej dostępność na
rynku, została wprowadzona racjonalizacja zakupów oraz wynegocjowano korzystne ceny i
warunki płatności tj.: umowy rabatowe, skonto w ramach grupy kapitałowej Kompap.
Zarząd dba o dynamiczny rozwój Spółki, skupiając się na poprawie efektywności każdego obszaru
działalności. Jednocześnie Spółka pozostaje otwarta na nowe możliwości i okazje biznesowe jakie
pojawiają się na rynku, zarówno w kraju jak i za granicą.
Wskazanie postępowań toczących się przed sądem, organem właściwym dla postępowania
arbitrażowego lub organu administracji publicznej.
Obecnie nie toczą się przed sądem lub organem administracji publicznej postępowania dotyczące
zobowiązań i wierzytelności PPH Kompap S.A., których wartość przekracza 10% kapitałów własnych.
Inne ważne zdarzenia mające istotny wpływ na działalność jednostki, które nastąpiły lub są
przewidywane w dalszych latach
Spółka PPH Kompap S.A. rok 2025 rozpoczyna w dobrej kondycji ekonomiczno-finansowej i
gotowości do podjęcia kolejnych wyzwań. Priorytety Spółki na nadchodzący rok związane są z
dalszym rozwojem i umacnianiem pozycji na krajowym i zagranicznym rynku poligraficznym.
JEDNOSTKOWE SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI
PPH KOMPAP SA
19
Spółka PPH Kompap S.A. kontynuuje proces budowania wydajnych zespołów pracowniczych
ukierunkowanych na pełne wykorzystanie posiadanego parku maszynowego.
Zdarzenia istotnie wpływające na działalność jednostki, jakie nastąpiły po zakończeniu roku
obrotowego, do dnia zatwierdzenia sprawozdania finansowego
Nie wystąpiły istotne zdarzenia po dniu 31 grudnia 2024 r .
Wnioski do Zgromadzenia Akcjonariuszy
Zarząd Spółki będzie rekomendował, aby stratę powstałą w roku 2024 w kwocie 297 075,78 zł pokr
z kapitału zapasowgo.
Zarząd Spółki będzie proponował wypłatę dywidendy za bieżący okres sprawozdawczy w wysokości
1,20 zł za akcję. Dywidenda wyniesie 5 616 595,20 PLN, która zostanie pokryta w całości z kapitału
zapasowego.
Zarząd Spółki wnosi do Zgromadzenia Akcjonariuszy o zatwierdzenie sprawozdania z działalności
Zarządu za rok 2024 oraz o udzielenie absolutorium wszystkim osobom pełniącym
funkcje.
Czynniki i nietypowe zdarzenia mające wpływ na wynik działalności
Brak takich zdarzeń.
Opis czynników ryzyka i zagrożeń dla rozwoju spółki
Do czynników stałych i istotnych dla rozwoju Kompap S.A. zaliczyć należy:
- koniunktura i zapotrzebowanie na produkty przemysłu papierniczego i poligraficznego;
- uzależnienie od niewielkiej liczby kluczowych kontrahentów;
- ryzyko różnic kursowych i podwyżki cen surowca.
Bardziej szczegółowo ryzyko opisano w sprawozdaniu finansowym PPH Kompap S.A.
Ad. Koniunktury
Kompap S.A. wyspecjalizowała się w produktach papierniczo-poligraficznych, które z punktu widzenia
producenta mają stosunkowo małą liczbę konkurentów-producentów. Ogólna koniunktura rynkowa nie
ma wpływu na popyt na tego rodzaju produktu, który to od wielu lat wykazuje stosunkowo niewielką, ale
stała skalę.
Ad. Niewielka liczba klientów / dywersyfikacja klientów
Kompap S.A. w zakresie strategii sprzedażowej stara się w dalszym ciągu dywersyfikow źróa przychodów.
Poszukuje również nowych rodzaw uug, które mógłby w przyszłości zaoferować na rynku B2B.
Ad. Ryzyko różnic kursowych i podwyżki cen surowca.
Niestabilny kurs EUR może powodować ryzyko kalkulacji cen asortymentów produkowanych z
surowców importowanych. Ryzyko to minimalizowane jest przez to, że podobnie jak nie ma
długoterminowych gwarancji cen surowców, tak również Kompap nie ma długoterminowych gwarancji
ceny dla klientów.
Umowy zawarte pomiędzy Emitentem a osobami zarządzającymi.
Na dzień 31.12.2024 r. brak takich umów.
Wartość wynagrodzeń, nagród lub korzyści, w tym wynikających z programów motywacyjnych
lub premiowych opartych na kapitale emitenta, w tym programów opartych na obligacjach z
prawem pierwszeństwa, zamiennych, warrantach subskrypcyjnych (w pieniądzu, naturze lub
JEDNOSTKOWE SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI
PPH KOMPAP SA
20
jakiejkolwiek innej formie), wypłaconych, należnych lub potencjalnie należnych, odrębnie dla
każdej z osób zarządzających i nadzorujących emitenta w przedsiębiorstwie emitenta, bez
względu na to, czy odpowiednio były one zaliczone w koszty, czy też wynikały z podziału zysku;
w przypadku gdy emitentem jest jednostka dominująca lub znaczący inwestor – oddzielnie
informacje o wartości wynagrodzeń i nagród otrzymanych z tytułu pełnienia funkcji we władzach
jednostek podporządkowanych.
W Spółce nie występują wyżej wymienione programy motywacyjne lub premiowania.
Wynagrodzenie Zarządu i Rady Nadzorczej (podane w tabeli w tys. zł)
Wynagrodzenie Zarządu za rok 2024 w Spółce wyniosło 700 tys. zł:
Osoba
wynagrodzenie w
okresie
sprawozdawczym
za okres od
01.01.2024 do
31.12.2024
wynagrodzenie w
poprzednim okresie
sprawozdawczym
za okres od
01.01.2023 do
31.12.2023
w Spółce
w Jedn.
Powiąza
nych
w Spółce
w Jedn.
Powiąza
nych
Prezes Zarządu
700
491
700
412
RAZEM
700
491
700
412
Rada Nadzorcza
Osoba
wynagrodzenie w okresie
sprawozdawczym
wynagrodzenie w
poprzednim okresie
sprawozdawczym
w Spółce
w
Jednostkach
Powiązanych
w Spółce
w
Jednostkach
Powiązanych
Przewodniczący Rady Nadzorczej
Jakub Knabe
27
-
25
-
Członek Rady Nadzorczej Piotr
Ciosk
13
12
12
8
Wiceprzewodniczący Rady
Nadzorczej Marek Głuchowski
19
-
18
-
Członek Rady Nadzorczej
Agnieszka Napiórkowska
10
-
12
-
Członek Rady Nadzorczej Edward
Łaskawiec
13
-
12
4
Członek Rady Nadzorczej
Magdalena Czarzasta
13
-
7
-
Członek Rady Nadzorczej
Piotr Nowak
1
-
-
-
RAZEM
96
12
86
12
JEDNOSTKOWE SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI
PPH KOMPAP SA
21
Dywidenda
Członkom Zarządu i Rady Nadzorczej wypłacono dywidendy
Osoba
Funkcja
Wypłacona dywidenda
Lipka Waldemar
Prezes Zarządu
Dywidenda należna: 1 576 732,50 (1,05
zł x 1 501 650).
Podatek pobrany od dywidendy: 279 579
Dywidenda po opodatkowaniu:
1 277 153,50
Ciosk Piotr
Członek Rady
Nadzorczej
Dywidenda należna:3 431,40
(1,05 x 3 268).
Podatek pobrany od dywidendy: 652
Dywidenda po opodatkowaniu:2 779,40
Członek Rady Nadzorczej Edward
Łaskawiec
Członek Rady
Nadzorczej
Dywidenda należna: 1 155 950,25 zł
(1,05 zł x 1 100 905).
Podatek pobrany od dywidendy: 219 631
Dywidenda po opodatkowaniu:936 319,25
Członek Rady Nadzorczej, który nie
wyraził zgody na publikację swoich
danych osobowych
Członek Rady
Nadzorczej
Dywidenda należna: 10 531,50 zł
( 1,05 zł x 10.030).
Podatek pobrany od dywidendy: 2 001
Dywidenda po opodatkowaniu: 8530,50
Informacje dotyczące wyboru firmy audytorskiej.
KPW Audyt Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi (90-350), przy ul. Tymienieckiego 25c/410 została wybrana uchwałą
Rady Nadzorczej Spółki z dnia 18 maja 2023 r. do przeprowadzenia:
- przeglądów półrocznych skróconych sprawozdań finansowych Spółki oraz półrocznych skróconych
skonsolidowanych sprawozdań finansowych Grupy Kapitałowej Spółki za pierwsze półrocza 2023 i 2024 roku,
- badrocznych sprawozdań finansowych Spółki oraz rocznych skonsolidowanych sprawozdań finansowych
Grupy Kapitałowej Spółki za lata 2023 i 2024,na warunkach przedstawionych przez firmę w ofercie z dnia 24
kwietnia 2023 roku. Informacje na temat wynagrodzenia należnego za badanie rocznego sprawozdania
finansowego zostały zamieszczone w jednostkowym sprawozdaniu finansowym w nocie nr 34.
Laskowice, 23.04.2025 r. Zarząd:
Waldemar Lipka
Prezes Zarządu