ELEKTROTIM S.A.  
Roczne sprawozdanie Zarządu z działalności Spółki i Grupy w roku 2022                                                           
 
Strona 30 z 111 
 
 
Polityka świadczenia przez firmę audytorską przeprowadzającą badanie, przez podmioty 
powiązane z tą firmą audytorską oraz przez członka sieci firmy audytorskiej dozwolonych 
usług niebędących badaniem opracowana jest na podstawie Ustawy z dnia 11 maja 2017r. o 
biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym (Dz. U. z 2017r.,  poz. 
1089). W celu zapewnienia niezależności i obiektywizmu firmy audytorskiej przeprowadzającej 
badania  sprawozdań  finansowych  Spółki  oraz  podmiotów  powiązanych  z  firmą  audytorską, 
Spółka  co  do  zasady  nie  powierza  innych  usług  rewizji  finansowej  firmie  audytorskiej 
odpowiedzialnej za wskazane badania lub podmiotom z nią powiązanym. Spółka może jednak 
powierzyć  tej  samej  firmie  audytorskiej  lub  podmiotom  z  nią  powiązanym  wykonanie  tzw. 
dozwolonych  usług  rewizji  finansowej.  Powyższe  usługi  będą  mogły  być  świadczone  pod 
warunkiem  przeprowadzania  przez  Komitet  Audytu  Spółki  oceny  zagrożeń  i  zabezpieczeń 
niezależności. Dokonując oceny Komitet Audytu Spółki poddaje analizie przestrzeganie przez 
firmę  audytorską  zasad  etyki  zawodowej,  umiejętność  zachowania  przez  zespół  audytowy 
zawodowego  sceptycyzmu,  a  także  umiejętność  zachowania  niezależności  przy 
przeprowadzaniu badań o różnej kwalifikacji prawnej, dotyczących tego samego podmiotu.  
 
W roku 2022 były świadczone na rzecz ELEKTROTIM S.A. przez firmę audytorską badającą jej 
sprawozdanie  finansowe,  czyli  przez  Grant  Thornton  Polska  Sp.  z  o.o.  sp.k.,  inne  usługi 
niebędące badaniem sprawozdania. Firma audytorska Grant Thornton Polska Sp. z o.o. Sp.k. 
została  wybrana  i  dokonała  oceny  „Sprawozdania  o  wynagrodzeniach  Członków  Rady 
Nadzorczej  i  Zarządu  ELEKTROTIM  S.A.  za  rok  2021”  w  zakresie  kompletności 
zamieszczonych w nim informacji wymaganych na podstawie art. 90g ust. 1-5 oraz 8 ustawy z 
dnia  29  lipca  2005  roku  o  ofercie  publicznej  i  warunkach  wprowadzania  instrumentów 
finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych (tekst jednolity: 
Dz.U. z 2020 roku poz. 2080, z późniejszymi zmianami) (Ustawa o ofercie publicznej). Komitet 
Audytu ELEKTROTIM S.A. dokonał oceny przestrzegania przez firmę audytorską zasad etyki 
zawodowej,  umiejętności  zachowania  przez  zespół  audytowy  zawodowego  sceptycyzmu,  a 
przede  wszystkim  ocenił  zachowanie  niezależności  przy  przeprowadzaniu  badań  o  różnej 
kwalifikacji  prawnej,  dotyczących  tego  samego  podmiotu  w  oparciu  o  złożone  przez  Grant 
Thornton oświadczenia i wyraził zgodę na świadczenie tych usług przez firmę audytorską.  
Usługa  została  wykonana  zgodnie  z  regulacjami  Krajowego Standardu Usług  Atestacyjnych 
Innych  niż  Badanie  i  Przegląd  3000  (Z)  w  brzmieniu  Międzynarodowego  Standardu  Usług 
Atestacyjnych  3000  (zmienionego)  Usługi  atestacyjne  inne  niż  badania  lub  przeglądy 
historycznych  informacji  finansowych,  przyjętego  uchwałą  nr  3436/52e/2019  Krajowej  Rady 
Biegłych Rewidentów z dnia 8 kwietnia 2019 roku, z późniejszymi zmianami (KSUA 3000 (Z)). 
Sprawozdanie  było  poddane  ocenie  Walnego  Zgromadzenia  Spółki  w  dniu  23.06.2022  r.  i 
otrzymało opinię pozytywną. 
 
14.  Opis  polityki  różnorodności  stosowanej  do  organów  administrujących, 
zarządzających  i  nadzorujących  Spółkę  w  odniesieniu  do  aspektów  takich  jak  na 
przykład wiek, płeć lub wykształcenie i doświadczenie zawodowe, celów tej polityki 
różnorodności,  sposobu  jej  realizacji  oraz  skutków  w  danym  okresie 
sprawozdawczym; jeżeli Spółka nie stosuje takiej polityki – wyjaśnienie takiej decyzji 
W  raporcie  na  temat  stanu  stosowania  przez  Spółkę  zasad  zawartych  w  Zbiorze  Dobrych 
Praktyk Spółek Notowanych na GPW 2021, Spółka – w wyjaśnieniu do niestosowania zasady 
2.1. - zamieściła następujący komentarz: Spółka nie posiada „Polityki różnorodności” wobec 
zarządu ani wobec rady nadzorczej. Zasady doboru kadr i składu organów nie odnoszą się do 
płci,  a  jedynie  do  kwalifikacji  i  doświadczenia  zawodowego  kandydatów  w  celu  pozyskania 
najlepszych osób na obsadzane stanowiska, niezależnie od tego, jakiej są płci.