SPRAWOZDANIE FINANSOWE MANYDEV STUDIO SE
ZA OKRES 01.01. – 31.12.2021 R.
(wszystkie kwoty podane są w tys. złotych o ile nie podano inaczej)
6
List Zarządu
Szanowni Akcjonariusze,
Składam na Państwa ręce Raport Roczny ManyDev Studio SE (dalej jako: „Emitent” lub „Spółka”).
Spółka, po upływie roku od przejęcia, zrealizowała postawione cele. Przez ostatni rok zmieniły się
przedmiot działalności, zarząd, rada nadzorcza, komitet audytu, adres Spółki, jak również jej
nazwa. Jednak co najważniejsze - udało się pozyskać 10 zespołów, co było planem maksimum do
końca roku 2021. Dzięki zbudowaniu struktury stworzonej z zespołów, Emitent prowadzi swoją
główną działalność, czyli tworzenie gier komputerowych. W chwili obecnej Spółka realizuje 10
projektów, większość z których posiada grywalne wersje demo, co sprawia, że Spółka może
zbierać informacje zwrotne od graczy, co jest najbardziej wartościową wskazówką, w którą stronę
powinien zmierzać rozwój projektu.
Rok 2021 był pierwszy w którym realizowaliśmy nową działalność. Pod względem finansowym,
Spółka odnotowała stratę w wysokości 564 tysięcy netto. Jest to efekt wzmożonych nakładów
finansowych związanych z organizacją i budowaniem struktur spółki. Na wysokie koszty
ogólnego zarządu znaczący wpływ miały koszty obsługi prawnej, związane z startem nowej
działalności, jak również koszty związane z pracą na rzecz prospektu i toczącym się
postepowaniem administracyjnym. Spółka, z racji wczesnego etapu rozwoju firmy, w roku 2021
nie odnotowała żadnych przychodów operacyjnych. Cykl produkcyjny gier typu Indie zwykle
trwa od 12 do 36 miesięcy, zatem przychody operacyjne w roku 2021 były niemożliwe do
zrealizowania. Pierwsze przychody wpłynęły na konto spółki w 2022 roku z tytułu realizacji
umowy z Bingle Games sp. z o.o. na stworzenie gry, opartej o serie książek Kyle Stone pod
tytułem „Edge of Collapse”. Realizacją tej gry zajął się doświadczony zespół, który dołączył do
ManyDev Studio na początku obecnego roku. Natomiast przewidujemy, że pierwsze przychody
ze sprzedaży gier pojawią się już w drugiej części roku 2022. Nie chcemy jeszcze deklarować, które
gry zostaną wydane, ponieważ, jak już wielokrotnie zaznaczałem, realizacja każdej gry na każdym
etapie może być zaniechana, jeśli nie będzie wykazywać wystarczającego potencjału. Bierzemy
również pod uwagę niesprzyjający okres dla premier gier typu Indie. Takim jest IV kwartał,
zarezerwowany dla dużych gier i okresy wyprzedaży, które ograniczają potencjał sprzedażowy
mniejszych tytułów. Oczywiście posiadamy w swoim portfolio gry, które wzbudzają większe
zainteresowanie od pozostałych, takie jak My Museum, Illusion Lands, które dobrze
zaprezentowały się na lutowym Festiwalu dem. Illusion Lands zanotował wzrost wishlisty o 50%
a My Museum aż o 350%, choć baza była stosunkowo niska. Warto odnotować, że w szczycie
stream z gry oglądało 7 tysięcy osób, co pozwoliło jej pojawić się wśród gier o najwyższej publice
na głównej stronie Steam. Odnośnie do tych tytułów pojawia się wiele zapytań ze strony
wydawców. Ewentualne zaangażowanie wydawcy i dodatkowe finansowanie sprawią jednak, że
zakres developmentu ulegnie zwiększeniu, co również przekłada się na wydłużenie cyklu
produkcyjnego.