Strona 37
• Członkowie Zarządu mogą być powoływani ponownie na dalsze kadencje.
• Zarząd prowadzi sprawy Spółki i ją reprezentuje.
• Działalnością Zarządu kieruje Prezes Zarządu.
• Zasady funkcjonowania Zarządu Spółki oraz zasady wynagradzania członków Zarządu
określa Regulamin uchwalony przez Radę Nadzorczą.
• Każdy członek Zarządu ma prawo do samodzielnej reprezentacji Spółki.
• W sprawach przekraczających zakres zwykłych czynności Spółki, konieczna jest
uprzednia uchwała Zarządu, chyba że chodzi o czynność nagłą, której zaniechanie mo-
głoby narazić Spółkę na szkodę. Sprawą przekraczającą zakres zwykłych czynności
jest w szczególności zaciągnięcie zobowiązania lub rozporządzenie prawem o wartości
powyżej 100.000 zł (stu tysięcy złotych). W razie dokonania czynności z naruszeniem
tych postanowień, członek Zarządu może zostać pociągnięty do odpowiedzialności
przez Spółkę.
• Członek Zarządu nie może zajmować się bez zgody Rady Nadzorczej interesami kon-
kurencyjnymi ani też uczestniczyć w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cy-
wilnej, spółki osobowej lub jako członek organu spółki kapitałowej bądź uczestniczyć
w innej konkurencyjnej osobie prawnej jako członek organu. Zakaz ten obejmuje także
udział w konkurencyjnej spółce kapitałowej, w przypadku posiadania w niej przez
członka zarządu co najmniej 10% udziałów albo akcji bądź prawa do powołania co
najmniej jednego członka zarządu.
• Członek Zarządu powinien zachowywać pełną lojalność wobec Spółki i uchylać się od
działań, które mogłyby prowadzić wyłącznie do realizacji własnych korzyści material-
nych. W przypadku uzyskania informacji o możliwości dokonania inwestycji lub innej
korzystnej transakcji dotyczącej przedmiotu działalności Spółki, członek Zarządu po-
winien przedstawić Zarządowi bezzwłocznie taką informację w celu rozważenia moż-
liwości jej wykorzystania przez Spółkę. Wykorzystanie takiej informacji przez członka
Zarządu lub przekazanie jej osobie trzeciej może nastąpić tylko za zgodą Zarządu i
jedynie wówczas, gdy nie narusza to interesu Spółki.
• Członek Zarządu posiadający akcje Spółki oraz spółek wobec niej dominujących i za-
leżnych, powinien je traktować jako inwestycję długoterminową.
• Posiedzenia Zarządu odbywają się w siedzibie Spółki w zależności od potrzeb Spółki.
• Posiedzenia Zarządu Spółki zwołuje Prezes Zarządu, a w przypadku niemożności zwo-
łania posiedzenia przez Prezesa inny członek Zarządu. Zwołanie posiedzenia Zarządu
następuje z własnej inicjatywy Prezesa Zarządu, na wniosek innego członka Zarządu
lub na wniosek rady nadzorczej. Prezes Zarządu zwołuje posiedzenie niezwłocznie po
otrzymaniu wniosku. Zwołanie posiedzenia Zarządu następuje za pośrednictwem listu
poleconego, faksu, poczty elektronicznej lub telefonicznie, lub też w innym trybie, pod
warunkiem powiadomienia wszystkich członków zarządu.
• Posiedzeniom przewodniczy Prezes Zarządu, a w przypadku jego nieobecności na po-
siedzeniu, inny członek Zarządu wybrany przez obecnych na posiedzeniu.
• W posiedzeniach, oprócz członków Zarządu, mogą uczestniczyć członkowie rady nad-
zorczej Spółki i inne zaproszone osoby, bez prawa do udziału w głosowaniu.
• Uchwały Zarządu zapadają bezwzględną większością głosów.
• Ustanowienie prokury wymaga zgody wszystkich członków Zarządu. Odwołać pro-
kurę może każdy z członków Zarządu.
• Uchwały mogą być powzięte, jeżeli wszyscy członkowie Zarządu zostali prawidłowo
zawiadomieni o posiedzeniu Zarządu.
• Uchwały Zarządu wymagają:
a. zwołanie zwyczajnego lub nadzwyczajnego walnego zgromadzenia;
b. przedstawianie walnemu zgromadzeniu wniosków dotyczących podziału
zysku albo pokrycia straty oraz innych kwestii z tym związanych;
c. przyjęcie sprawdzania Zarządu z działalności Spółki w ubiegłym roku ob-
rotowym;
d. zaciąganie zobowiązań lub rozporządzanie prawem o wartości przekracza-
jącej 100.000 zł (sto tysięcy złotych);
e. nabywanie lub zbywanie nieruchomości, udziału w nieruchomościach albo
użytkowania wieczystego;
f. nabywanie lub zbywanie udziałów lub akcji w innych spółkach.
• Podjęcie uchwały może nastąpić w trybie obiegowym, w drodze podpisania uchwały
przez poszczególnych członków Zarządu, bez zwoływania posiedzenia Zarządu
• Uchwały Zarządu powinny być protokołowane. Protokół powinien zawierać numer ko-
lejny, datę posiedzenia, porządek obrad, nazwiska i imiona obecnych członków Za-
rządu, treść podjętych uchwał, liczbę głosów oddanych na poszczególne uchwały oraz
zdania odrębne. Protokoły podpisują obecni na posiedzeniu członkowie Zarządu. Pro-
tokół spisuje osoba wyznaczona przez Prezesa Zarządu.