Szanowni Państwo,
w imieniu Zarządu British Automotive Holding S.A. przekazuję na Państwa ręce raport
roczny prezentujący wyniki finansowe oraz najważniejsze informacje dotyczące
działalności Spółki i jej Grupy Kapitałowej w 2021 r.
Nie będzie przesadnym stwierdzenie, że miniony rok dla Grupy British Automotive
Holding okresem walki o przyszłość. Wkroczyliśmy w niego w trudnej sytuacji finansowej,
z wymagalnymi zobowiązaniami w wysokości wielokrotnie przekraczającymi zasoby
finansowe Grupy, niepewni biznesowego jutra zarówno ze względu na kondycję
finansową firmy, jak i niezakończoną transformację modelu działalności z grupy
importersko-dilerskiej na podmiot skoncentrowany wyłącznie na sprzedaży dilerskiej
samochodów. Naszą trudną sytuację potęgowała pandemia COVID-19 i związane z nią
ograniczenia dla życia społecznego i gospodarczego w Polsce oraz globalne zaburzenia w
łańcuchach dostaw, negatywnie wpływające na kondycję branży motoryzacyjnej.
W zeszłorocznym, adresowanym do Państwa liście nie ukrywałem, że naszym celem na
najbliższy okres jest uniknięcie katastrofy, jaką byłby brak porozumienia z wierzycielami
i kluczowymi kontrahentami Grupy oraz stabilizacja jej sytuacji finansowej oraz
biznesowej. I choć dziś nie mogę poinformować Państwa, że cel ten został w 100 proc.
zrealizowany, w minionym roku udało się nam poczynić istotny progres w procesie
naprawy naszej firmy. Porozumienie, zawarte w minionym roku między Grupą British
Automotive Holding i wspierającym nas akcjonariuszem, Książek Holding, a koncernem
Jaguar Land Rover, umożliwia nam kontynuację działalności, koncentrację na rozwoju
działalności dilerskiej i wypracowywanie nadwyżek finansowych pozwalających na spłatę
historycznych zobowiązań.
Jestem przekonany, że Grupa British Automotive Holding ma wszelkie predyspozycje ku
temu, by pozostać filarem polskiej sieci dilerskiej Jaguar Land Rover i dalej aktywnie
wspierać koncern w realizacji ich strategicznych celów. Nasz potencj biznesowy
potwierdzają ubiegłoroczne wyniki finansowe. Będąc w niezwykle trudnej sytuacji
finansowej i biznesowej, zmagając się z szeregiem przeciwności, w minionym roku
odnotowaliśmy umiarkowany spadek sprzedaży, osiągając 319 mln przychodów. Na
poziomie operacyjnym odzyskaliśmy rentowność, wypracowując 2,3 mln zysku
operacyjnego, a na poziomie netto zakończyliśmy okres z niemal 7 mln zysku netto z
działalności kontynuowanej i zaniechanej.
Istotny wpływ na naszą przyszłość, w tym zdolność do realizacji zapisów porozumienia z
Jaguar Land Rover, będzie mieć ostateczny kształt biznesowych relacji Grupy z nowym
generalnym importerem Jaguar Land Rover w Polsce. Naszym celem na 2022 r. jest
potwierdzenie wysokich kompetencji Grupy w biznesie dilerskim, skuteczności w
działaniu i determinacji do osiągania założonych celów. Wierzę, że w ten sposób
dostarczymy naszemu partnerowi wystarczająco wiele argumentów za kontynuacją
współpracy z wchodzącymi w skład Grupy BAH spółkami prowadzącymi działalność
dilerską w Gdańsku, Katowicach i Łodzi. Równolegle kontynuujemy rozwój działalności
dilerskiej w obszarze sprzedaży i obsługi serwisowej samochodów luksusowych.
Dotychczasowe wyniki spółki iMotors potwierdzają zarówno potencjał tego konceptu, jak
i naszą zdolność do zmiany modelu działalności dilerstw na niezależny.
2022 rok będzie istotnym, a być może kluczowym dla przyszłości British Automotive
Holding okresem. Skala stojących przez nami wyzwań jest niebagatelna, a ich lista w
ostatnich miesiącach powiększyła się nowe, negatywnie oddziałowujące na rynek
czynniki zewnętrzne, jak inflacja, z rosnącymi cenami paliw na czele, oraz agresja Rosji na
Ukrainę i wpływ tych wydarzeń na gospodarkę, nastroje konsumenckie czy dostępność
wybranych części samochodowych. W imieniu całego zespołu BAH oraz własnym mogę
zapewnić, że jesteśmy zdeterminowani, by dalej dział na rzecz naprawy firmy,
stwarzając podstawy dla odbudowy wartości spółki dla Akcjonariuszy.
Zapraszam Państwa do lektury raportu rocznego Spółki i jej Grupy Kapitałowej.
Z wyrazami szacunku,
Andrzej Nizio,
Prezes Zarządu,
British Automotive Holding S.A.