PISMO ZARZĄDU
Kraków, dnia 31 marca 2022 roku
Szanowni Akcjonariusze, Obligatariusze, Partnerzy i Klienci
Niniejszym składamy na Państwa ręce raport roczny spółki Cavatina Holding S.A. (dalej: „Spółka”) oraz
Grupy Kapitałowej Cavatina Holding S.A. (dalej: „Grupa”) za okres sprawozdawczy rozpoczynający się
dnia 1 stycznia 2021 roku i kończący się dnia 31 grudnia 2021 roku.
Rok 2021 był niewątpliwie okresem bardzo intensywnej pracy nad realizacją naszej strategii biznesowej
i przygotowaniami do uzyskania statusu spółki giełdowej, co zostało zwieńczone w dniu 23 lipca 2021
roku pierwszym notowaniem akcji Spółki na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Wartość
oferty wyniosła 187,5 mln zł.
Nasza strategia zakłada dalszą ekspansję na rynku biurowym i powiększanie portfela o budynki biurowo-
usługowe najwyższej jakości. Jej głównym celem jest rozbudowanie do końca 2025 roku portfolio
projektów inwestycyjnych do poziomu 1 mln m
2
powierzchni brutto (tzw. GLA) ukończonych projektów
klasy A, a także będących w realizacji i zabezpieczonych. Realizację tych planów umożliwi silna i stabilna
sytuacja finansowa Grupy, sprawdzone know-how oraz mocne zaplecze operacyjne.
Na dzi 31 grudnia 2021 roku Grupa posiadała w swoim portfelu nieruchomości 7 zakończonych
projektów biurowych o łącznej powierzchni ponad 100 tys. m
2
GLA, które w wysokim stopniu
skomercjalizowane i generują zadowalające przepływy pieniężne. Projekty pozostające w trakcie budowy
dostarczą w najbliższym czasie ponad 225 tys. m
2
GLA powierzchni biurowej na kluczowe rynki
w największych polskich miast, takich jak Wrocław, Kraków, Łódź, Gdańsk i Katowice, a projekty
zabezpieczone o dalszej łącznej powierzchni blisko 170 tys. m
2
GLA posiadają, w zdecydowanej
większości, pozwolenia na budowę i pozostają w gotowości do uruchomienia, stosownie do aktualne
sytuacji popytowej.
Niezmiennie koncentrujemy się na realizacji dużych biurowych projektów deweloperskich klasy A,
o charakterze wielofunkcyjnym, w tym zapewnianiu komponentu biurowo-usługowego w tzw. projektach
mixed-use. Niezmiennie, niezmiernie ważnym aspektem działalności jest to, tworzymy wyróżniające się
architektonicznie obiekty o nowoczesnym designie i miastotwórczym oddziaływaniu, które spełniają
potrzeby naszych klientów oraz społeczności lokalnych. Wszystkie inwestycje oddane w 2021 roku
otrzymały międzynarodowy standard certyfikacji ekologicznej BREEAM, na poziomie Excellent, a także
liczne nagrody branżowe. Całe portfolio poddajemy także ocenie wg systemów certyfikacji WELL Health-
Safety Rating, aby ułatwić najemcom naszych przestrzeni biurowych sprostanie wyzwaniom tworzenia
bezpiecznego środowiska pracy.
Ubiegły rok był niewątpliwie okresem pełnym wyzwań, głównie w związku z trwaniem pandemii COVID-
19, co jednak nie przeszkodziło Grupie w konsekwentnym realizowaniu strategii inwestycyjnej
polegającej na systematycznym rozwoju portfela nieruchomości oraz maksymalizacji osiąganych zysków.
Zrealizowane przez nas do tej pory marże i rentowności na projektach osiągały ponadprzeciętne
poziomy. W 2021 roku zakończyliśmy budowy i uzyskaliśmy decyzje w przedmiocie pozwolenia na
użytkowanie budynków biurowych: Equal Business Park D (ostatni budynek zrealizowany w ramach
kompleksu Equal Business Park), Ocean Office Park w Krakowie (pierwszy budynek zrealizowany
w ramach kompleksu Ocean Office Park) oraz Palio Office Park A w Gdańsku (pierwszy budynek
zrealizowany w ramach kompleksu Palio Office Park). Nadto dzięki pracy całego zespołu
odpowiedzialnego za nabywanie nowych nieruchomości zabezpieczyliśmy grunty pod kolejne inwestycje.
Dzięki posiadanym kompetencjom oraz konsekwentnemu budowaniu dobrych relacji z najemcami,
wynajęliśmy od początku 2021 roku do dnia publikacji raportu ponad 60 tys. mkw. GLA. Warto w tym
miejscu także wspomnieć, zawarte z tymi klientami umowy najmu nie odbiegają swoimi postanowieniami
i warunkami biznesowymi od tych występujących na rynku najmu przed wystąpieniem pandemii COVID -
19, co skutkuje zabezpieczeniem stabilnych przepływów finasowych, generowanych przez te umowy.
W 2021 roku spółki działace w ramach Grupy pozyskały tae, w tym na międzynarodowym rynku
bankowym - finansowanie projektowe na łącz kwotę ponad 550 mln. Zawarte zostały między innymi
istotne umowy kredytowe z bankami Berlin Hyp i Pekao o wartości 82 mln euro i 44,3 mln
z przeznaczeniem na finansowanie projektu Global Office Park w Katowicach oraz pozyskano od jednego
z funduszy niepublicznych PZU kwotę 116,8 mln zł z przeznaczeniem na finansowanie budowy budynku
D w kompleksie Quorum we Wrocławiu.
Ponadto w 2021 roku byliśmy bardzo aktywni na rynku obligacji. W styczniu ubiegłego roku Spółka
zadebiutowała na rynku Catalyst z pierwszą emisją obligacji publicznych o łącznej wartości 20 mln zł,
które były wyemitowane w 2020 roku.
Zgodnie z przyjętą przez nas strategią dywersyfikacji źródeł finansowania przeprowadziliśmy w 2021
roku dodatkowe emisje obligacji serii E1, F oraz F1 o łącznej wartości blisko 100 mln oraz
ustanowiliśmy dwa równoległe programy emisji obligacji na łączną kwotę 400 mln skierowane do
inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych, które planujemy wykorzystyw w zależności od
zapotrzebowania i sytuacji rynkowej. Pierwsza transza w wysokości ponad 40 mln została przez nas
wprowadzona do obrotu giełdowego w dniu 11 marca 2022 roku. Warto dodać, że pomimo wzrostu
zadłużenia wskaźniki finansowe Spółki pozostają nadal na dobrym i stabilnym poziomie.
Naszym celem jest dalsza konsekwentna realizacja przyjętej strategii biznesowej, a także umacnianie
pozycji Spółki i Grupy na rynku kapitałowym, poprzez aktywny dialog prowadzony z inwestorami
indywidualnymi i instytucjonalnymi.
Zapraszamy Państwa do szczegółowej lektury niniejszego raportu i dziękujemy za zainteresowanie
działalnością Grupy.
ZARZĄD CAVATINA HOLDING S.A.
Prezes Zarządu
Rafał Malarz
Wiceprezes Zarządu
Daniel Draga
Członek Zarządu
Szymon Będkowski