Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

mBank - oferta i podstawowe dane

Spis treści

mBank to jedna z najpopularniejszych marek na polskim rynku bankowym. To bank uniwersalny oferujący swoje innowacyjne produkty i usługi szerokiej grupie odbiorców - od klientów indywidualnych, przez mikrofirmy, małe i średnie przedsiębiorstwa, a na korporacjach kończąc. To czwarty największy bank w Polsce pod względem wielkości aktywów.

mBank - typy produktów

mBank - produkty

Oferty dla klientów indywidualnych

Oferty dla klientów firmowych

mBank - historia

Historia mBanku rozpoczyna się w 1986 roku, kiedy powołani BRE Bank (Bank Rozwoju Eksportu). Trzy lata później instytucja została członkiem systemu SWIFT, co istotnie zwiększyło jej możliwości. Bank w kolejnych latach rozwijał zakres proponowanych produktów i usług. W 1996 r. wprowadził ofertę bankowości prywatnej. W 1998 r. nastąpiło przejęcie i fuzja z Polskim Bankiem Rozwoju S.A.

W 2000 r. pojawia się pierwszy internetowy bank w Polsce - mBank. Rok później powstaje MultiBank, który jest drugim ramieniem detalicznym BRE Banku. W 2007 r. mBank rozszerza swoją działalność na inne kraje - Czechy i Słowację.

W 2011 r. mBank oferuje swoim klientom aplikację mobilną. Dwa lata później następuje szeroka unifikacja marek w ramach grupy. Od tego czasu MultiBank, BRE Bank i BRE Private Banking działają pod jedną marką - mBank.

Przez kolejne lata mBank poszerza ofertę innowacyjnych rozwiązań dla klientów indywidualnych i firmowych. W 2019 r. jako pierwszy pozwala na zakup ubezpieczenia na życie przez aplikację mobilną. Rok później mBank utworzył m.in własne Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych i pierwszy raz od 22 lat zmienia adres swojej siedziby głównej.

mBank - działalność

W mBanku do każdej grupy klientów przypisane jest lekko zmodyfikowane logo. Standardowe i najbardziej popularne przeznaczone jest dla klientów indywidualnych. Oprócz nich bank wyróżnia ofertę premium, private banking, dla firm oraz dla sektora MSP i korporacji. Osobną kategorią są produkty i usługi przygotowane dla klientów młodych.

Od 1992 roku bank notowany jest na Giełdzie Papierów Wartościowych. Obecnie 69,3% akcji posiada niemiecki strategiczny akcjonariusz Commerzbank. mBank posiada 5,5 tys. klientów detalicznych, 30,9 tys. klientów korporacyjnych i 2,5 mln użytkowników korzystających aktywnie z aplikacji mobilnej.

mBank wymienia szereg elementów wyróżniających posiadaną ofertę na tle rynku. Zaliczamy do nich m.in. innowacyjną i elastyczną bankowość elektroniczną, bazę klientów o korzystnym profilu demograficznym, naturalną zdolność do organicznego wzrostu, rozproszony profil finansowania czy nastawienie na kompleksową obsługę klientów w kanałach mobilnych.

Grupa mBank

W ramach Grupy mBank poszczególne grupy klientów mogą skorzystać z usług i rozwiązań dopasowanych do indywidualnych potrzeb. Szeroka oferta pozwala wybrać rozwiązanie, które w pozwoli na efektywną realizację wyznaczonych celów. Wśród dostępnych opcji wyróżnić można m.in. faktoring, leasing czy usługi projektowania oprogramowania. W skład Grupy mBank wchodzą spółki:

  • mAccelerator,
  • mBank Hipoteczny,
  • mLeasing,
  • mFaktoring,
  • mFinanse,
  • mElements,
  • mInvestment Banking,
  • LeaseLink,
  • mServices.

mBank - strategia na lata 2021-2025

Strategia Grupy mBank na lata 2021-2025 ma na celu dostosowanie instytucji do dynamicznie zmieniającego się otoczenia i wykorzystanie jej przewag konkurencyjnych, aby realizować cele biznesowe i dostarczać innowacyjne usługi klientom banku. W takcie określania wyznań instytucja wzięła pod uwagę m.in. prognozy gospodarcze, postęp technologiczny, zmianę zachowań konsumentów czy obowiązujące przepisy.

Strategia Grupy mBank opiera się na 5 obszarach:

  • bankowości elektronicznej,
  • bankowości korporacyjnej,
  • e-commerce,
  • technologii i bezpieczeństwo danych,
  • pracownicy i kultura organizacyjna.

Wartość Grupy mBanku koncentrują się na myśleniu klientem, patrzeniu w przyszłość, upraszczaniem komunikacji, zaangażowaniu się w interesy klientów oraz wiedzy i kompetencji swoich pracowników.

mBank - oferta

mBank jest instytucją finansową o uniwersalnym profilu działalności. Oferuje innowacyjne rozwiązania i usługi dla szerokiego grona odbiorców. Zaliczamy do nich klientów indywidualnych, klientów private banking, mikrofirmy, małe i średnie firmy oraz korporacje. Największa grupa to klienci bankowości detalicznej, którzy w mBanku korzystać mogą m.in. z:

Zamożni klienci w ramach oferty private banking, poza standardowymi produktami finansowymi, skorzystać mogą także z usług zarządzania majątkiem, dealera rynków finansowych, prywatnego maklera, zabezpieczonego kredytu gotówkowego, kredytu maklerskiego, a także wsparcia prawnego i podatkowego.

Dla klientów firmowych mBank przygotował szereg rozwiązań pozwalających na rozwój biznesu i efektywną realizację celów strategicznych. Mały przedsiębiorca znajdzie w ofercie mBanku m.in.:

Małe i średnie firmy oraz duże przedsiębiorstwa oprócz tradycyjnych rozwiązań mogą skorzystać z produktów i usług pozwalających lepiej realizować korporacyjne wyzwania. mBank przygotował dla tej grupy klientów m.in.:

  • finansowanie wieloproduktowe,
  • kredyty inwestycyjne,
  • finansowanie hipoteczne,
  • finansowanie strukturalne,
  • kredyty na bieżącą działalność,
  • finansowanie handlu,
  • faktoring,
  • leasing,
  • fundusze unijne,
  • bankowość inwestycyjną.

mBank - oddziały

Zgodnie z danymi serwisu PRNews.pl na koniec III kwartału 2021 roku mBank posiadał 85 placówek własnych - o 7 mniej niż rok wcześniej. W tym czasie działało także 49 placówek partnerskich. Na rynku coraz częściej pojawiają się również oddziały bezgotówkowe, w których nie są przeprowadzane za pomocą fizycznych pieniędzy. mBank posiada 34 placówki tego typu.

mBank - bankowość elektroniczna

Klienci mBanku mogą realizować operacje finansowe, a także korzystać z wielu dodatkowych usług za pomocą bankowości elektronicznej i aplikacji mobilnej. Dzięki temu większość spraw można załatwić zdalnie bez konieczności wizyty w oddziale.

Pozwala to za pomocą komputera, tabletu lub smartfona realizować przelewy, zakładać lokaty terminowe, składać wnioski kredytowe, korzystać z płatności BLIK, Apple Pay i Google Pay czy korzystać z narzędzi kontrolujących budżet.

Na koniec września 2021 r. liczba klientów mBanku, którzy podpisali umowę pozwalającą na korzystanie z bankowości elektronicznej wyniosła 3.914.756 osób. Natomiast liczba klientów indywidualnych, którzy chociaż raz w miesiącu zalogowali się do bankowości elektronicznej to 2.772.249 osób.

Można wyróżnić też grupę użytkowników, którzy zarządzają swoim osobistym budżetem tylko za pomocą aplikacji mobilnej (mobile only). Na koniec III kwartału 2021 r. było w mBanku 1.159.396 takich klientów.

mBank - przelewy i płatności

W mBanku w każdy dzień roboczy odbywają się trzy sesje rozliczeniowe, które decydują o tym, o której godzinie odbiorca otrzyma przelew. Pierwsza sesja wychodząca w jest już o 5:55. Druga sesja jest o godzinie 9:55. Odbiorca przelewu wykonanego do innego banku po godzinie 13:25 otrzyma pieniądze w kolejny dzień roboczy. Dotyczy to przelewów zleconych w trybie standardowym. 

Sesje Elixir mBank - klient detaliczny
Sesje wychodzące Sesje przychodzące
Sesja I 05:55 11:15
Sesja II 09:55 15:00
Sesja III 13:25 18:15
Źródło: Bankier.pl na podstawie informacji z banku

Klienci indywidualni mBanku mogą zlecać standardowe przelewy Elixir, przelewy natychmiastowe Express Elixir i przelewy wysokokwotowe SORBNET. Do dyspozycji są również polecenia zapłaty i zlecenia stałe. Osoby, które chcą wykonać przelew w walucie obcej mogą skorzystać z przelewu walutowego SWIFT lub przelewu SEPA (tylko w EUR). Użytkownicy aplikacji mobilnej mBanku mogą korzystać także z płatności BLIK, Apple Pay i Google Pay.

mBank - logowanie

Logowanie do serwisu bankowości internetowej może odbywać się za pomocą ośmiocyfrowego numeru ID. Użytkownik może zdefiniować i używać alias klienta oraz numer karty. Niezależnie od wyboru sposobu identyfikacji, użytkownik musi posiadać hasło.

mBank - kontakt

Kontakt z mBankiem można nawiązać za pomocą:

  • infolinii:
    • +48 42 6 300 800 (z numerów stacjonarnych 24/7),
    • 783 300 800 (z numerów komórkowych 24/7),
    • 22 100 45 43 (infolinia księgowa, codziennie 9-17),
  • połączenia z aplikacji mobilnej,
  • poczty e-mail: [email protected],
  • komunikatora messenger.

mBank - pozostałe dane

Adres: ul. Senatorska 18, 00-950 Warszawa
Kod SWIFT (Klienci indywidualni, firmowi i private banking): BREXPLPWMBK
Kod SWIFT (Klienci MSP i korporacje): BREXPLPWXXX
IBAN banku: PL + numer konta
REGON: 001254524
NIP: 526-021-50-88
KRS: 0000025237
Wysokość kapitału zakładowego (01.01.2021): 169.468.160 zł (w całości wpłacony)