Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Bank Pocztowy

Spis treści

Bank Pocztowy powstał w 1990 r. jako bank rozliczeniowy obsługujący przede wszystkim samorządy i przedsiębiorstwa. Historia Banku Pocztowego jako banku detalicznego rozpoczęła się 9 lat później, gdy wprowadzono rachunki dla osób fizycznych. Głównymi akcjonariuszami banku są Poczta Polska SA oraz PKO Bank Polski SA.

Bank Pocztowy - typy produktów

Typy produktów banku

Bank Pocztowy - produkty

Bank Pocztowy - działalność banku

Strategia banku zakłada koncentrację głównie na mniejszych miejscowościach – Bank Pocztowy ma być liderem bankowości detalicznej w Polsce regionalnej, a jego głównymi klientami mają być oprócz osób fizycznych także małe firmy, detaliści w handlu elektronicznym oraz podmioty w Grupie Poczty Polskiej.

Bank Pocztowy - oddziały

Bank Pocztowy korzysta z sieci placówek pocztowych i dzięki temu znajduje się w czołówce wśród instytucji bankowych o najbardziej rozbudowanej dystrybucji. Klienci mogą skorzystać z usług banku w ok. 4,7 tys. placówek.

Bank Pocztowy - oferta

W ofercie bank posiada pakiety rachunków osobistych i firmowych, karty płatnicze, przekazy pieniężne MoneyGram, kredyty gotówkowe, hipoteczne i konsolidacyjne oraz lokaty terminowe, konta oszczędnościowe i fundusze inwestycyjne. Z produktów banku mogą korzystać także samorządy terytorialne, wspólnoty mieszkaniowe, spółdzielnie mieszkaniowe i przedsiębiorstwa.

Koncentrując się na podstawowych produktach finansowych, bank nie posiada w ofercie specjalnych pakietów dla klientów zamożnych oraz rozbudowanych opcji finansowania dla przedsiębiorstw (np. leasingu czy faktoringu).

Bank Pocztowy obsługuje 970 tys. klientów i prowadzi 673 tys. rachunków osobistych. Mimo sporej skali działania bank nie jest jednak istotnym graczem na rynku kart kredytowych oraz kredytów hipotecznych. Instytucja zatrudnia około 1,5 tys. pracowników.

Bank był jednym z pierwszych w Polsce, który zaproponował specjalnie przygotowane usługi dla seniorów i możliwość wypłaty z rachunku za pośrednictwem doręczycieli. W 2017 r. instytucja uruchomiła nową markę, EnveloBank, koncentrującą się na bankowości cyfrowej i młodszych użytkownikach. Pod tym szyldem oferowane są rachunki osobiste, lokaty oraz kredyt gotówkowy dostępny przez internet.

Bank Pocztowy - bankowość internetowa

W ofercie Banku Pocztowego znajdują się bankowość internetowa (Pocztowy24) oraz bankowość telefoniczna. Instytucja nie oferuje jednak własnej aplikacji bankowości mobilnej – jej klienci wkrótce będą mogli korzystać z m-bankowości pod szyldem marki EnveloBanku. Karty wydawane przez bank mogą być dodawane do portfeli mobilnych Google Pay i Apple Pay.

Bank Pocztowy - przelewy

Przelew zlecony w Banku Pocztowym po godzinie 14:30 dotrze do adresata w następnym dniu roboczym.

Dla płatności otrzymywanych z zagranicy, należy podać kod SWIFT/BIC: POCZPLP4.

Przelewy wychodzące oraz przychodzące w Banku Pocztowym realizowane są trzy razy w ciągu dnia, zgodnie z harmonogramem godzin granicznych.

Bank Pocztowy – sesje ELIXIR

Godziny sesji wychodzących

Godziny sesji przychodzących

Sesja I

8:00

11:00

Sesja II

12:00

15:00

Sesja III

14:30

17:15

Źródło: Opracowanie własne Bankier.pl na podstawie informacji na stronie internetowej banku.

Bank Pocztowy - kontakt

  • infolinia: 800 100 500,
  • formularz kontaktowy dostępny na stronie banku,
  • adres: ul. Jagiellońska 17, 85-959 Bydgoszcz.