Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Wysyp usterek w nowych autach. Pięciu producentów wzywa do serwisów

Wysyp usterek w nowych autach. Pięciu producentów wzywa do serwisów

Dacia, Volvo i trzy marki należące do koncernu Stellantis wykryły wady w wyprodukowanych przez siebie autach. Ich właściciele mogą mieć problemy z wyciekającym paliwem, wadliwymi turbosprężarkami i nieprawidłowym oprogramowaniem sterującym.

Kampania naprawcza Dacii

W serwisach muszą pojawić się m.in. właściciele aut produkowanych przez Dacię. Należąca do Renault rumuńska marka zgłosiła do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wady wykryte w modelu sandero (trzecia generacja). W pojazdach wyprodukowanych w Maroko pomiędzy 13 lutego 2020 r. a 9 sierpnia 2021 r. oraz w Rumunii pomiędzy 11 marca 2020 r. a 25 września 2021 r. może dojść do wycieku paliwa z przewodu zasilania paliwem układu wysokiego ciśnienia.

Właściciele 126 aut objętych kampanią naprawczą zostaną zaproszeni listownie do autoryzowanych stacji obsługi Dacii, gdzie mechanicy będą wymieniali przewody zasilania paliwem układu wysokiego ciśnienia.

Dacia wykryła usterki również w modelu logan (trzecia generacja). To auta wyprodukowane w Rumunii pomiędzy 11 marca a 11 maja 2021 r. Jak informuje producent, w pojazdach w razie wypadku może wystąpić brak możliwości automatycznego wezwania pomocy przez system Ecall.

Na polskim rynku problem dotyczy 49 samochodów. Kampania naprawcza będzie polegała na przeprogramowaniu modułu systemu Ecall.

Volvo – turbosprężarki do wymiany

Najwięcej wadliwych aut do UOKiK zgłosiło Volvo. Usterki zostały wykryte w modelach premium: xc60 i xc90 z roku modelowego 2020.

Zgodnie z informacją producenta, w pojazdach wyposażonych w silniki Diesla istnieje ryzyko awarii turbosprężarki. Awaria może z kolei spowodować uszkodzenie silnika.

Na polskim rynku usterkę wykryto w 437 autach, których właściciele zostaną poinformowani o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów, gdzie mechanicy będą wymieniać wadliwe turbosprężarki.

Kampania naprawcza koncernu Stellantis: Citroen, Opel i Peugeot

Usterki wykryto także w autach marek należących do koncernu Stellantis. To m.in. citroen c4, w którym wadliwe okazało się oprogramowanie. Problem w Polsce dotyczy 400 samochodów.

Mechanicy będą musieli wgrać nowe oprogramowanie także w oplach mokka (P2QO) z rocznika modelowego 2020 i 2021. W pojazdach wyprodukowanych we Francji mogło zostać wgrane wadliwe oprogramowanie wbudowanego interfejsu systemu. W związku z tym nie można wyłączyć blokady postojowej dźwigni skrzyni biegów, gdy silnik jest wyłączony. Na polskim rynku problem dotyczy 242 samochodów.

W przypadku Peugeota wady dotyczą dostawczego modelu boxer. W 16 pojazdach zarejestrowanych w Polsce wadliwe okazały się płyty obrotowe przednich siedzeń. Z powodu ich usterki, w przypadku zderzenia może dojść do uszkodzenia elementów mocujących, co może zwiększyć ryzyko obrażeń.

Marki Tematy
Komentarze
Wysyp usterek w nowych autach. Pięciu producentów wzywa do serwisów
Marcin Kaźmierczak
Podziel się