Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Wysyp awarii aut w Polsce. Sześciu producentów wykryło wady

Wysyp awarii aut w Polsce. Sześciu producentów wykryło wady

Właściciele blisko 6 tysięcy samochodów będą musieli odwiedzić warsztaty z powodu usterek wykrytych przez producentów. W zgłoszonych modelach może dochodzić m.in. do samoczynnego wyłączenia silnika, odpadnięcia amortyzatorów, porażenia prądem lub pożaru.

Możliwość wystąpienia awarii do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgłosiły japońskie i francuskie marki.

Kampania naprawcza Toyoty

Najwięcej wadliwych samochodów do UOKiK zgłosiła Toyota. Na naprawę muszą udać się m.in. właściciele modeli land cruiser oraz lexusów: is, gs, rc, ls, lc, nx i rx, wyprodukowanych w Japonii pomiędzy 3 września 2013 r. a 5 maja 2019 r.

W samochodach może dochodzić do unieruchomienia pompy paliwa niskiego ciśnienia. Usterka może spowodować nierówną pracę silnika, brak możliwości jego uruchomienia lub zgaśnięcie silnika podczas jazdy, zwiększając tym samym ryzyko wypadku.

Toyota wykryła usterkę w 2512 samochodach na polskim rynku.

Wadliwe okazało się również 14 egzemplarzy modelu proace, które wyprodukowano we Francji pomiędzy 23 sierpnia a 19 września 2019 r. W pojazdach może dochodzić do poluzowania mocowań tylnej osi, co z kolei może przełożyć się na utrudnione prowadzenie auta, a także wyciek płynu hamulcowego.

Usterki zostaną bezpłatnie naprawione w autoryzowanych stacjach obsługi Toyoty.

Kampania naprawcza Subaru

W przypadku Subaru na polskim rynku wadliwe okazało się 1092 samochodów. W modelach impreza (2017-2019, xv/crosstrek 2018-2019 oraz forester 2.0 2019-2020) może dochodzić do awarii modułu sterującego silnika (ECM). Usterka może powodować dłuższe zasilanie cewki zapłonowej po wyłączeniu silnika, niż zostało to przewidziane przez konstruktorów, co z kolei może prowadzić do wzrostu temperatury i zwarcia, a w skrajnym przypadku porażenia prądem lub pożaru silnika.

Właściciele felernych aut zostaną poinformowani o konieczności wizyty w warsztacie, gdzie silnik zostanie przeprogramowany.

Kampania naprawcza Hondy

Aż w siedmiu modelach możliwość wystąpienia usterek wykryła Honda. W większości to auta 20-letnie i starsze: civic (rok modelowy 1996-2000), cr-v (1997-2000), accord (1998-2000), shuttle (1998-2000), legend (1998-2000), logo (1999) oraz integra (2000).

W pojazdach wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii, Japonii i Stanach Zjednoczonych obudowa napełniacza poduszki powietrznej kierowcy mogła zostać niedostatecznie uszczelniona, w wyniku czego może dochodzić do nadmiernej absorpcji wilgoci przez materiał pirotechniczny.

Usterka może przełożyć się na niedostateczne lub nadmierne ciśnienie w chwili napełniania poduszki powietrznej, co może zwiększyć ryzyko obrażeń podczas zderzenia.

Na polskim rynku kampania naprawcza objęła 603 auta. Ich właściciele zostaną wezwani do ASO Hondy, gdzie usterka zostanie bezpłatnie usunięta.

Kampania naprawcza Peugeota

Blisko tysiąc aut z usterkami do UOKiK zgłosił Peugeot. Na polskim rynku to 975 aut. Wadliwe okazały się m.in. peugeoty 208, w których nieodpowiednio zamontowane zostały tylne amortyzatory. Niezgodny ze specyfikacją moment dokręcenia dolnego mocowania może spowodować jego rozłączenie i wypadek.

Do awarii może także dojść w przypadku dostawczych modeli traveller i expert 4. W pojazdach, w wyniku przesuwania się na mocowaniu, mogą uszkadzać się przewody elastyczne tylnych hamulców. Kampanią naprawczą na polskim rynku zostało objętych 580 egzemplarzy.

Właściciele wadliwych peugeotów zostaną poinformowani listownie o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów, gdzie usterki zostaną naprawione.

Kampania naprawcza Citroena

Kampanię naprawczą ogłosił także należący do grupy PSA Citroen. Do ASO będą musieli zgłosić się właściciele modeli spacetourer i jumpy czwartej generacji. Podobnie jak w przypadku dostawczych peugeotów, w autach, w wyniku przesuwania się przewodów elastycznych tylnych hamulców, może dojść do ich przetarcia, co zwiększy ryzyko wypadku.

Citroen wzywa do ASO właścicieli 440 pojazdów. Podczas bezpłatnej wizyty mechanicy sprawdzą stan techniczny lewego i prawego przewodu elastycznego, a jeśli zajdzie taka konieczność, wymienią je oraz zamontują nową spinkę mocującą.

Kampania naprawcza Renault

O konieczności przeprowadzenia naprawy wadliwych aut poinformował także inny francuski producent – Renault, który wady wykrył m.in. w wyprodukowanych pomiędzy kwietniem a październikiem 2019 r. modelach clio (piąta generacja), captur (druga generacja) oraz elektrycznych samochodach zoe neo.

We wspomnianych modelach mogą występować problemy z utratą wspomagania układu kierowniczego, do którego może dojść zarówno podczas postoju jak i jazdy.
Do naprawy będą musieli się zgłosić właściciele 32 pojazdów. Mechanicy w ASO Renault wymienią kolumnę kierownicy.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 32 samochody.

Renault na naprawę zaprosi także właścicieli modeli trafic (trzecia generacja), wyprodukowanych we francuskim Sandouville pomiędzy 28 marca a 6 czerwca 2019 r. W samochodach może nie działać hamulec ręczny. Jak informuje producent, usterka objawia się wyczuwalnym, dłuższym skokiem dźwigni hamulca.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 44 samochody. Podczas bezpłatnej wizyty w ASO, mechanicy sprawdzą tylne zaciski hamulcowe, a jeśli zajdzie taka konieczność, wymienią je.

Marki Tematy
Komentarze
Wysyp awarii aut w Polsce. Sześciu producentów wykryło wady
Marcin Kaźmierczak
Podziel się