Ponad 6 tys. samochodów czterech marek musi trafić do warsztatów. W autach może dojść do usterek m.in. instalacji elektrycznej, kierunkowskazów, wahaczy, poduszek powietrznych i pasów bezpieczeństwa.
Kampania naprawcza Seata
Najwięcej wadliwych aut do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgłosił Seat. To przede wszystkim modele leon (5f) i ateca (kh7), które zostały wyprodukowane pomiędzy 10 kwietnia a 25 czerwca 2018 r. w Hiszpanii. W pojazdach może dojść do awarii kierunkowskazów, a której może nie zasygnalizować lampka kontrolna, co może zwiększyć ryzyko wypadku.
Na polskim rynku kampania naprawcza objęła 5296 samochodów, których właściciele zostaną listownie zaproszeni do ASO Seata, gdzie mechanicy zaktualizują oprogramowanie sterownika instalacji elektrycznej.
Seat zgłosił do UOKiK również 297 egzemplarzy modelu alhambra. To auta wyprodukowane pomiędzy 16 stycznia a 10 grudnia 2015 r. W pojazdach może dojść do awarii kondensatora sterownika poduszek powietrznych. W konsekwencji poduszki jak również napinacze pasów bezpieczeństwa mogą nieoczekiwanie uruchomić się, co z kolei może doprowadzić do wypadku.
Właściciele aut objętych kampanią naprawczą zostaną wezwani do autoryzowanych stacji obsługi Seata, gdzie oprogramowanie sterownika poduszek powietrznych zostanie zaktualizowane.
Skoda – kampania naprawcza
Podobna usterka może wystąpić także w autach innej marki należącej do koncernu Volkswagena. Mowa o Skodzie i modelu superb (typ 3t). W pojazdach wyprodukowanych w Czechach między styczniem a sierpniem 2015 r. Na polskim rynku to 59 aut. Ich właściciele zostaną listownie poinformowani o konieczności zgłoszenia się do ASO Skody.
Toyota wzywa do serwisu
Wady w produkowanych przez siebie autach wykryła także Toyota. Na polskim rynku to 665 egzemplarzy modelu rav4, wyprodukowanych w Japonii pomiędzy 25 września a 25 października 2019 r.
Wykryty problem dotyczy dolnych wahaczy. Blacha, z której zostały wykonane, może pękać, zwłaszcza podczas gwałtownego przyspieszania i hamowania, co może skutkować odłączeniem się wahacza, utratą kontroli nad pojazdem i wypadkiem.
Naprawy polegające na wymianie przednich dolnych wahaczy po obu stronach będą wykonywane w ASO Toyoty.
Kampania naprawcza Peugeota
W przypadku Peugeota wadliwy okazał się model 208. W felernych pojazdach nakładki nadkoli przednich kół mogły zostać niewłaściwie zamocowane, co może spowodować ich oderwanie się, zwiększając tym samym ryzyko wypadku.
Właściciele 74 aut objętych kampanią naprawczą zostaną wezwani do ASO, gdzie mechanicy zamontują dodatkowe mocowania.