Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Rynek
Dwa razy więcej aut na prąd w Polsce niż przed rokiem
15.01.2021

Dwa razy więcej aut na prąd w Polsce niż przed rokiem

W 2020 r. podwoiła się liczba samochodów elektrycznych i hybryd typu plug-in jeżdżących po polskich drogach – wynika z raportu Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Auta na prąd stanowiły w 2020 r. jednak niespełna 2 proc. wszystkich zarejestrowanych nowych samochodów osobowych. W Norwegii - 53,4 proc.

Pustki w salonach samochodowych na początku roku. O 60 proc. mniej rejestracji niż rok temu
15.01.2021

Pustki w salonach samochodowych na początku roku. O 60 proc. mniej rejestracji niż rok temu

W ciągu pierwszych dziesięciu dni stycznia 2021 r. wydziały komunikacji odwiedziło o 60 proc. mniej właścicieli nowych aut osobowych niż przed rokiem - wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. Co trzecie auto kupione zostało w leasing.

Luksus na polskich drogach trzyma poziom. Ranking marek i modeli w 2020 r.
14.01.2021

Luksus na polskich drogach trzyma poziom. Ranking marek i modeli w 2020 r.

W 2020 r. na polskich drogach przybyło 75 290 aut luksusowych, czyli wartych co najmniej 150 tys. zł – wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Akcjonariusze potwierdzili fuzję Fiata i Peugeota. Koncern Stellantis powołany do życia
05.01.2021

Akcjonariusze potwierdzili fuzję Fiata i Peugeota. Koncern Stellantis powołany do życia

Akcjonariusze koncernu Fiat-Chrysler (FCA) oraz Peugeota (PSA) potwierdzili fuzję obu firm. Nowy koncern dzięki 14 markom w swoim portfolio stanie się czwartą motoryzacyjną siłą na świecie - po Toyocie, Volkswagenie i grupie Renault-Nissan-Mitsubishi.

Nowe auta mogą podrożeć w 2021 r. o 10 proc. Powód? Ekologia i bezpieczeństwo
16.12.2020

Nowe auta mogą podrożeć w 2021 r. o 10 proc. Powód? Ekologia i bezpieczeństwo

W 2021 roku ceny nowych samochodów mogą wzrosnąć o ok. 10 proc. – wynika z raportu Carsmile. Na wzrost cen wpłyną przede wszystkim bardziej restrykcyjne normy emisji spalin i grożące za ich nieprzestrzeganie kary, a także przepisy dotyczące minimalnego wyposażenia aut.

Sprzedaż nowych aut w Polsce odbija, ale 500 tys. nie pęknie. Najpopularniejsze modele listopada
10.12.2020

Sprzedaż nowych aut w Polsce odbija, ale 500 tys. nie pęknie. Najpopularniejsze modele listopada

Listopad był trzecim miesiącem z rzędu, w którym nieznacznie wzrosła sprzedaż nowych aut osobowych w Polsce. Wyniki wciąż są jednak znacznie gorsze niż w poprzednich latach. Za branżą najgorszy listopad od 2016 r. – wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.

Do Polski trafiają coraz starsze używane auta. Padł niechlubny rekord
09.12.2020

Do Polski trafiają coraz starsze używane auta. Padł niechlubny rekord

Średni wiek używanych aut z zagranicy zarejestrowanych w Polsce w listopadzie zbliżył się do 12 lat. To najwyższy wynik od 2000 r., odkąd ministerstwo udostępnia statystyki – wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Część z nich już wkrótce może nie wjechać do centrów polskich miast.

Ruch w komisach samochodowych coraz słabszy. Jakie modele wybierają Polacy?
08.12.2020

Ruch w komisach samochodowych coraz słabszy. Jakie modele wybierają Polacy?

Jesienne miesiące przyniosły wyraźne obniżenie importu używanych aut do Polski. Listopad był pod tym względem najgorszym miesiącem od maja – wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Pomimo torpedującej branżę pandemii wyraźnie wzrosło zainteresowanie importerów autami z Ameryki Północnej i Skandynawii.

„Elektryki” dogoniły hybrydy. Które modele wybierają Polacy?
19.11.2020

„Elektryki” dogoniły hybrydy. Które modele wybierają Polacy?

Po polskich drogach jeździ już 17 tys. aut zasilanych prądem. Blisko połowę stanowią już klasyczne „elektryki” – wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Polskim dilerom grozi interwencyjny skup aut
13.11.2020

Polskim dilerom grozi interwencyjny skup aut

Branża motoryzacyjna apeluje do rządu, by ... nie słuchał się Brukseli. Inaczej importerzy zostaną z tysiącami aut, których nikt nie będzie mógł kupić - pisze piątkowy "Pulsu Biznesu".