Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Volvo stworzyło rywala dla tesli model 3

2019/02/28 09:23
Volvo stworzyło rywala dla tesli model 3

Materiały dla mediów

Volvo poprzez swoją submarkę Polestar wystawia swojego zawodnika do walki z teslą model 3.

Polestar 2, bo tak nazywa się kolejny model niskoemisyjnej marki zawiadywanej przez Volvo,  zadebiutuje na targach motoryzacyjnych w Genewie, choć poprzednik (hybrydowy polestar 1) nie wyjechał jeszcze nawet z fabryki. O ile polestar 1 raczej skierowany jest do klientów z zasobniejszym portfelem i o bardziej wyszukanych potrzebach, polestar 2 ma być „elektrykiem” dla mas.

Polestar 2 to nasz pierwszy całkowicie elektryczny model wolumenowy. W przyszłości pokażemy kolejne, bezemisyjne odmiany aut o świetnych osiągach. Chcemy, by nasi właściciele byli dumni ze swoich aut i aby uwielbiali je prowadzić

Thomas Ingenlath, prezes marki Polestar

Elektryczne „Volvo” powstaje na tej samej platformie co volvo XC40. Pięciodrzwiowe auto napędzą dwa silniki elektryczne i bateria o pojemności 78 kWh. Taki układ ma zapewnić przejazd do 500 km na jednym ładowaniu. Firma Polestar wyposaży swoje samochody w program pomagający znaleźć najbliższą stację ładowania. Będzie on dostępny z poziomu ekranu samochodu, ale także poprzez urządzenia mobilne. To rozwiązanie powstanie we współpracy z największymi operatorami stacji ładowania.

Elektryk od „Volvo” na bazie modelu XC40

Dwa silniki skutkują napędem na cztery koła oraz łączną mocą 300 kW – auto rozpędzi się do 100 km/h w mniej niż 5 s. – Polestar 2 będzie jednym z pierwszych aut na świecie z systemem pokładowym na bazie Androida. Dzięki temu system pokładowy samochodu dostosuje się do funkcji i aplikacji rozwijanych przez Google’a takich jak: Google Assistant, Mapy Google z uwzględnieniem punktów ładowania pojazdów elektrycznych oraz Google Play Store. Polestar 2 będzie rozumiał komendy głosowe. Główny ekran panelu sterowania będzie miał przekątną 11 cali – czytamy w komunikacie prasowym.

Volvo zaprezentuje auto oficjalnie dopiero w Genewie na targach motoryzacyjnych. Do sprzedaży ma początkowo trafić w Chinach, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Belgii, Niemczech, Holandii, Norwegii, Szwecji i Wielkiej Brytanii. Nie ma na tej liście Polski, ale nic nie jest jeszcze przesądzone. Volvo przed startem sprzedaży może jeszcze rozszerzyć tę listę. Wątpię jednak, że miałaby się znaleźć na niej także Polska. Popyt na elektryki jest tu jeszcze zbyt mały. Niewykluczone jednak, że jeśli zostaną wprowadzone zapowiadane dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego, Volvo rozważy i nadwiślański kraj w swojej ekspansji.

Marki Tematy
Komentarze
Volvo stworzyło rywala dla tesli model 3
Mateusz Gawin
Podziel się