Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Volkswagen wzywa do serwisu. Sześć modeli z usterkami

Volkswagen wzywa do serwisu. Sześć modeli z usterkami

Właściciele ponad 2 tys. volkswagenów zarejestrowanych w Polsce będą musieli zgłosić się do serwisu. W autach wykryto usterki pasów bezpieczeństwa, zagłówków i elementów układu holowniczego.

Niestabilne zagłówki

Najwięcej wadliwych egzemplarzy zostało wykrytych wśród modeli: golf, passat, t-roc (typ. au, 3c, 3h i a1) oraz arteon. W autach wyprodukowanych w Niemczech pomiędzy majem a sierpniem 2018 r. mogła zostać nieprawidłowo zamontowana prowadnica zagłówka tylnego siedzenia, przez co w razie wypadku zagłówek może nie zapewnić pasażerom odpowiedniej ochrony.

Wadę wykryto w 1577 pojazdach zarejestrowanych w Polsce. Ich właściciele otrzymają listowne wezwania do autoryzowanych stacji obsługi Volkswagena, gdzie sprawdzona zostanie spawana spoina mocowań na ramie oparcia tylnego siedzenia. W razie konieczności mechanicy wymienią ramę oparcia.

Kłopoty z zagłówkami wykryto także w passatach (typ ad i 3c) wyprodukowanych w Niemczech pomiędzy 4 maja a 3 lipca 2018 r. Problem w ich przypadku dotyczy zagłówków przednich siedzeń, które mogą być niedostatecznie zabezpieczone sprężyną mocującą prowadnicy. Jak informuje producent, w razie wypadku zagłówek może wysunąć się z oparcia siedzenia i zwiększyć tym samym ryzyko obrażeń.

Na polskim rynku kampania naprawcza dotyczy 242 pojazdów. Ich właściciele będą zapraszani do serwisów, gdzie mechanicy wymienią lewe (patrząc w kierunku jazdy) prowadnice zagłówków w obu przednich siedzeniach.

Niedziałające pasy bezpieczeństwa

Ryzyko obrażeń w volkswagenach zgłoszonych do UOKiK może zwiększyć także wadliwy uchwyt zamka pasa bezpieczeństwa tylnego prawego siedzenia. Usterkę wykryto w modelach touareg (typ cr), wyprodukowanych w Niemczech pomiędzy 8 sierpnia a 5 października 2018 r.

Zgodnie ze wskazaniami producenta, podczas wypadku uchwyt zamka może pęknąć, skutkując niewłaściwym działaniem pasa bezpieczeństwa.

Problem dotyczy 40 aut zarejestrowanych w Polsce.

Ryzykowne holowanie

Do serwisów muszą zgłosić się także właściciele modeli: tiguan i tiguan lwb/allspace (typ i bw), wyprodukowanych w Niemczech i Portugalii. W 283 pojazdach zarejestrowanych w Polsce zaczep holowniczy mógł zostać niewłaściwie zamontowany, przez co blokada mechanizmu odchylania może nie działać prawidłowo.

Sworzeń blokujący zaczep holowniczy może pęknąć, co będzie skutkowało utratą połączenia z pojazdem holowanym i zwiększeniem ryzyka wypadku.

Volkswagen wyśle właścicielom felernych aut wezwania do autoryzowanych stacji obsługi, gdzie wadliwy element zostanie wymieniony.

Marki Tematy
Komentarze
Volkswagen wzywa do serwisu. Sześć modeli z usterkami
Marcin Kaźmierczak
Podziel się