Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Unijna zapaść motoryzacyjna

PAP
2020/10/19 07:16
Unijna zapaść motoryzacyjna

Mieszkańcy wspólnoty UE powoli wracają do salonów samochodowych. Rynek nadal jednak pikuje. W dwucyfrowym tempie – informuje poniedziałkowy „Puls Biznesu„.

Jak zaznacza dziennik, wyniki na motoryzacyjnym rynku Unii Europejskiej za wrzesień mogą napawać optymizmem. Według gazety zarejestrowano niemal 934 tys. nowych aut osobowych – o 3,1 proc. więcej niż przed rokiem. „Zmiana nie zmieniła jednak kursu — cały czas prowadzi ostro w dół” – pisze „PB”.

„W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku popyt na samochody skurczył się o 28,8 proc. Od stycznia do września zarejestrowano zaledwie 7 mln nowych aut. To o aż 2,9 mln mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku” – czytamy.

„Rzeczywiście, mimo pozytywnych wyników ostatniego miesiąca wpływ pandemii COVID-19 wciąż w dużym stopniu odbija się na skumulowanych wynikach motoryzacyjnego rynku w UE. Wśród głównych rynków najgłębszy spadek, bo o ponad 38 proc., zanotowała w tym roku Hiszpania” – ocenił w rozmowie z „PB” prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego Jakub Faryś.

Gazeta podkreśla, że największy spadek spośród rynków unijnych odnotowano w Chorwacji. „W ciągu trzech kwartałów zarejestrowano tam jedynie 28,2 tys. nowych samochodów, czyli o 45 proc. mniej niż rok wcześniej. Najmniejszy spadek, o 16,5 proc., odnotowano w Finlandii — zarejestrowano 73,4 tys. aut” – podaje.

„Niemcy, największy europejski rynek, wchłonął nieco ponad 2 mln aut, o jedną czwartą mniej niż rok wcześniej. W Polsce zarejestrowano ich 295,1 tys. W 2019 r. liczba przekraczała 410,8 tys., więc spadek wyniósł ponad 28 proc. Spośród grup producenckich operujących w UE największy spadek zanotowała Mazda. Zarejestrowano niespełna 81,9 tys. aut tej marki, aż o 43,2 proc. mniej niż rok wcześniej. W najlepszej sytuacji jest Toyota Group (Toyota, Lexus) — 402 tys. zarejestrowanych aut to +tylko+ 18 proc. mniej niż w ciągu trzech kwartałów 2019 r.” – wylicza „PB”.

bf/ itm/

Tematy
Komentarze
Unijna zapaść motoryzacyjna
PAP
Podziel się