Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
samar
Dom starców na drogach i to bez martwych dusz. Jeździmy coraz starszymi autami
18.05.2022

Dom starców na drogach i to bez martwych dusz. Jeździmy coraz starszymi autami

W 2021 r. co czwarte zarejestrowane w Polsce auto było tzw. martwą duszą – wynika z raportu IBRM Samar. Nawet bez nich polskie auta są coraz starsze. W 2021 r. miały średnio 15,5 roku.

Luksus w salonach trzyma się najmocniej. Co czwarte auto kosztowało ponad 150 tys. zł.
12.04.2022

Luksus w salonach trzyma się najmocniej. Co czwarte auto kosztowało ponad 150 tys. zł.

W marcu, odwrotnie niż w lutym, sprzedaż nowych aut z segmentu premium, czyli kosztujących co najmniej 150 tys. zł, spadała w skali roku najsłabiej spośród wszystkich segmentów – wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Po raz pierwszy od roku i drugi w historii w ciągu roku Polacy kupili ponad 10 tys. takich samochodów.

Ulubione auta złodziei w 2021 roku. Dominują „japończyki” i „koreańczyki”
25.01.2022

Ulubione auta złodziei w 2021 roku. Dominują „japończyki” i „koreańczyki”

W 2021 r. z powodu kradzieży wyrejestrowano w Polsce 7098 aut – wynika z danych zebranych przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Choć liczba kradzieży utrzymuje się od lat na zbliżonym poziomie, ubiegły rok przyniósł zmiany w rankingu najczęściej kradzionych modeli. Tym razem łupem złodziei padały najczęściej auta rodem z Japonii i Korei Południowej.

Większy ruch na złomowiskach niż w salonach. Te modele w 2021 r. złomowano najczęściej
20.01.2022

Większy ruch na złomowiskach niż w salonach. Te modele w 2021 r. złomowano najczęściej

W 2021 r. na złom trafiło ponad 485 tys. samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce – więcej zarówno niż w 2020 r. jak i 2019 r. – wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Po raz pierwszy od kilku lat Polacy zezłomowali więcej osobówek niż kupili w salonach samochodowych.

Polacy kupują najdroższe auta w historii
26.10.2021

Polacy kupują najdroższe auta w historii

We wrześniu auto z salonu kosztowało średnio 136,7 tys. zł – o ponad 10 proc. więcej niż przed rokiem – wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Średni koszt auta winduje przede wszystkim rosnący udział segmentu aut premium oraz przejście na „elektryki”.

Samar: We wrześniu zarejestrowano o prawie 11 proc. mniej nowych aut
05.10.2021

Samar: We wrześniu zarejestrowano o prawie 11 proc. mniej nowych aut

We wrześniu 2021 r. zarejestrowano w Polsce ponad 38,5 tys. aut osobowych oraz dostawczych o DMC do 3,5 t. To spadek o prawie o 11 proc. rdr i niespełna 0,5 proc. mniej w ujęciu miesięcznym - podał we wtorek Instytut Samar. Wskazał, że 3 na 4 nowe samochody w sierpniu nabyły firmy.

Polacy kupują najwięcej aut luksusowych w historii. Ranking modeli
10.06.2021

Polacy kupują najwięcej aut luksusowych w historii. Ranking modeli

W maju 2021 r. w wydziałach komunikacji polskich urzędów zarejestrowano 8212 aut klasy premium, czyli droższych niż 150 tys. zł – wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Od początku roku na polskich drogach przybyło już 40 tys. takich aut. To najlepszy pod tym względem rok dla branży.

Import używanych aut staje na nogi, ale milion może nie pęknąć
09.06.2021

Import używanych aut staje na nogi, ale milion może nie pęknąć

W maju do Polski sprowadzono 82 433 używane samochody osobowe i dostawcze o masie do 3,5 t – wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Według majowych prognoz, na koniec roku import używanych aut powinien osiągnąć ok. 950 tys. pojazdów.

W marcu do Polski sprowadzono o 73,6 proc. więcej używanych aut. Raport Samar
06.04.2021

W marcu do Polski sprowadzono o 73,6 proc. więcej używanych aut. Raport Samar

W marcu br. z zagranicy sprowadzono do Polski prawie 91 tys. używanych samochodów osobowych i dostawczych DCM do 3,5 tony, tj. o 73,6 proc. więcej rdr - podał we wtorek Instytut Samar. Wskazał, że to jeden z największych wyników miesięcznych ostatnich 13 lat.

SUV-y tracą na wartości najmniej. Ranking modeli
19.03.2021

SUV-y tracą na wartości najmniej. Ranking modeli

Od 43 do 48 proc. wartości tracą w ciągu pięciu lat najpopularniejsze modele aut rejestrowane w Polsce – wynika z raportu Info-Ekspert opublikowanego przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Nominalnie to od 28 do nawet 55 tys. zł.