Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
salon
Toyota corolla jak fiat panda. Takiej dominacji na drogach nie było od 19 lat
23.01.2024

Toyota corolla jak fiat panda. Takiej dominacji na drogach nie było od 19 lat

Już co piąty samochód osobowy rejestrowany przez polskich klientów indywidualnych to toyota – wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. Dominacja japońskiej marki i jej najpopularniejszego modelu – corolli – była najmocniej widoczną od 2004 r., gdy w polskich salonach królował fiat panda.

Masz 100 tys. zł? Stać cię tylko na co czwarte auto z polskiego salonu
20.10.2023

Masz 100 tys. zł? Stać cię tylko na co czwarte auto z polskiego salonu

Mając do dyspozycji 100 tys. zł i chcąc kupić auto z salonu, można sobie pozwolić jedynie na 38 modeli i to w podstawowych wersjach – wynika z analizy Bankier.pl. To zaledwie 23 proc. wszystkich modeli oferowanych przez marki niezaliczane do grona premium. Mając mniej niż 60 tys. zł będziemy skazani wyłącznie na dwa modele.

Na nowe auta poczekamy krócej. Te modele są dostępne od ręki
22.03.2023

Na nowe auta poczekamy krócej. Te modele są dostępne od ręki

Średnio o dwa miesiące skrócił się czas oczekiwania na nowe auto – wynika z danych Carsmile. Choć wciąż są modele, na które – wybierając indywidualną konfigurację – trzeba poczekać nawet półtora roku, to nie brakuje i takich, które dostępne są w salonach od ręki.

Nawet 8 miesięcy oczekiwania na auto z salonu. Czarne chmury nad branżą
20.03.2022

Nawet 8 miesięcy oczekiwania na auto z salonu. Czarne chmury nad branżą

Wciąż nawet ponad pół roku trzeba czekać na zamówione auto z salonu. Choć 2022 r. miał być czasem powrotu do normalności, już wiadomo, że tak się nie stanie. Wszystko przez wojnę w Ukrainie, która zachwiała światowymi łańcuchami dostaw i jeszcze mocniej pogłębiła problem braku aut dostępnych od ręki. Zainteresowani nowymi autami muszą przygotować się także na wzrosty cen.

Analiza: 57 proc. kierowców dostaje kluczyki do nowego auta w ciągu tygodnia
14.10.2021

Analiza: 57 proc. kierowców dostaje kluczyki do nowego auta w ciągu tygodnia

57 proc. kierowców dostaje kluczyki do nowego auta w ciągu tygodnia, a przed upływem 2 tygodni za kierownicę wsiada 83 proc. z nich - wynika z czwartkowej informacji platformy sprzedażowej Automarket.pl należącej do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego.

Auto z salonu? Na niektóre modele trzeba czekać ponad pół roku
23.08.2021

Auto z salonu? Na niektóre modele trzeba czekać ponad pół roku

Nawet ponad pół roku trzeba czekać obecnie na wymarzone auto z salonu. Problemem są dostawy podzespołów, w szczególności brak na rynku półprzewodników, z którymi zmaga się zdecydowana większość producentów. Z opóźnieniami trzeba będzie się zmagać prawdopodobnie jeszcze ponad rok, o ile w światową gospodarkę nie uderzy kolejna fala pandemii koronawirusa.

Średni czas oczekiwania na odbiór nowego auta wydłuża się
03.08.2021

Średni czas oczekiwania na odbiór nowego auta wydłuża się

Średni czas oczekiwania na odbiór auta wynosi obecnie 5 miesięcy i wydłuża się z miesiąca na miesiąc - informuje platforma Carsmile i dodaje, że w stosunku do kwietnia tego roku okres oczekiwania wydłużył się o 1-2 miesiące.

Drożyzna w salonach samochodowych. Walka ze spalinami podniosła ceny aut
03.02.2021

Drożyzna w salonach samochodowych. Walka ze spalinami podniosła ceny aut

W 2020 r. klienci salonów samochodowych musieli mierzyć się ze wzmożonymi podwyżkami cen. Średnia ważona cena auta była o 10 proc. wyższa niż rok wcześniej – wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Drożały zwłaszcza marki premium oraz modele zastąpione elektrycznymi wersjami.

Drożyzna w salonach samochodowych. Przejście na „elektryki” kosztuje
03.11.2020

Drożyzna w salonach samochodowych. Przejście na „elektryki” kosztuje

Po sierpniowej obniżce w salonach samochodowych znowu zapanowała drożyzna. Nowy samochód kosztował we wrześniu średnio 123 555 zł – wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Nowe auta podrożały w ciągu miesiąca średnio o 2,3 proc., a w relacji rocznej o 7,2 proc. Które marki podniosły ceny najmocniej?

Koronawirus obniżył ceny nowych aut, ale wciąż drożej niż przed rokiem
04.08.2020

Koronawirus obniżył ceny nowych aut, ale wciąż drożej niż przed rokiem

W pierwszym półroczu 2020 r. auto z salonu kosztowało średnio 121 592 zł. Było tym samym o 11,2 proc. droższe niż w analogicznym okresie 2019 r. – wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Od rekordowego pod względem cen kwietnia, stawki jednak spadają.