Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
rynek motoryzacyjny
Od seicento i matiza do octavii i corolli. Te modele królują w Polsce od 2001 r.
31.08.2023

Od seicento i matiza do octavii i corolli. Te modele królują w Polsce od 2001 r.

Ostatnie lata przyzwyczaiły do dominacji w polskich salonach samochodowych skody octavii i toyoty corolli. Na początku XXI w. w Polsce królami szos były jednak zupełnie inne modele, a o rozpychających się w salonach crossoverach i SUV-ach nikt nawet nie myślał.

Powiew wakacji w salonach samochodowych. Wieloletni lider traci moc [TOP 20 modeli w lipcu]
16.08.2023

Powiew wakacji w salonach samochodowych. Wieloletni lider traci moc [TOP 20 modeli w lipcu]

W lipcu w Polsce przybyło 36 388 nowych samochodów osobowych – wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. W salonach samochodowych czuć powiew wakacyjnego bezruchu, choć tegoroczny lipiec jak i wszystkie dotychczasowe miesiące 2023 r., przyniósł więcej rejestracji od ubiegłorocznego.

Ruch w komisach samochodowych jak na początku pandemii, a ceny używanych aut dużo wyższe
11.07.2023

Ruch w komisach samochodowych jak na początku pandemii, a ceny używanych aut dużo wyższe

W pierwszej połowie 2023 r. do Polski sprowadzono 385,4 tys. używanych samochodów z zagranicy. Biorąc pod uwagę ostatnie lata, to wynik wyższy jedynie od zanotowanego w pandemicznym pierwszym półroczu 2022 r. Wraz ze spadkiem importu rosną ceny dyktowane przez komisy.

Na polskich drogach przybywa najdroższych aut. Te modele kupowane są najczęściej
02.06.2023

Na polskich drogach przybywa najdroższych aut. Te modele kupowane są najczęściej

Już ponad 34 tys. aut z segmentu premium zarejestrowali Polacy od początku 2023 r. – wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. To najwyższy wynik w historii, biorąc pod uwagę pierwsze cztery miesiące roku.

Auta spalinowe już w zasięgu hybryd
02.06.2023

Auta spalinowe już w zasięgu hybryd

W ciągu ostatnich trzech lat wyraźnie zmniejszyła się różnica pomiędzy liczbą rejestracji nowych aut spalinowych a samochodów z napędami alternatywnymi – wynika z danych Bankier.pl. Szczególnie wyraźnie rosną udziały hybryd, które w lutym nawet wyprzedziły pod tym względem dotychczas najpopularniejszy napęd benzynowy.

Nowe auta rekordowo drogie? I tak, i nie. Wyjaśniamy
29.05.2023

Nowe auta rekordowo drogie? I tak, i nie. Wyjaśniamy

Średnia ważona cena nowego samochodu zarejestrowanego w Polsce wyniosła w kwietniu ponad 174 tys. zł i była o blisko 13 proc. wyższa niż rok wcześniej – wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Ceny używanych aut wciąż straszą, ale słabiej. Klientów jednak ubyło
17.05.2023

Ceny używanych aut wciąż straszą, ale słabiej. Klientów jednak ubyło

Po raz pierwszy od grudnia 2022 r. mediana ceny oczekiwanej za używane auto spadła poniżej 30 tys. zł – wynika z danych AAA Auto. Kwietniowe obniżki w cennikach szły w parze ze spadającą liczbą rejestracji używanych aut z zagranicy.

Po wyprzedażowym wystrzale ani śladu. Sprzedaż nowych aut znacznie niższa niż w marcu
16.05.2023

Po wyprzedażowym wystrzale ani śladu. Sprzedaż nowych aut znacznie niższa niż w marcu

Po marcowym wystrzale spowodowanym wyprzedażami rocznika liczba rejestracji nowych aut osobowych w Polsce wróciła do poziomu notowanego przez cały kiepski 2022 r. – wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.

Bez 80 tys. zł nie ma już czego szukać. Tyle kosztują najpopularniejsze modele w Polsce
08.05.2023

Bez 80 tys. zł nie ma już czego szukać. Tyle kosztują najpopularniejsze modele w Polsce

Niemal 80 tys. zł – tyle co najmniej trzeba obecnie zapłacić, by stać się właścicielem jednego z najpopularniejszych modeli aut w Polsce.

Ceny używanych aut zakotwiczyły powyżej 30 tys. zł. Import odbił się od dna
21.04.2023

Ceny używanych aut zakotwiczyły powyżej 30 tys. zł. Import odbił się od dna

Marzec był najlepszym miesiącem dla polskich komisów samochodowych od blisko półtora roku – wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Mniej powodów do zadowolenia mają klienci, którzy muszą mierzyć się z wysokimi cenami używanych aut.