Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
rynek motoryzacyjny
Dwa razy więcej aut na prąd w Polsce niż przed rokiem
15.01.2021

Dwa razy więcej aut na prąd w Polsce niż przed rokiem

W 2020 r. podwoiła się liczba samochodów elektrycznych i hybryd typu plug-in jeżdżących po polskich drogach – wynika z raportu Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Auta na prąd stanowiły w 2020 r. jednak niespełna 2 proc. wszystkich zarejestrowanych nowych samochodów osobowych. W Norwegii - 53,4 proc.

Pustki w salonach samochodowych na początku roku. O 60 proc. mniej rejestracji niż rok temu
15.01.2021

Pustki w salonach samochodowych na początku roku. O 60 proc. mniej rejestracji niż rok temu

W ciągu pierwszych dziesięciu dni stycznia 2021 r. wydziały komunikacji odwiedziło o 60 proc. mniej właścicieli nowych aut osobowych niż przed rokiem - wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. Co trzecie auto kupione zostało w leasing.

Luksus na polskich drogach trzyma poziom. Ranking marek i modeli w 2020 r.
14.01.2021

Luksus na polskich drogach trzyma poziom. Ranking marek i modeli w 2020 r.

W 2020 r. na polskich drogach przybyło 75 290 aut luksusowych, czyli wartych co najmniej 150 tys. zł – wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Sprzedaż nowych aut w Polsce odbija, ale 500 tys. nie pęknie. Najpopularniejsze modele listopada
10.12.2020

Sprzedaż nowych aut w Polsce odbija, ale 500 tys. nie pęknie. Najpopularniejsze modele listopada

Listopad był trzecim miesiącem z rzędu, w którym nieznacznie wzrosła sprzedaż nowych aut osobowych w Polsce. Wyniki wciąż są jednak znacznie gorsze niż w poprzednich latach. Za branżą najgorszy listopad od 2016 r. – wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.

Ruch w komisach samochodowych coraz słabszy. Jakie modele wybierają Polacy?
08.12.2020

Ruch w komisach samochodowych coraz słabszy. Jakie modele wybierają Polacy?

Jesienne miesiące przyniosły wyraźne obniżenie importu używanych aut do Polski. Listopad był pod tym względem najgorszym miesiącem od maja – wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Pomimo torpedującej branżę pandemii wyraźnie wzrosło zainteresowanie importerów autami z Ameryki Północnej i Skandynawii.

„Elektryki” dogoniły hybrydy. Które modele wybierają Polacy?
19.11.2020

„Elektryki” dogoniły hybrydy. Które modele wybierają Polacy?

Po polskich drogach jeździ już 17 tys. aut zasilanych prądem. Blisko połowę stanowią już klasyczne „elektryki” – wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

IBRM Samar: Polacy sprowadzają z zagranicy coraz starsze auta. Które modele dominują?
06.11.2020

IBRM Samar: Polacy sprowadzają z zagranicy coraz starsze auta. Które modele dominują?

Import używanych aut w październiku spadł zarówno względem września, jak i poprzedniego roku. Odwrotnie do liczby sprowadzonych aut, rośnie ich wiek. W październiku do Polski trafiały samochody mające średnio 12 lat.

Sprzedaż aut premium wychodzi na prostą. Nowy lider w październiku
06.11.2020

Sprzedaż aut premium wychodzi na prostą. Nowy lider w październiku

W październiku Polacy zarejestrowali 7318 samochodów klasy premium, czyli droższych niż 150 tys. zł – wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. To wynik o 9,2 proc. wyższy od osiągniętego przez branżę we wrześniu i jednocześnie najlepszy w historii październikowych pomiarów.

Sprzedaż nowych aut w Polsce na dwucyfrowym minusie. Ranking modeli w październiku
05.11.2020

Sprzedaż nowych aut w Polsce na dwucyfrowym minusie. Ranking modeli w październiku

Październik okazał się drugim miesiącem tego roku, w którym sprzedaż nowych aut osobowych i dostawczych przekroczyła w Polsce 45 tys. I choć tegoroczny wynik był znacznie gorszy niż w rekordowym październiku 2019 r., spadek sprzedaży oznaczał powrót do wyników osiąganych przez branżę w przed dwoma i trzema laty.

Drożyzna w salonach samochodowych. Przejście na „elektryki” kosztuje
03.11.2020

Drożyzna w salonach samochodowych. Przejście na „elektryki” kosztuje

Po sierpniowej obniżce w salonach samochodowych znowu zapanowała drożyzna. Nowy samochód kosztował we wrześniu średnio 123 555 zł – wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Nowe auta podrożały w ciągu miesiąca średnio o 2,3 proc., a w relacji rocznej o 7,2 proc. Które marki podniosły ceny najmocniej?