Zakaz wjazdu dla starszych aut do centrów miast. Kto nie wjedzie, a komu się upiecze?
Już w 2024 r. najstarsze diesle i auta benzynowe nie wjadą do części Warszawy i całego Krakowa. Wrocław chciałby wprowadzić takie restrykcje rok później.
Zakaz sprzedaży nowych aut spalinowych. Polacy przeciwni [Sondaż]
76 proc. Polaków nie popiera zakazu sprzedaży nowych aut spalinowych od 2035 r., na co w połowie lutego zielone światło dał Parlament Europejski - wynika z sondażu przeprowadzonego przez United Surveys dla wp.pl.
Skoda fabia może zniknąć z rynku w 2025 r. „Produkcja może przestać się opłacać”
Trzy najmniejsze modele produkowane przez Skodę – fabia, scala i kamiq – mogą zniknąć z salonów w 2025 r.
Elektryczne ciężarówki akumulatorowe emitują o 63 proc. mniej gazów cieplarnianych niż diesle
Od momentu wydobycia surowców do produkcji auta po fazę eksploatacji elektryczne samochody ciężarowe mogą zapewnić największe redukcje emisji gazów cieplarnianych – oceniają naukowcy z International Council on Clean Transportation.
Stare samochody nie wjadą do centrum. Te miasta podjęły decyzję
Od 1 lipca 2024 roku w stolicy zacznie działać strefa czystego transportu. Do centrum nie wjadą diesle mające więcej niż 18 lat oraz auta benzynowe mające więcej niż 27 lat.
Volvo do końca roku opuści Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów
Volvo do końca 2022 r. opuści Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) z powodu rozbieżności podejściu do celów klimatycznych - przekazał w piątek Reuters.
Elektromobilność zmieni rynek. Ważą się losy pracowników
17 tysięcy miejsc pracy – o tyle może zmniejszyć się zatrudnienie w sektorze motoryzacyjnym do 2030 r. To pesymistyczny wariant, zakładający brak dostosowania się firm, pracowników oraz administracji publicznej do zmian związanych z elektromobilnością. Pozytywny scenariusz zakłada wzrost zatrudnienia o 6 tys., lecz jak zauważają autorzy raportu, wymagać to będzie dużo pracy.
Nie wszystkie koncerny są gotowe na koniec silników spalinowych
Fit for 55 wprowadza wymóg obniżenia średnich emisji z nowych samochodów o 55 proc. od 2030 roku i o 100 proc. pięć lat później. To oznacza, że od 2035 roku w UE nie będzie można sprzedawać nowych samochodów z silnikami spalinowymi.
PSPA: koniec silnika spalinowego w Europie jest nieuchronny
Koniec silnika spalinowego w Europie jest nieuchronny - powiedziała PAP dyrektor zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych Maciej Mazur. Jak wyjaśnił, w dążeniu do całkowitej dekarbonizacji transportu w UE pomoże też planowana norma Euro 7.
Wielka Brytania zakaże sprzedaży nowych aut z silnikami spalinowymi od 2030 roku
Brytyjski rząd ogłosił we wtorek wieczorem 10-punktowy plan "zielonej rewolucji przemysłowej", której celem jest osiągnięcie do 2050 r. zerowej emisji netto gazów cieplarnianych. Plan zakłada m.in. zakaz sprzedaży nowych samochodów z silnikami spalinowymi od 2030 r.