Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Emisja spalin
Hyundai i Kia zaniżały pomiary emisji spalin? Niemcy na tropie nowej Dieselgate
29.06.2022

Hyundai i Kia zaniżały pomiary emisji spalin? Niemcy na tropie nowej Dieselgate

Już nie tylko Volkswagen i należące do niego marki wymieniane są w kontekście afery z fałszowaniem wyników emisji spalin – Dieselgate. Niemiecka prokuratura podejrzewa, że tym razem także Hyundai i KIA montowały w produkowanych przez siebie autach oprogramowanie mające zaniżać faktyczną emisję spalin – informuje Reuters.

Eksperci: producenci gotowi na zakaz sprzedaży aut spalinowych od 2035 r., infrastruktura nie
19.06.2022

Eksperci: producenci gotowi na zakaz sprzedaży aut spalinowych od 2035 r., infrastruktura nie

Producenci są gotowi do oferowania tylko i wyłącznie zeroemisyjnych pojazdów od 2035 r., w przeciwieństwie do infrastruktury...

Producenci włoskich samochodów luksusowych będą mogli wytwarzać auta z silnikami spalinowymi o rok dłużej
10.06.2022

Producenci włoskich samochodów luksusowych będą mogli wytwarzać auta z silnikami spalinowymi o rok dłużej

Parlament Europejski zajął stanowisko, zgodnie z którym od 2035 roku miałby wejść w życie zakaz sprzedaży samochodów z napędem spalinowym. Jak podał w piątek portal Euractiv, włoskim producentom aut luksusowych, takich jak Ferrari, Bugatti i Lamborghini, udało się wynegocjować dla siebie odroczenie wyroku o rok.

Podatek od starych i spalinowych aut - cena za KPO
06.06.2022

Podatek od starych i spalinowych aut - cena za KPO

W Krajowym Planie Odbudowy zadeklarowano wprowadzenie od czerwca 2026 r. nowej opłaty rejestracyjnej i podatku od posiadania aut spalinowych; poza ogólnym zapisem rząd nie wyjaśnia jednak, jak chce zmusić posiadaczy aut spalinowych do przesiadki na elektryki - pisze w poniedziałek "Rzeczpospolita".

Nowe auta w UE kopcą coraz mniej, ale wciąż powyżej norm
15.04.2022

Nowe auta w UE kopcą coraz mniej, ale wciąż powyżej norm

Po raz drugi z rzędu zmniejszyła się ilość dwutlenku węgla emitowanego przez nowe samochody. Po raz pierwszy z kolei średnia emisja przez statystyczne auto spadła poniżej 100 g/km – wynika z danych JATO Dynamics. Wciąż to jednak wynik wyższy od unijnych norm.

Nowa nalepka na auta. Bez niej starsze diesle i „benzyniaki” nie wjadą do centrów miast
07.04.2022

Nowa nalepka na auta. Bez niej starsze diesle i „benzyniaki” nie wjadą do centrów miast

Ministerstwo Klimatu i Środowiska zatwierdziło nową nalepkę na auta, która uprawniać będzie do poruszania się po Strefach Czystego Transportu – informuje „Dziennik Gazeta Prawna”. Znajdzie się na niej m.in. rok produkcji auta i rodzaj wykorzystywanego paliwa.

Mercedes-Benz ukarany wielomilionową grzywną za fałszowanie danych o emisjach
07.02.2022

Mercedes-Benz ukarany wielomilionową grzywną za fałszowanie danych o emisjach

Niemiecki koncern Mercedes-Benz latami fałszował dane dotyczące emisji zanieczyszczeń z produkowanych przez niego samochodów z silnikami Diesla – uznały władze Korei Płd. i wymierzyły firmie grzywnę w wysokości 20,2 mld wonów (16,87 mln dolarów).

Polska w niechlubnej czołówce. Nowe auta kopcą najmocniej w UE
02.02.2022

Polska w niechlubnej czołówce. Nowe auta kopcą najmocniej w UE

Choć z roku na rok jest coraz lepiej, nowe samochody zarejestrowane w Polsce kopcą najmocniej w całej Unii Europejskiej – wynika z danych stowarzyszenia ACEA za 2020 r. Gorzej jest jedynie w Bułgarii.

Nie wszystkie koncerny są gotowe na koniec silników spalinowych
19.08.2021

Nie wszystkie koncerny są gotowe na koniec silników spalinowych

Fit for 55 wprowadza wymóg obniżenia średnich emisji z nowych samochodów o 55 proc. od 2030 roku i o 100 proc. pięć lat później. To oznacza, że od 2035 roku w UE nie będzie można sprzedawać nowych samochodów z silnikami spalinowymi.

PSPA: koniec silnika spalinowego w Europie jest nieuchronny
18.07.2021

PSPA: koniec silnika spalinowego w Europie jest nieuchronny

Koniec silnika spalinowego w Europie jest nieuchronny - powiedziała PAP dyrektor zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych Maciej Mazur. Jak wyjaśnił, w dążeniu do całkowitej dekarbonizacji transportu w UE pomoże też planowana norma Euro 7.