Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
emisja co2
Eksperci: producenci gotowi na zakaz sprzedaży aut spalinowych od 2035 r., infrastruktura nie
19.06.2022

Eksperci: producenci gotowi na zakaz sprzedaży aut spalinowych od 2035 r., infrastruktura nie

Producenci są gotowi do oferowania tylko i wyłącznie zeroemisyjnych pojazdów od 2035 r., w przeciwieństwie do infrastruktury...

Nowe auta w UE kopcą coraz mniej, ale wciąż powyżej norm
15.04.2022

Nowe auta w UE kopcą coraz mniej, ale wciąż powyżej norm

Po raz drugi z rzędu zmniejszyła się ilość dwutlenku węgla emitowanego przez nowe samochody. Po raz pierwszy z kolei średnia emisja przez statystyczne auto spadła poniżej 100 g/km – wynika z danych JATO Dynamics. Wciąż to jednak wynik wyższy od unijnych norm.

Mercedes-Benz ukarany wielomilionową grzywną za fałszowanie danych o emisjach
07.02.2022

Mercedes-Benz ukarany wielomilionową grzywną za fałszowanie danych o emisjach

Niemiecki koncern Mercedes-Benz latami fałszował dane dotyczące emisji zanieczyszczeń z produkowanych przez niego samochodów z silnikami Diesla – uznały władze Korei Płd. i wymierzyły firmie grzywnę w wysokości 20,2 mld wonów (16,87 mln dolarów).

Polska w niechlubnej czołówce. Nowe auta kopcą najmocniej w UE
02.02.2022

Polska w niechlubnej czołówce. Nowe auta kopcą najmocniej w UE

Choć z roku na rok jest coraz lepiej, nowe samochody zarejestrowane w Polsce kopcą najmocniej w całej Unii Europejskiej – wynika z danych stowarzyszenia ACEA za 2020 r. Gorzej jest jedynie w Bułgarii.

Nie wszystkie koncerny są gotowe na koniec silników spalinowych
19.08.2021

Nie wszystkie koncerny są gotowe na koniec silników spalinowych

Fit for 55 wprowadza wymóg obniżenia średnich emisji z nowych samochodów o 55 proc. od 2030 roku i o 100 proc. pięć lat później. To oznacza, że od 2035 roku w UE nie będzie można sprzedawać nowych samochodów z silnikami spalinowymi.

PSPA: w polskich warunkach pojazdy elektryczne także emitują dużo mniej CO2 od spalinowych
09.08.2021

PSPA: w polskich warunkach pojazdy elektryczne także emitują dużo mniej CO2 od spalinowych

W Polsce, gdzie 70 proc. energii elektrycznej powstaje z węgla, pojazdy elektryczne w całym cyklu życia są o 29 proc. mniej emisyjne pod względem CO2 niż ich spalinowe odmiany - wskazało Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych. Dodało, że 90 proc. transportu drogowego napędzają silniki spalinowe.

Nowe limity CO2 mogą uśmiercić auta spalinowe
14.07.2021

Nowe limity CO2 mogą uśmiercić auta spalinowe

Pomysł przestawienia się w krótkim czasie przemysłu motoryzacyjnego w Polsce wyłącznie na elektromobilność może okazać się nierealny i mieć katastrofalne skutki ekonomiczne - pisze w środę "Rzeczpospolita".

Koncern Renault oskarżony o oszustwa
09.06.2021

Koncern Renault oskarżony o oszustwa

Koncern samochodowy Renault został we wtorek oskarżony o instalowanie w swoich pojazdach oprogramowania do wykrywania tzw. faz homologacji i ich zniekształcania. Oskarżenie sformułowano w ramach śledztwa sądowego prowadzonego we Francji od 2017 r.

"SZ": Wysokoemisyjne auta z Niemiec trafiają do krajów rozwijających się
05.03.2021

"SZ": Wysokoemisyjne auta z Niemiec trafiają do krajów rozwijających się

Niemcy, które u siebie promują nowe samochody niskoemisyjne, co roku wysyłają ok. 500 tys. używanych pojazdów o wysokiej emisyjności do krajów rozwijających się - pisze w piątek "Sueddeutsche Zeitung". Nie rozwiązuje to problemu dla środowiska, a jedynie przenosi go gdzie indziej - zauważa dziennik.

Nowe auta mogą podrożeć w 2021 r. o 10 proc. Powód? Ekologia i bezpieczeństwo
16.12.2020

Nowe auta mogą podrożeć w 2021 r. o 10 proc. Powód? Ekologia i bezpieczeństwo

W 2021 roku ceny nowych samochodów mogą wzrosnąć o ok. 10 proc. – wynika z raportu Carsmile. Na wzrost cen wpłyną przede wszystkim bardziej restrykcyjne normy emisji spalin i grożące za ich nieprzestrzeganie kary, a także przepisy dotyczące minimalnego wyposażenia aut.