Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
ceny
Nowe auta coraz droższe. Wszystko przez „elektryki” i emisję CO2
13.09.2020

Nowe auta coraz droższe. Wszystko przez „elektryki” i emisję CO2

W lipcu 2020 r. za nowy samochód trzeba było płacić w Polsce średnio 122 699 zł – o 12,4 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Koronawirus obniżył ceny nowych aut, ale wciąż drożej niż przed rokiem
04.08.2020

Koronawirus obniżył ceny nowych aut, ale wciąż drożej niż przed rokiem

W pierwszym półroczu 2020 r. auto z salonu kosztowało średnio 121 592 zł. Było tym samym o 11,2 proc. droższe niż w analogicznym okresie 2019 r. – wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Od rekordowego pod względem cen kwietnia, stawki jednak spadają.

Ceny SUV-ów w górę. Ulubiony model Polaków podrożał najmocniej
02.06.2020

Ceny SUV-ów w górę. Ulubiony model Polaków podrożał najmocniej

Średnio o 1,6 proc. w ciągu ostatnich sześciu miesięcy podrożały w Polsce samochody z nadwoziem SUV – wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Nie zabrakło jednak producentów, którzy podnieśli ceny znacznie powyżej średniej.

Ceny SUV-ów w Polsce i Niemczech. Niby taniej, a jednak drożej
22.04.2020

Ceny SUV-ów w Polsce i Niemczech. Niby taniej, a jednak drożej

Najpopularniejsze na polskim rynku SUV-y kosztują w Niemczech od 13 do 35 proc. więcej niż w Polsce – wynika z analizy przeprowadzonej przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Choć to z pozoru dobra informacja, to jeśli uwzględnić średnie wynagrodzenie w obu krajach, Polscy klienci są w znacznie gorszej pozycji.

Ceny nowych samochodów wystrzeliły. Które marki podrożały najmocniej?
20.03.2020

Ceny nowych samochodów wystrzeliły. Które marki podrożały najmocniej?

Średnio o ponad 13 tys. zł podrożały w ciągu roku nowe samochody. W lutym za auto z salonu trzeba było zapłacić średnio 119 tys. zł – wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Które marki podrożały najmocniej, a gdzie można liczyć na przeceny?