Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

SUV-y w Polsce odporne na spadek sprzedaży. Top20 modeli

SUV-y w Polsce odporne na spadek sprzedaży. Top20 modeli

W styczniu i lutym 2020 r. Polacy zarejestrowali 31 227 samochodów z segmentu SUV-ów – wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. To o 6 proc. więcej niż przed rokiem. Nieznaczny wzrost sprzedaży wybija się zwłaszcza w porównaniu z 13-procentowym spadkiem sprzedaży notowanym na całym rynku nowych aut.

Rosnąca sprzedaż SUV-ów i crossoverów przy jednoczesnym spadku sprzedaży aut z pozostałymi typami nadwozia sprawiła, że te pierwsze stanowią już 40 proc. rynku nowych aut w Polsce. Do wzrostu przyczynili się zwłaszcza polscy klienci indywidualni. Spośród dwudziestu najpopularniejszych modeli nowych aut zarejestrowanych w lutym 2020 r. dziewięć było SUV-ami, a ich udział w rejestracjach wyniósł 38,6 proc. W przypadku firm było to odpowiednio pięć modeli i 16,1 proc.

Sprzedaż SUV-ów w Polsce w lutym – najpopularniejsze modele

Lp. Model Liczba zarejestrowanych egzemplarzy
1. toyota rav4 1767
2. toyota c-hr 1545
3. hyundai tucson 1427
4. dacia duster 1367
5. skoda kamiq 1155
6. nissan qashqai 1113
7. volkswagen tiguan 1033
8. kia sportage 986
9. skoda karoq 800
10. volvo xc60 782
11. volkswagen t-roc 760
12. kia stonic 716
13. volkswagen t-cross 664
14. audi q5 615
15. skoda kodiaq 584
16. volvo xc40 569
17. seat arona 531
18. opel crossland x 528
19. mitsubishi asx 500
19. hyundai kona 500

Źródło: Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar

Jak SUV to z Azji

Wśród SUV-ów kupowanych przez polskich klientów indywidualnych i działające w naszym kraju firmy dominują modele rodem z Azji. W pierwszej dziesiątce znalazło się ich aż pięć. W styczniu i lutym najczęściej rejestrowano toyoty: rav4 (1767 egzemplarzy) i c-hr (1545 egzemplarzy), a podium uzupełnił hyundai tucson (1427 egzemplarzy). Tuż za nim znalazł się najpopularniejszy model wśród „Kowalskich” w 2019 r. i zarazem pierwszy przedstawiciel europejskiej motoryzacji – dacia duster (1367 egzemplarzy).

Wynik powyżej 1000 sprzedanych egzemplarzy w pierwszych dwóch miesiącach 2020 r. osiągnęły jeszcze: skoda kamiq (1155), nissan qashqai (1113) oraz volkswagen tiguan (1033).

„Kowalski” wybiera hyundaia, firmy toyotę

Największą popularnością wśród polskich klientów indywidualnych w styczniu i lutym cieszył się hyundai tucson (809 egzemplarzy). Największy odsetek klienci indywidualni stanowili z kolei w przypadku mitsubixhi asx (80,6 proc.).

Popularnością wśród firm działających w Polsce cieszyła się z kolei toyota rav4 (1038 egzemplarzy). Znacznie częściej przez firmy niż przez przysłowiowych „Kowalski” rejestrowany był także nissan qashqai (62,3 proc.).

Tematy
Komentarze
SUV-y w Polsce odporne na spadek sprzedaży. Top20 modeli
Marcin Kaźmierczak
Podziel się