Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Sprzedaż najdroższych aut spada najwolniej. Ranking modeli w 2022 roku

Sprzedaż najdroższych aut spada najwolniej. Ranking modeli w 2022 roku

W pierwszej połowie 2022 r. sprzedaż nowych aut z segmentu premium, czyli kosztujących co najmniej 150 tys. zł, spadała w skali roku najsłabiej spośród wszystkich segmentów – o 3 proc. przy 12-procentowym spadku całego rynku nowych aut – wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

W ciągu ostatnich sześciu miesięcy próg 150 tys. zł przekroczyły jednak ceny kolejnych modeli aut, zwiększając tym samym wyniki sprzedażowe całego segmentu.

W pierwszym półroczu 2022 r. w Polsce zarejestrowano 47 178 aut z segmentu premium – o 3,1 proc. mniej, niż w analogicznym okresie 2021 r. Nominalnie spadek wyniósł ok. 1,5 tys. pojazdów. Dla porównania, liczba rejestracji nowych aut bez względu na ich cenę spadła w tym czasie o ponad 12 proc., a import aut używanych zmniejszył się o ponad 15 proc.

Statystyki dotyczące liczby rejestracji aut, których podstawowe wersje kosztują co najmniej 150 tys. zł, zaburza jednak fakt, że w ciągu ostatnich miesięcy, w związku z podwyżkami cen, do segmentu premium dołączyły kolejne modele. Do grona marek premium dołączyła m.in. Alfa Romeo (905 nowych aut zarejestrowanych w I poł. 2022 r.), która uplasowała się na ósmym miejscu wśród najpopularniejszych marek tego segmentu.

Najwyższe wyniki sprzedażowe, podobnie jak w poprzednich latach, zanotowało BMW (12 364 szt.) i Mercedes (11 148 szt.), przy czym Audi zaliczyło 1-procentowy spadek względem pierwszego półrocza 2021 r., a Mercedes 6-procentowy wzrost sprzedaży. Podium uzupełniło Audi (9 372 szt. i -11 proc. r/r).

Zerkając na mniej popularne marki, Polacy w pierwszym półroczu 2022 r. zarejestrowali trzy auta wyprodukowane przez Rolls Royce’a, 14 aston martinów, 26 lamborghini, 35 maserati, 43 bentleye i 47 aut z logo Ferrari.

Rejestracje aut segmentu premium w I poł. 2022 r. – najpopularniejsze modele

Model Liczba rejestracji
BMW 12 364
Mercedes 11 148
Audi 9372
Volvo 5911
Lexus 2145
Mini 1621
Porsche 1337
Porsche 1337
Alfa Romeo 905
Land Rover 905

Źródło: IBRM Samar

Jak wynika z danych IBRM Samar, w I poł. 2022 r. najwyższą stratę w ujęciu rocznym zanotował Lexus (2145 szt. i -31,3 proc. r/r). Najwyższy wzrost w skali roku zanotowało Porsche (1337 szt. i +39,3 proc. r/r).

Wśród najpopularniejszych modeli w dalszym ciągu, podobnie jak w dwóch poprzednich latach, przewodzi volvo xc60 (2790 rejestracji w pierwszej połowie 2022 r.). Biorąc pod uwagę wszystkie nowe auta zarejestrowane w Polsce w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2022 r., bez względu na ich cenę, volvo xc60 znalazło się na 16. miejscu, a wśród firm rejestrujących na REGON na dziesiątej pozycji.

Rejestracje aut segmentu premium w I poł. 2022 r. – najpopularniejsze modele

Model Liczba rejestracji
volvo xc60 2790
bmw serii 3 1948
bmw x3 1742
audi q5 1707
mercedes glc 1619
audi q3 1491
bmw x5 1442
audi a3 1430
volvo xc40 1370
mercedes (klasa c) 1226

Źródło: IBRM Samar

Na podium znalazły się jeszcze dwa modele produkowane przez BMW: seria 3 i x3, a do czołowej piętnastki rankingu popularności swoje modele wprowadził jeszcze tylko Mercedes i Audi.

Komentarze
Sprzedaż najdroższych aut spada najwolniej. Ranking modeli w 2022 roku
Marcin Kaźmierczak
Podziel się