Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Sprzedaż aut luksusowych najwyższa w historii. Firmy nakręcają popyt

Sprzedaż aut luksusowych najwyższa w historii. Firmy nakręcają popyt

W lipcu w bazie Centralnej Ewidencji Pojazdów przybyło 7605 nowych samochodów osobowych klasy premium, czyli kosztujących co najmniej 150 tys. zł – wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Choć sprzedaż aut klasy premium zanotowana w lipcu 2021 r. była o 4 proc. niższa od czerwcowego wyniku, to z drugiej strony w bazie CEP przybyło o blisko 2 proc. więcej tego typu aut niż rok wcześniej. Liczba aut droższych niż 150 tys. zł, które zarejestrowano w lipcu 2021 r., była także wyższa niż 2019 r., a więc przed pandemią koronawirusa. Z taką tendencją mamy zresztą na tym rynku do czynienia od początku 2021 r.

Od początku roku polscy klienci indywidualni i firmy zarejestrowali w Polsce 55 588 aut klasy premium, co jest wynikiem o 38,2 proc. wyższym od ubiegłorocznego.

Rosnącej popularności aut o wartości wyższej niż 150 tys. zł wciąż jednak nie widać w rankingach sprzedaży dotyczących nowych aut osobowych bez względu na cenę. W lipcu do czołowej dwudziestki najpopularniejszych modeli nowych aut rejestrowanych w Polsce przebiło się jedynie audi q5.

90 proc. aut premium na REGON

Auta droższe niż 150 tys. zł, podobnie jak nowe samochody w ogóle, częściej od klientów indywidualnych rejestrowały działające w Polsce firmy. Najczęściej sięgały one po wspomniane już audi q5 oraz bmw serii 3. W przypadku obu tych modeli firmy rejestrujące na REGON odpowiadały za ok. 90 proc. wszystkich rejestracji.

Na podium uplasowało się jeszcze audi a4. Model ten w poprzednich miesiącach nie cieszył się tak dużą popularnością, zupełnie przeciwnie niż w przypadku importu używanych przedstawicieli tego modelu.

Spośród mniej popularnych marek w lipcu 2021 r. na polskich drogach przybyło 11 aut wyprodukowanych przez Teslę, sześć bentleyów, pięć lamborghini oraz cztery ferrari.

Volvo dominuje od roku

Od początku roku kupujący auta droższe niż 150 tys. zł najczęściej sięgali po volvo xc60 (2946 szt.) oraz bmw serii 3 (2561 szt.). Oba modele znalazły się w czołowej dwudziestce najpopularniejszych aut rejestrowanych przez firmy bez względu na cenę. Firmy rejestrujące samochody na REGON odpowiadały odpowiednio za 89 i 94 proc. wszystkich rejestracji tych modeli. Lipcowy lider – audi q5 – znalazł się na trzecim miejscu (2295 szt.).

Sprzedaż aut premium – najpopularniejsze modele (styczeń – lipiec 2021 r.)

Lp. Model Liczba sprowadzonych egzemplarzy
1. volvo xc60 2946
2. bmw serii 3 2561
3. audi q5 2295
4. volvo xc40 2160
5. audi q3 2013
6. bmw x3 1703
7. bmw serii 1 1646
8. audi a6 1631
9. bmw x5 1582
10. bmw serii 5 1526

Źródło: IBRM Samar

Wśród aut klasy premium w 2021 r. coraz mocniej zarysowuje się dominująca pozycja SUV-ów. W gronie dziesięciu najpopularniejszych modeli sześć jest SUV-ami, a spośród pierwszej szóstki SUV-em nie jest jedynie bmw serii 3.

Tematy
Komentarze
Sprzedaż aut luksusowych najwyższa w historii. Firmy nakręcają popyt
Marcin Kaźmierczak
Podziel się