Skoda, Fiat, Audi i Alfa Romeo poinformowały polskich klientów o konieczności naprawy samochodów. To łącznie ponad 6 tys. sztuk. Kampania naprawcza objęta m.in. popularne na polskich drogach skody octavie.
Kampania naprawcza obejmie 2679 produkowanych przez koncern pojazdów marki Skoda – poinformował Volkswagen Group Polska. To modele karoq i octavia, wyprodukowane w Czechach między majem a sierpniem 2018 r. Według producenta, w razie wypadku zagłówek zamontowany w oparciu tylnego siedzenia może nie zapewnić odpowiedniej ochrony.
Właściciele uszkodzonych pojazdów otrzymają listowne powiadomienie o konieczności wizyty w najbliższej autoryzowanej stacji obsługi, gdzie usterka zostanie usunięta.
W przypadku Fiata wadliwe okazały się modele a6 produkowane w Niemczech między kwietniem a październikiem 2018 r. To 43 pojazdy, w których może dochodzić do nieszczelności dachu szklanego i poluzowania się szklanej pokrywy dachu. Właściciele otrzymają listy z propozycją stawienia się do ASO.
O możliwych usterkach w wyprodukowanych przez siebie autach poinformował także Fiat. Wady zostały wykryte w 2752 modelach ducato i 116 talento, które zostały wyprodukowane we Włoszech. Właściciele felernych samochodów dostawczych zostaną zaproszeni do ASO w celu wymiany tulei intercoolera. W innym przypadku wadliwa część może oderwać się od korpusu przepustnicy, co z kolei może spowodować włączenie się kontrolki silnika i utratę mocy.
Wady zgłoszone do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dotyczą także samochodów marki Alfa Romeo. To 574 modele stelvio i giulia wyprodukowane we Włoszech, w których przy włączonym trybie Active tempomatu może następować samoistne przyspieszenie. Zaproszeni listownie właściciele wspomnianych modeli będą mogli w autoryzowanych stacjach obsługi przeprogramować tzw. centralki kontroli hamulców. Kampania naprawcza obejmie także 30 modelów stelvio wyprodukowanych we Włoszech, w których przetarte osłony przewodów alternatora i EGR mogą powodować zwarcia.