Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Samochód na abonament w galerii handlowej. Do Polski wszedł Qarson – biznes z Francji założony przez Polaka

2019/02/21 14:44

fot. Damian Ciesielczyk/Qarson

Francuzi chcą narobić trochę szumu na polskim rynku motoryzacyjnym. Nad Wisłę zawitał Qarson. To czym chce kusić, to nie tylko ceny, ale także model sprzedaży, który w Heksagonie dobrze się przyjął – od teraz samochód na abonament kupimy w galerii handlowej.

Qarson to lider francuskiego rynku sprzedaży aut na abonament, który działa na tamtejszym rynku od 2014 roku.  Francuska firma została założona już w 2009 roku przez Polaka – Damiana  Ciesielczyka. Jednocześnie może się pochwalić największą na świecie siecią sprzedaży aut na abonament w centrach handlowych. Sprzedaż oferuje między innymi w francuskich 12 galeriach handlowych.
fot. Damian Ciesielczyk/Qarson

fot. Damian Ciesielczyk/Qarson

Firma Qarson zainicjowała swoją działalność w Polsce na dzisiejszej konferencji w Warszawie. Według niej kierowcy coraz rzadziej chcą mieć samochód na własność i wiązać się wieloletnim kredytem lub umową leasingową. Optymalnym rozwiązaniem jest według nich abonament, który w ostatnich latach notuje znaczące wzrosty w krajach Europy Zachodniej, takich jak Francja, a w Polsce dopiero raczkuje.

Model subskrypcji, który jeszcze kilka lat temu kojarzył się wyłącznie z rynkiem telekomunikacyjnym na stałe zagościł już w umysłach konsumentów. Abonament płacimy za serwisy streamingowe lub siłownię, jednak do tej pory ten trend omijał rynek motoryzacyjny. W naszym kraju nowy samochód cały czas traktowany jest jak dobro luksusowe, zwłaszcza przez klientów indywidualnych, którzy są naszą główną grupą docelową. We Francji, gdzie jesteśmy liderem w segmencie aut na abonament, udało nam się już przekonać kierowców, że jest to stereotyp. W 2018 roku we Francji sprzedaliśmy ponad 7000 samochodów,
z czego ponad połowa to auta na abonament.  
Jesteśmy przekonani, że podobny efekt uda nam się osiągnąć w Polsce

Damian Ciesielczyk, założyciel firmy Qarson

Idzie nowe

Strategia Qarsona wpisuje się w nieco zbyt podkręcany marketingowo – przynajmniej w Polsce – trend odchodzenia od posiadania samochodu. Według firmy klient indywidualny nie jest główną siłą na rynku sprzedaży samochodów i coraz częściej skłania się do korzystania z wypożyczalni samochodów. Lepiej widoczne jest to w rozwiniętych gospodarczo krajach Europy Zachodniej, gdzie przyczynia się to m.in. do niższego średniego wieku pojazdów na drogach.

Popularność tego rozwiązania wynika z tego, że w ramach jednej miesięcznej opłaty użytkownik zamyka niemal wszystkie sprawy związane z eksploatacją samochodu. To zadaniem dostawcy jest zapewnienie ubezpieczenia, serwisu czy nawet wymiany opon.

Qarson dodatkowo chce zawalczyć większą elastycznością oferty. Leasing czy wynajem często wiąże się z min. dwuletnim okresem umowy. W przypadku francuskiej firmy okres wypożyczenia wynosi 12 miesięcy – nie będzie innych opcji.

W ofercie ma znajdować się na start kilkadziesiąt modeli, ale póki co na stronie modeli jest kilka, ale za to w licznych wariantach wyposażenia. Główna ofensywa jest prowadzona renault clio, które w abonamencie można już dostać za 499 zł/m-c przy 199 zł opłaty startowej.

Pozostałe modele nie są już tak mocne cenowo, ale dziwne też oczekiwać, żeby w podobnej cenie wypożyczany był np. mercedes e. Ten model można wypożyczyć za 1999 zł/m-c, ale przy 20 000 zł opłaty startowej. Oferta ma się jednak rozrastać i za jakiś czas objąć także auta elektryczne. Póki co bardzo rozczarowujący jest brak jakiegokolwiek przedstawiciela rodziny Volkswagena czy Toyoty. A to marki popularne nie tylko w Polsce.

Nowy format sprzedaży samochodów

Qarson chce zdobywać klientów podczas rodzinnych zakupów. Do tej pory klienci, aby nabyć samochód musieli odwiedzić przynajmniej kilka salonów sprzedaży lub spędzić długie godziny na szukaniu internetowych ofert pojazdów używanych. Tu kluczową rolę odegrają wpunkty sprzedaży, które zostały zlokalizowane w największych galeriach handlowych. Qarson w ten sposób wprowadza do Polski zupełnie nowy model, w ramach którego klienci będą mogli wybrać i zamówić samochód w trakcie swoich zakupów.

Nasz model sprzedaży opiera się na wieloletnim doświadczeniu, jakie zdobyliśmy na rynku francuskim. W minionym roku francuski Qarson zrealizował ponad 3000 zamówień on-line – co daje nam łącznie więcej operacji internetowych niż tych zrealizowanych przez wszystkich dealerów samochodowych w Polsce. To tylko pokazuje, jak daleką drogę musi przejść polski motoryzacyjny e-commerce w obszarze nowych samochodów. Dużym ułatwieniem w tym procesie odegrają nasze punkty sprzedaży. W najpopularniejszych galeriach handlowych w dużych miastach klienci będą mogli spotkać się z naszymi doradcami w czasie swoich zakupów, dopytać o szczegóły naszej oferty, a następnie złożyć zamówienie na miejscu lub przez internet.

Bartłomiej Żebrowski, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Qarson Polska

Aktualnie punkty sprzedaży Qarsona zlokalizowane są centrum w Suchym Lesie koło Poznania, w samym Poznaniu (Galeria Posnania), Szczecinie (Galeria Galaxy), Gdańsku (Galeria Bałtycka) oraz Wrocławiu (Galeria Wroclavia). W najbliższym czasie pojawią się również w galeriach handlowych w Warszawie, Łodzi, Krakowie i Katowicach.  Łącznie w 2019 roku w Polsce pojawi się 10 punktów w 8 miastach.

Qarson zatrudnia dziś ponad 200 osób w Europie, z czego 120 osób w Polsce. To w większości specjaliści
w obszarze nowych technologii i motoryzacji. Główna siedziba firmy mieści się w Suchym Lesie koło Poznania. Do końca 2019 roku planowane jest uruchomienie 10 punktów sprzedaży w 8 największych miastach w Polsce.

Źródło: Bankier.pl/Qarson

Tematy
Komentarze
Samochód na abonament w galerii handlowej. Do Polski wszedł Qarson – biznes z Francji założony przez Polaka
Mateusz Gawin
Podziel się