Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Producenci aut wzywają do serwisów. W Polsce ruszyło sześć kampanii naprawczych

Producenci aut wzywają do serwisów. W Polsce ruszyło sześć kampanii naprawczych

Niesprawne i niebezpieczne poduszki powietrzne, pasy bezpieczeństwa, fotele oraz czujniki, jak również wadliwe przewody paliwowe i odpadające listwy – to lista usterek wykrytych w samochodach zgłoszonych do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Problemy dotyczą blisko 6 tys. aut zarejestrowanych w Polsce.

Kampania naprawcza Nissana

Do serwisów muszą zgłosić się m.in. właściciele nissanów juke (typ F16), które wyprodukowano w Wielkiej Brytanii pomiędzy 18 września 2019 r. a 28 sierpnia 2020 r. Jak wynika z informacji zgłoszonej do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, we wspomnianych egzemplarzach oparcie tylnego siedzenia może nie być dostatecznie zablokowane po powrocie do pozycji pionowej po uprzednim złożeniu.

W ramach kampanii naprawczej prowadzonej przez Nissana tylne siedzenia w wadliwych autach zostaną naprawione. Naprawa będzie polegała na wymianie elementów blokujących oparcie tylnego siedzenia.

Na polskim rynku problem dotyczy 2150 pojazdów.

Mitsubishi wzywa do serwisu

Spośród japońskich producentów usterki w wyprodukowanych przez siebie autach wykryło również Mitsubishi. W Polsce kampania naprawcza objęła 3371 egzemplarzy modelu eclipse cross (GK1W oraz GK9W) z roczników modelowych 2018 – 2020.

Jak informuje producent, w pojazdach w trakcie jazdy z dużą prędkością może dojść do wypięcia się zatrzasków listwy nadkola i w konsekwencji odpadnięcia całej listwy.

Wadliwe mercedesy

Z usterkami muszą zmagać się także właściciele zarejestrowanych w Polsce mercedesów. Mowa o modelach: klasa e (BR 213), klasa s (BR 222), glc (BR 253), cls (BR 257), eqc (BR 293), klasa g (BR 463) oraz czterodrzwiowych amg gt (BR 290), które zostały wyprodukowane pomiędzy 31 lipca a 11 listopada 2020 r.)

Wykryta wada polega na poluzowaniu się złącza czujnika zderzenia bocznego, co może skutkować opóźnionym uruchomieniem systemów zabezpieczających przed skutkami zderzenia bocznego i potencjalnie zmniejszyć skuteczność zabezpieczenia.

Właściciele samochodów zostaną poinformowani listownie o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanej stacji obsługi Mercedesa, w celu sprawdzenia a w razie potrzeby wymiany czujników zderzenia bocznego w drzwiach.

W Polsce problem dotyczy 28 pojazdów.

Kampania naprawcza Fiata, Jeepa i DS7

Wadliwe samochody do UOKiK zgłosił także koncern Stellantis. Usterki wykryto w jeepach (model wrangler), fiatach ducato oraz ds7 crossback. W przypadku jeepów pęknąć może złącze przewodu doprowadzenia paliwa, co może skutkować wyciekiem benzyny w komorze silnika i pożarem pojazdu. Właściciele fiatów ducato muszą zmagać się z nieprawidłowym działaniem pasów bezpieczeństwa. Z kolei posiadacze wadliwych egzemplarzy ds7 crossback powinni zgłosić się na naprawę mocowania uchwytu znajdującego się w pobliżu kurtynowej poduszki powietrznej.

Łącznie koncern Stellantis zgłosił do UOKiK 235 pojazdów zarejestrowanych w Polsce.

Tematy
Komentarze
Producenci aut wzywają do serwisów. W Polsce ruszyło sześć kampanii naprawczych
Marcin Kaźmierczak
Podziel się