Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Popularne modele aut z usterkami. Volkswagen i spółka wzywają do serwisów

Popularne modele aut z usterkami. Volkswagen i spółka wzywają do serwisów

Właściciele ponad 4 tys. aut zarejestrowanych w Polsce będą musieli zgłosić się do serwisów. Wady wykrył Volkswagen i należące do niego Skoda i Audi. Na liście znalazło kilkanaście modeli, w tym tak popularne jak volkswagen golf i audi a4.

Kampania naprawcza Skody

Należąca do koncernu Volkswagena Skoda usterki wykryła w dwóch modelach: scala i kamiq (typ: NW). W autach wyprodukowanych w Czechach w sierpniu i wrześniu 2019 r. wadliwa okazała się funkcja wzywania pomocy (e-call), połączenia z informacją (info-call) oraz zawiadomienia o awarii (service-call).

Kampania objęła 190 aut zarejestrowanych w Polsce. Ich właściciele otrzymają wezwania do autoryzowanych stacji obsługi, gdzie wymieniony zostanie moduł OCU.

Audi – blisko 4 tys. aut z usterkami

Znacznie więcej wadliwych aut do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgłosiło Audi. To przede wszystkim modele: a4, a5, a6, a7, a8, q5, q7, q8 i e-tron (typ: B8, F2, 4L, GE, F8, FY), które wyprodukowano w Niemczech pomiędzy 7 listopada 2019 r. a 16 kwietnia 2021 r.

W pojazdach podczas przykręcania lewego i prawego wahacza poprzecznego do tylnej osi wielowahaczowej zastosowano nakrętki wykonane z nieprawidłowego materiału.

Jak informuje producent, na skutek obciążenia i korozji, nakrętka może utracić swoje właściwości, co może prowadzić do nierównego ustawienia kierownicy podczas jazdy na wprost oraz do „ściągania” samochodu podczas hamowania lub przyśpieszania. Może również dojść do nagłego, niemożliwego do opanowania wychyleni” kół tylnej osi podczas jazdy z większą prędkością.

Usterka została wykryta w 3209 samochodach zarejestrowanych w Polsce.

W kolejnych 364 pojazdach wyprodukowanych przez Audi wadliwy okazał się mechanizm zwijający pas bezpieczeństwa przeznaczony dla przedniego prawego siedzenia. Taką wadę wykryto w modelach: q3, q3 SB, q3 RS (typ: F3).

W związku z usterką, podczas gwałtownego hamowania lub bocznego przechylenia samochodu, automatyczna blokada pasa bezpieczeństwa może nie zadziałać, zwiększając ryzyko obrażeń.

Na liście usterek odnotowanych przez Audi znalazł się także niesprawny mechanizm blokujący element zaczepu haka holowniczego (modele: a4, a5, a6 i a7) oraz nieprawidłowe czujniki zderzenia poduszek powietrznych i napinaczy pasów bezpieczeństwa zamontowane w obu przednich drzwiach (modele: a6, a7, a8 i q7).

Wspomniane wady dotyczą 212 pojazdów zarejestrowanych w Polsce. Ich właściciele zostaną wezwani do ASO Audi, gdzie usterki będą eliminowane.

Volkswagen – kampania naprawcza

Najliczniejszą grupę zgłoszoną przez Volkswagena do UOKiK stanowią przedstawiciele modelu tiguan (typ: 5N). W pojazdach wyprodukowanych w Niemczech pomiędzy lutym 2016 r. a marcem 2019 r. wadliwy okazał się hak holowniczy, a dokładniej mechanizm blokujący element zaczepu. W związku z usterką zaczep podczas odchylania może nie zostać prawidłowo zablokowany.

Kampania naprawcza na polskim rynku objęła 285 aut.

Na liście aut z usterkami znalazł się także wspomniany już volkswagen golf (ósma generacja). W golfach wyprodukowanych w Niemczech między 1 września a 2 października 2020 r. nieprawidłowe okazały się czujniki zderzenia poduszek powietrznych i napinaczy pasów bezpieczeństwa zamontowane w obu przednich drzwiach, wynikiem czego boczne poduszki bezpieczeństwa, poduszki zabezpieczające głowę oraz napinacze pasów mogą zostać aktywowane z opóźnieniem zwiększając tym samym ryzyko obrażeń.

Do serwisów Volkswagena będą musieli zgłosić się właściciele 33 golfów zarejestrowanych w Polsce.

Usterki pojawiają się już także w najnowszych elektrycznych volkswagenach id.3. W pojazdach wyprodukowanych w Niemczech pomiędzy 13 października a 6 listopada 2020 r. wadliwy okazał się przewód uziemiony, który mógł zostać nieprawidłowo przykręcony do urządzenia do ładowania akumulatora wysokowoltowego.

Volkswagen, podobnie jak Audi, wykrył także wady mechanizmu zwijającego pas bezpieczeństwa (model t-roc) oraz wykonane z niewłaściwego materiału nakrętki mocujące wahacze (model touareg). Problemy dotyczą 27 aut zarejestrowanych w Polsce.

Marki Tematy
Komentarze
Popularne modele aut z usterkami. Volkswagen i spółka wzywają do serwisów
Marcin Kaźmierczak
Podziel się