Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Polskie drogi zaleją używane auta z Niemiec? Powodem dopłaty do zakupu

Polskie drogi zaleją używane auta z Niemiec? Powodem dopłaty do zakupu

WARSZAWA, 22.10.2019. AUTO HANDEL KOMIS AUTO SAMOCHODOWY SPRZEDAZ KUPNO AUT.,Image: 490343539, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: MAREK WISNIEWSKI / Puls Biznesu / Forum

Niemcy planują wprowadzenie dopłat do zakupu nowych aut – informuje serwis autokult.pl. Ruch ten może wpłynąć także na polski park samochodowy, ponieważ wzrost liczby nowych aut w Niemczech, to więcej używanych samochodów zza Odry w Polsce.

Plan ożywienia gospodarki w Niemczech zakłada wpompowanie w nią blisko 80 mld euro. 6 proc. tej kwoty (ok. 5 mld euro) ma zostać przeznaczone na dopłaty do zakupu nowych aut, na co od tygodni naciskali producenci oraz rządy landów, w których motoryzacja generuje znaczną część PKB – m.in. Bawaria.

2500 euro do każdego nowego auta

Dofinansowanie miałoby objąć wszystkie nowe samochody i wynieść 2,5 tys. euro. Kryterium przyznania dotacji byłaby cena auta, które musiałoby kosztować poniżej 77 tys. euro.

Jak zauważa serwis Autokult, podobny mechanizm za Odrą zastosowano już podczas kryzysu 2008-2009. Wówczas kupując nowe lub co najwyżej roczne auto, można było liczyć na dopłatę w wysokości 2500 euro. Stary, co najmniej 9-letni samochód trzeba było oddać jednak na złom.

Tym razem Niemcy chcą upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Zwiększenie sprzedaży nowych aut za sprawą dopłat ma przyczynić się także do zmniejszenia liczby używanych i niespełniających norm emisji spalin pojazdów na tamtejszych drogach.

Co drugie auto przyjeżdża z Niemiec

Z popytem na używane samochody z Niemiec z pewnością nie byłoby problemu. W 2019 r. w Polsce zarejestrowano ponad milion używanych aut. Blisko 583 tys. pochodziło z Niemiec. W tym roku, do końca maja, pomimo ograniczonego importu za sprawą pandemii koronawirusa, który w kwietniu osiągnął minimalny poziom od przystąpienia Polski do Unii Europejskiej, Polacy sprowadzili ponad 300 tys. używanych samochodów. Ponad 55 proc. (169 tys.) ściągniętych aut pochodziło z Niemiec.

Tematy
Komentarze
Polskie drogi zaleją używane auta z Niemiec? Powodem dopłaty do zakupu
Marcin Kaźmierczak
Podziel się