Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Polscy klienci rzucili się na 261-konnego yarisa

Polscy klienci rzucili się na 261-konnego yarisa

Toyota rozpoczęła produkcję sportowej toyoty yaris gr. Polscy klienci zamówili już większość spośród 261-konnych aut, które trafią na polski rynek.

Pierwszy egzemplarz spokrewnionego z yarisem wrc modelu yaris gr zjechał z linii produkcyjnej w japońskiej fabryce Motomachi 24 sierpnia. Do Polski Toyota wyśle 305 egzemplarzy. 187 spośród nich zostało już zamówionych „w ciemno” przez polskich klientów.

Rajdowy hot hatch

Toyota yaris gr to model typu hot hatch – odrębny od yarisa czwartej generacji. Jak informuje producent, ma w sobie wszystkie cechy samochodu rajdowego, w tym 261-konny silnik.

Przy jego projektowaniu yarisa gr brali udział m.in. inżynierowie fabrycznych zespołów wyścigowych Toyota Gazoo Racing oraz partnera Toyoty w rajdowych mistrzostwach świata Tommi Mäkinen Racing.

Do „setki” w 5 sekund

Pojazd zbudowany został na bazie połączonych platform wykorzystywanych przy produkcji klasycznego yarisa (ga-b) oraz corolli (ga-c). Auto wyposażone w napęd na cztery koła GR-FOUR posiada lekką konstrukcję nadwozia, która gwarantuje stosunek masy do mocy na poziomie 4,9 kg/KM. Pod maską kryje się trzycylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 l i mocy 261 KM, współpracujący z manualną 6-biegową skrzynią.

Samochód do 100 km/h przyspiesza w ciągu 5,2 s, a jego maksymalna, ograniczona elektronicznie prędkość to 230 km/h.

Auto zostało opracowane w technologii TNGA i powstało dzięki połączeniu platformy GA-B Yarisa i GA-C Corolli. Jest to zupełnie nowy projekt, odrębny od Yarisa czwartej generacji. Do jego świetnych właściwości jezdnych przyczynia się obok platformy TNGA napęd na cztery koła GR-FOUR, lekka konstrukcja nadwozia, która gwarantuje korzystny stosunek masy do mocy 4,9 kg/KM i specjalnie zaprojektowane, sportowe zawieszenie. Pod maską pracuje trzycylindrowy, turbodoładowany silnik 1,6 l o mocy 261 KM, współpracujący z manualną skrzynią o 6 biegach. Masa auta wynosi tylko 1280 kg. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h mieści się w czasie 5,2 s, a maksymalna, ograniczona elektronicznie prędkość to 230 km/h.

Marki Tematy
Komentarze
Polscy klienci rzucili się na 261-konnego yarisa
Marcin Kaźmierczak
Podziel się