Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Polacy kochają inne auta niż Europejczycy

Volkswagen golf był bezapelacyjnie najchętniej kupowanym autem przez Europejczyków w październiku. Najpopularniejsze auta w Polsce – skoda octavia, toyota corolla i dacia duster – w Europie nie znajdują takiego uznania. Na popularności zyskują za to SUV-y – wynika z raportu JATO Dynamics opublikowanego przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

W październiku volkswagen golf osiągnął wynik 34 362 sprzedanych egzemplarzy – o 6,4 proc. więcej niż przed rokiem. W pokonanym polu zostawił m.in. renault clio (19 576 egzemplarzy) i swojego mniejszego brata – volkswagena polo (19 225 egzemplarzy). Oba te modele zaliczyły spadek sprzedaży w porównaniu z październikiem ubiegłego roku.

Rejestracje nowych samochodów osobowych w Europie – październik 2019

Lp. Model Październik 2019 Różnica r/r [w proc.]
1. volkswagen golf 34 362 +6,4
2. renault clio 19 576 -17,4
3. volkswagen polo 19 225 -7,8
4. ford fiesta 18 919 -9,5
5. volkswagen tiguan 18 543 +22,1
6. toyota yaris 18 280 -3,7
7. renault captur 17 850 +44,7
8. peugeot 208 17 746 -0,9
9. citroen c3 17 698 +4,1
10. skoda octavia 17 608 -2,5
11. nissan qashqai 16 657 +43,6
12. volkswagen t-roc 16 555 +41,5
13. mercedes klasa a 16 544 +6,5
14. ford focus 16 503 +12,3
15/ dacia duster 15 993 +42,0
16. peugeot 3008 15 784 -9,6
17. toyota corolla 15 038
18. dacia sandero 14 948 -3,1
19. fiat panda 14 827 -8,1
20. ford kuga 14 338 +27,6

Źródło: Raport JATO Dynamics

Gdy porównamy ranking najpopularniejszych modeli aut w Europie i Polsce, nie sposób nie zauważyć różnicy w preferencjach klientów. Najpopularniejsza od początku roku na polskim rynku motoryzacyjnym skoda octavia, w Europie uplasowała się dopiero na 10. miejscu. W październiku Europejczycy zarejestrowali 17 608 nowych egzemplarzy tego modelu (spadek o 2,5 proc. r/r).

Drugi najpopularniejszy w Polsce model, który zyskał na popularności zwłaszcza w ostatnich miesiącach – toyota corolla, wśród europejskich klientów uplasowała się w październiku dopiero na 17. miejscu (15 038 egzemplarzy).

Kiepski wynik na europejskim rynku motoryzacyjnym w październiku zanotował także wielomiesięczny lider wśród polskich klientów instytucjonalnych – dacia duster, którą w październiku kupiono 15 993 razy (15. miejsce).

Na europejskiej liście znalazło się także osiem modeli, które w tym roku w Polsce nie plasują się w pierwszej dwudziestce – volkswagen polo, ford fiesta, renault captur, peugeot 208, citroen c3, volkswagen t-roc, mercedes klasy a i peugeot 3008.

W Europie na popularności coraz mocniej zyskują SUV-y. Według raportu JATO Dynamics, w październiku Europejczycy kupili 484 400 nowych aut z tego segmentu – o 22 proc. więcej niż w rok wcześniej. Osiągnięty wynik oznacza, że udział SUV-ów w rynku nowych aut przekroczył 40 proc.

Tematy
Komentarze
Polacy kochają inne auta niż Europejczycy
Marcin Kaźmierczak
Podziel się