Jaskrawe żółte tło i nowa czcionka charakteryzują nowe logo Opla, które pojawi się na nowych autach i w salonach samochodowych w 2021 r. Wciąż jednak znakiem charakterystycznym marki pozostaje czarna błyskawica.
Zastosowany w nowym logo pierścień otaczający błyskawicę został namalowany cieńszą kreską. Pod spodem wciąż widnieje napis „Opel” jednak powstał przy użyciu nowej czcionki „Opel Next”.
– Nowe wzornictwo Opla koncentruje się na najważniejszych aspektach, eliminując zbędne ozdobniki i elementy niepotrzebnie absorbujące uwagę. Nowy żółty kolor Opla symbolizuje elektryczność — nowe paliwo na nowe czasy. Kolor elektryzuje i zapada w pamięć, tworząc łatwo rozpoznawalną tożsamość – czytamy w komunikacie Opla.
Po raz pierwszy nowy emblemat Opla pojawił się na studyjnej wersji modelu gt x experimental. Neonowy odcień żółtego koloru użyty wówczas w konturze profilu teraz stanowi część odnowionego logo marki.
Nowe logo będą pojawiały się na produkowanych przez Opla autach od 2021 r. W pierwszej połowie 2021 r. światło dzienne ujrzą także nowe generacje modeli crossland i mokka, które będą pierwszymi autami produkowanymi przez Opla z zastosowaniem nowej stylistyki.