Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Nowe „elektryki” w salonach. Rząd dopłaci nawet 37 tys. zł

Nowe „elektryki” w salonach. Rząd dopłaci nawet 37 tys. zł

Fot. Mateusz Wlodarczyk/FORUM

Kolejne dwa modele „elektryków” wjechały na polski rynek. Oba auta spełniają wymogi Funduszu Niskoemisyjnego Transportu i będzie można je kupić, korzystając z rządowego dofinansowania.

Opel corsa-e

W polskich salonach Opla zadebiutowała już corsa-e. Auto w najtańszej wersji kosztuje 124 490 zł, czyli tuż poniżej maksymalnego limitu pozwalającego skorzystać z 30-procentowej państwowej dotacji dla „elektryków” w ramach Funduszu Niskoemisyjnego Transportu.

Corsa-e została wyposażona w 136-konny silnik elektryczny pozwalający rozpędzić się do 100 km/h w 8,1 sek.

Posiłkując się standardami WLTP, zasięg auta z akumulatorem 50 kWh został oszacowany na 330 km. Przy użyciu szybkiej ładowarki auto do 80 proc. można naładować w ciągu 30 minut.

Polscy klienci mogą zamawiać corsę-e w wersji Edition z systemem automatycznego hamowania, utrzymania pasa ruchu, a także czujnikami deszczu i automatycznie sterowanymi światłami. Kierowcy będą mogli skorzystać także z tempomatu, systemu wykrywania zmęczenia kierowcy, pieszych, rowerzystów i automatycznie rozpoznającego znaki ograniczające prędkość.

Możliwość skorzystania z 30-procentowego rządowego dofinansowania na zakup corsy-e oznacza, że można ją kupić taniej o nieco ponad 37 tys. zł. Auto można zamówić także przez internet. Wówczas jednak trzeba uiścić 1000 zł zwrotnej kaucji.

Skoda citigo-e iv

Do polskich salonów w ostatnich dniach wjechała także elektryczna skoda citigo-e iv. Auto posiada 83-konny silnik pozwalający osiągnąć 130 km/h. Auto do „setki” rozpędza się w 12,5 sek.

Samochód został wyposażony w akumulator o pojemności 36,8 kWh, który na pełnym naładowaniu umożliwia przejechanie maksymalnie 260 km.

Skoda citigo-e iv dostępna jest w dwóch wariantach wyposażenia: Ambition i Style. W pierwszej, uboższej kierowcy otrzymają system utrzymania pasa ruchu, automatyczną klimatyzację, reflektory LED. Auto można ładować z domowego gniazdka 230 V oraz prądem przemiennym do 7,2 kW przy pomocy gniazda Type 2.

Bogatsza wersja Style gwarantuje dodatkowo 16-calowe felgi, przyciemniane boczne szyby oraz gniazdo CCS służące do ładowania auta prądem stałym do 40 kW.

Skoda citigo-e iv została wyceniona w Polsce na 81 900 zł (wariant Ambition) i 89 900 zł (wariant Style), co oznacza, że kupujący mogą skorzystać z dofinansowania z Funduszu Niskoemisyjnego Transportu w wysokości odpowiednio 24,5 i 27 tys. zł.

Marki Tematy
Komentarze
Nowe „elektryki” w salonach. Rząd dopłaci nawet 37 tys. zł
Marcin Kaźmierczak
Podziel się