Nissan dołącza do Volkswagena i BMW i zmienia logo na prostsze – donosi serwis motor1.com. Nowy emblemat zyska także model 370z.
O nowym logo może świadczyć zgłoszenie nowych znaków towarowych przez Nissana do urzędów patentowych w Wielkiej Brytanii, Argentynie, Urugwaju, Chile i Peru.
Prosto i dwuwymiarowo
Według dokumentów patentowych Nissan położył nacisk na minimalizm i tym samym wcielił w życie trend zapoczątkowany w ubiegłym roku przez Volkswagena, a kontynuowany w tym roku m.in. przez BMW.
W nowym znaku graficznym Nissana zabraknie wypukłości, podświetleń i chromowanych elementów. Logo będzie także dwuwymiarowe. Wszystko po to, aby dopasować je do wymogów cyfryzacji.
Nowe logo przedstawia napis „Nissan” i dwa czarne łuki na górze i dole. W przeciwieństwie do poprzedniego logotypu nie zostały one jednak połączone.
Nowe logo po 30 latach
To druga tak wyraźna zmiana koncepcji logo przez Nissana w ostatnich 30 latach. Jeszcze w latach 80. Nissan odziedziczył logo po eksportowej marce koncernu – Datsun. Składało się ono z czerwonego koła symbolizującego flagę Japonii i białego napisu „Nissan” w granatowej ramce.
Pod koniec lat 80. czerwone koło imitujące słońce zostało zamienione na srebrną ramkę otaczającą czarny napis.
W ciągu ostatnich 30 lat Nissan skorzystał jednak z innego logo w przypadku produkowanego na początku lat 90. niewielkiego kabrioletu figaro.
Nissan 370z z nowym znakiem
Nowe logo zyska także nissan 370z. Litera „z” będzie stylizowana i zyska ozdobną, poziomą kreskę, która była wykorzystywana m.in. w produkowanym w latach 70. modelu datsun 240z. Sportowy model 370z ma zadebiutować w salonach w ciągu dwóch lat.
Przykład idzie z Niemiec
Z nowego, prostszego logo od jesieni 2019 r. korzysta już Volkswagen. Na początku 2020 r. nowy, przezroczysty znak graficzny zaprezentowało z kolei BMW. Zarówno w przypadku VW jak i BMW, stare, trójwymiarowe emblematy były stosowane przez ponad 20 lat.