Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Niebezpieczne pasy bezpieczeństwa i pedały gazu. Polscy kierowcy wzywani do serwisów

Niebezpieczne pasy bezpieczeństwa i pedały gazu. Polscy kierowcy wzywani do serwisów

Opel, KIA i Volvo rozpoczęły kampanie naprawcze. Do serwisów będą zapraszani także polscy właściciele aut tych marek – informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

KIA wzywa do serwisu

Polscy właściciele aut produkowanych przez koreański koncern KIA mogą borykać się z wadliwymi pasami bezpieczeństwa. W popularnych modelach: ceed, ceed kombi (hybryda PHEV), xceed (PHEV i CDCUV) oraz proceed (CD), które wyprodukowano w Korei Południowej pomiędzy listopadem 2021 r. a lutym 2022 r., może wystąpić usterka napinaczy pasów bezpieczeństwa przednich foteli.

Jak informuje producent, usterka może doprowadzić do nieprawidłowego uruchomienia pasów podczas kolizji, zwiększając tym samym ryzyko obrażeń.

Na polskim rynku kampania naprawcza objęła 181 samochodów. Ich właściciele będą listownie wzywani do autoryzowanych stacji obsługi, gdzie mechanicy montować będą zmodyfikowane napinacze pasów bezpieczeństwa.

Kampania naprawcza Opla

Problemy z pasami bezpieczeństwa w wyprodukowanych przez siebie samochodach wykrył także Opel. Problem dotyczy modelu crossland x (rok modelowy 2020 i 2021). W autach wyprodukowanych w Hiszpanii może nie działać dźwięk ostrzegawczy pasa bezpieczeństwa pasażera.

W Polsce do serwisów Opla będzie musiało stawić się 1891 właścicieli wadliwych aut. Naprawa będzie polegała na zaprogramowaniu i skonfigurowaniu modułu sterującego nadwozia (BCM).

Volvo – rusza akcja serwisowa

Usterki w nowych autach wykryło także Volvo. Problem dotyczy najpopularniejszego w Polsce modelu xc40. W samochodach z silnikami elektrycznymi z roku modelowego 2021 i 2022, wadliwy okazał się pedał przyspieszenia.

Wada może objawiać się niekontrolowanym i niezamierzonym przyspieszaniem pojazdu lub brakiem rozruchu.

Na polskim rynku kampania naprawcza objęła 6 pojazdów. Naprawa będzie polegała na wymianie czujnika pedału przyspieszenia (APS) oraz złącza.

Marki Tematy
Komentarze
Niebezpieczne pasy bezpieczeństwa i pedały gazu. Polscy kierowcy wzywani do serwisów
Marcin Kaźmierczak
Podziel się