Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Nawet co trzecie auto z cofniętym licznikiem. W tych modelach to plaga

Nawet co trzecie auto z cofniętym licznikiem. W tych modelach to plaga

Diesle oraz samochody z segmentu premium są najbardziej narażone na cofanie liczników – wynika z raportu serwisu CarVertical. Cofano je zarówno w autach 15-letnich, jak i mających jedynie pięć lat. Wśród modeli najbardziej narażonych na ten proceder cofnięty licznik stwierdzano w co trzecim aucie – informuje „Auto Świat”.

BMW i diesle najbardziej narażone

Spośród 700 tys. przebadanych samochodów cofnięty licznik stwierdzono w co szóstym (16,1 proc.). Najczęściej ten proceder dotykał używanych aut wyprodukowanych przez BMW. Spośród przedstawicieli modelu m5 cofnięty licznik stwierdzano w co trzecim aucie (33,6 proc.). W pierwszej dziesiątce znalazło się aż pięć modeli wyprodukowanych przez BMW. Oprócz bmw m5 znalazły się w niej także bmw serii 7 (33,4 proc.), bmw serii 6 (31,7 proc.), bmw x5 (26,7 proc.) oraz bmw serii 5 (26 proc.).

Cofnięty licznik stwierdzono także w 22,3 proc. przebadanych egzemplarzy modeli bmw serii 3, który jest drugim najpopularniejszym autem segmentu premium w Polsce w 2021 r.

W czołowej dziesiątce znalazły się także mniej popularne w Polsce auta: subaru outlander, audi a8, volkswagen phaeton, ford mustang oraz audi a7.

Już pobieżny rzut oka na tę niechlubną klasyfikację doprowadzi do wniosku, że przebieg licznika najczęściej wypaczany jest w samochodach segmentu premium, czyli takich, których podstawowe wersje kosztują co najmniej 150 tys. zł.

Jak wynika z analizy CarVertical, dzieje się tak, ponieważ cofanie liczników przez nieuczciwych sprzedawców w drogich samochodach jest bardziej opłacalne i znacznie bardziej podbija ich cenę, niż miałoby to miejsce w przypadku tańszych pojazdów. Dodatkowo, w przypadku modeli BMW, które wiodą prym w rankingu, dochodzi wysoki popyt na auta tej marki.

Zgodnie z danymi CarVertical przebieg licznika najczęściej zmieniany był w autach z lat 2006-2016, co oznacza, że auta ze zmienionym przebiegiem miały zarówno 15, jak i jedynie pięć lat.

Jeśli weźmiemy z kolei pod uwagę rodzaj napędu, znacznie częściej liczniki cofane są w dieslach, które zwykle notują wyższe przebiegi od aut benzynowych.

Raport opublikowany przez serwis CarVertical powstał na bazie historii 700 tys. pojazdów, które badano pomiędzy listopadem 2020 a listopadem 2021 r. Pod lupę zostały wzięte samochody zarejestrowane w 18 państwach: Polsce, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Estonii, Francji, Litwie, Łotwie, Niemczech, Rosji, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii, Stanach Zjednoczonych, Ukrainie, Węgrzech oraz Włoszech.

Sprawdź przebieg, zanim kupisz auto

Przypomnijmy, że od lutego 2020 r. stan licznika można sprawdzić w bazie Centralnej Ewidencji Pojazdów. Dane dostępne są w zakładkach „Historia Pojazdu” i „Mój Pojazd”. Kupujący auto jest w stanie sprawdzić także, czy i kiedy policja zatrzymała dotychczasowemu właścicielowi dowód rejestracyjny oraz jaką usterką było to spowodowane, jak również do kiedy obowiązuje polisa OC.

Tematy
Komentarze
Nawet co trzecie auto z cofniętym licznikiem. W tych modelach to plaga
Marcin Kaźmierczak
Podziel się