Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Mniejsze SUV-y tracą na wartości najwięcej

Mniejsze SUV-y tracą na wartości najwięcej

Od 29 do nawet 40 tys. zł tracą w ciągu pięciu lat najpopularniejsze miejskie SUV-y. Procentowo tracą znacznie więcej niż większe i droższe crossovery – wynika z raportu Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

W analizie wzięto pod uwagę wartość miejskich SUV-ów po pięciu latach użytkowania i przejechaniu 75 tys. km oszacowaną przez firmę Info-Ekspert. Po spełnieniu tych warunków najmniej na wartości straci suzuki jimmy – średnio 43,6 proc. Jeśli auto nie będzie uszkodzone, to, biorąc pod uwagę cenę bazową nowego modelu (77 900 zł), będzie je można odsprzedać o blisko 34 tys. zł taniej.

Miejskie SUV-y tracące najmniej na wartości

Model Cena bazowa Średnia wartość po 5 latach i 75 tys. km [w proc.] Średnia wartość po 5 latach i 75 tys. km [w zł] Średnia strata wartości po 5 latach i 75 tys. km [w zł]
suzuki jimmy 77 900 56,4 43 936 33 964
nissan juke 67 900 54,3 36 870 31 030
skoda kamiq 67 200 53,8 36 154 31 046
volkswagen t-cross 71 200 53,0 37 736 33 464
jeep renegade 75 000 52,0 39 000 36 000
suzuki vitara 64 900 51,4 33 359 31 541
mazda cx-3 70 900 51,3 36 372 34 528
fiat 500x 69 900 51,1 35 719 34 181
renault captur 70 900 50,5 35 805 35 095
peugeot 2008 79 900 50,1 40 030 39 870
opel crossland x 58 400 49,9 29 142 29 258
ford puma 69 900 49,8 34 810 35 090
seat arona 67 700 48,0 33 308 34 392
hyundai kona 73 200 48,0 35 136 38 064
kia stonic 64 000 47,9 30 656 33 344
citroen c3 aircross 63 600 47,7 30 337 33 263
citroen c4 cactus 64 700 46,7 30 215 34 485
ford ecosport 63 200 46,3 29 262 33 938
ssangyong tivoli 60 000 43,1 25 860 34 140

Źródło: IBRM Samar na podstawie raportu Info-Expert

W opinii analityków IBRM Samar na stosunkowo niewielką utratę na wartości modelu suzuki jimmy wpływ mogą mieć pogłoski o wycofaniu auta z rynku europejskiego z uwagi na wysoką emisję dwutlenku węgla.

Mniej niż 50 proc. wartości w ciągu pięciu lat stracą także nissan juke (45,7 proc.), skoda kamiq (46,2 proc.), volkswagen t-cross (47 proc.), jeep renegade (48 proc.), suzuki vitara (48,6 proc.), mazda cx-3 (48,7 proc.), fiat 500x (48,9 proc.), renault captur (49,5 proc.) i peugeot 2008 (49,9 proc.).

To jednak peugeot 2008, przede wszystkim z uwagi na wysoką na tle segmentu cenę bazową (79 900 zł), obarczony jest największą nominalną stratą wartości. Po pięciu latach auto, według wyliczeń firmy Info-Ekspert, będzie warte o blisko 40 tys. zł mniej.

Powyżej 50 proc. wartości w analizowanym czasie straci m.in. debiutujący w ubiegłym roku w wersji miejskiego SUV-a ford puma (50,2 proc.). Jak z kolei zauważają eksperci IBRM Samar, dziwić może niska wartość rezydualna hyundaia kony. Większy z produkowanych przez koreański koncern modeli – hyundai Tucson został uznany za auto, które traci najmniej na wartości – średnio 34 proc.

Mniej od miejskich SUV-ów tracą na wartości także inne crossovery: toyota rav4 (34,6 proc.), toyota c-hr (39,5 proc.), kia sportage (40,9 proc.) i nissan qashqai (41 proc.).

Tematy
Komentarze
Mniejsze SUV-y tracą na wartości najwięcej
Marcin Kaźmierczak
Podziel się