Od stycznia znika Opel Manufacturing Poland. Powstanie Stellantis Gliwice
Na początku 2022 r. działające w Gliwicach spółki Opel Manufacturing Poland i PSA Manufacturing Poland formalnie połączą się w jedną firmę pod nazwą Stellantis Gliwice. Od kwietnia 2022 r. produkowane tam będą duże auta dostawcze marek: peugeot, citroen, fiat i opel.
Wadliwe wycieraczki, hamulce i wyciekające paliwo. Producenci aut wzywają do serwisów
Opel, Mercedes i Hyundai – to kolejne marki, które w ostatnich dniach 2021 r. prowadzą kampanie naprawcze wyprodukowanych przez siebie aut. Do naprawy są m.in. wadliwe wycieraczki niedziałające w niskich temperaturach, hamulce czy wspomaganie kierownicy.
Koniec opla astry w Gliwicach. Z nowej fabryki wyjadą auta dostawcze
Ostatni opel astra opuścił wczoraj (30 listopada) fabrykę w Gliwicach. Nowa generacja modelu produkowana będzie wyłącznie w Niemczech. W przyszłym roku z nowej fabryki w Gliwicach w świat wyjeżdżać będą dostawcze fiaty, citroeny, peugeoty i ople.
Opel wygasza fabrykę w Gliwicach po 23 latach działalności
W przyszły wtorek, 30 listopada, z taśmy montażowej gliwickiej fabryki Opla zjedzie ostatni egzemplarz astry. Tym samym fabryka zakończy działalność po 23 latach.
Wysyp usterek w nowych autach. Pięciu producentów wzywa do serwisów
Dacia, Volvo i trzy marki należące do koncernu Stellantis wykryły wady w wyprodukowanych przez siebie autach. Ich właściciele mogą mieć problemy z wyciekającym paliwem, wadliwymi turbosprężarkami i nieprawidłowym oprogramowaniem sterującym.
Opel pożegna auta spalinowe w 2028 r. Fiat dwa lata później
Od 2028 r. w salonach Opla dostępne będą wyłącznie auta elektryczne – zapowiedział prezes Michael Lohscheller. Wcześniej, od 2024 r. każdy z modeli opla będzie oferowany także jako hybryda plug-in.
Volvo, suzuki, ople, fordy i mercedesy wezwane do warsztatów
W usterkach wymienia się przepalanie bezpieczników, możliwość zatrzymania pracy pompy paliwa czy problemy z systemem eCall.
Niemieckie i japońskie marki wzywają do serwisu. Do naprawy 20 tys. aut
Usterki w wyprodukowanych przez siebie autach wykrył Mercedes, Opel, Mitsubishi i Subaru. W pojazdach może dochodzić do zwarć i pożarów, wadliwe okazały się także śruby mocujące, poduszki powietrzne, amortyzatory i czujniki systemów bezpieczeństwa. Łącznie do serwisu muszą zgłosić się właściciele blisko 20 tys. aut zarejestrowanych w Polsce.
Problemy z hamulcami w popularnych modelach. Volkswageny, skody, ople i spółka wzywane do serwisów
Właściciele blisko 5 tys. samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce muszą wkrótce zgłosić się do autoryzowanych serwisów – informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W większości przypadków wadliwy okazał się pedał hamulca, który może uniemożliwić skuteczne zatrzymywanie.
Toyoty, fordy, mercedesy, ople wezwane do serwisów
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikował listę modeli samochodów wezwanych do kampanii naprawczych. Wśród nich znalazły się toyota avensis, auris, corolla, a także opel grandland czy fordy galaxy i s-max.