Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Fiat
Stellantis i Volkswagen wstrzymały produkcję aut. Półprzewodniki znów nie dopłynęły
28.06.2022

Stellantis i Volkswagen wstrzymały produkcję aut. Półprzewodniki znów nie dopłynęły

Od 28 czerwca do 2 lipca Stellantis nie będzie produkował aut w swojej włoskiej fabryce w Melfi. Linie montażowe zostały zatrzymane także we Francji. Z taśm nie zjadą fiaty, jeepy, peugeoty i citroeny. Volkswagen wstrzymał z kolei co najmniej na tydzień produkcję elektrycznego modelu id.buzz. Winny ponownie brak półprzewodników i problemy z akumulatorami.

Fiat od 2027 r. będzie dostępny tylko na prąd
07.06.2022

Fiat od 2027 r. będzie dostępny tylko na prąd

Należący do koncernu Stellantis Fiat zamierza dołączyć do producentów, którzy w najbliższych latach zrezygnują z silników spalinowych. „Elektryki” przejmą europejskie portfolio Fiata i Abartha do 2027 r. – donosi serwis „Auto, Motor und Sport”.

Wadliwe poduszki powietrzne, otwierające się drzwi i groźba pożaru – ruszyły kampanie naprawcze aut
01.04.2022

Wadliwe poduszki powietrzne, otwierające się drzwi i groźba pożaru – ruszyły kampanie naprawcze aut

Kilka tysięcy aut zarejestrowanych w Polsce zostało zgłoszonych przez producentów jako wadliwe – informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ich właściciele mogą mieć problem z wyciekającym paliwem, samoczynnie otwierającymi się podczas jazdy drzwiami, niedziałającymi poduszkami powietrznymi czy wspomaganiem kierownicy.

Kolejny przestój w tyskiej fabryce Stellantis. Brakuje komponentów do produkcji
14.03.2022

Kolejny przestój w tyskiej fabryce Stellantis. Brakuje komponentów do produkcji

Tyska fabryka koncernu Stellantis, podobnie jak cała branża motoryzacyjna, borykająca się z zakłóceniami w dostawach komponentów, w poniedziałek po raz kolejny czasowo wstrzymała produkcję samochodów.

Fabryka FCA w Tychach przenosi pracowników na Słowację
20.09.2021

Fabryka FCA w Tychach przenosi pracowników na Słowację

Pracownicy koncernu Stellantis z Tychów mają zostać oddelegowani do pracy do Trnavy – donosi portal auto-swiat.pl. Głównym powodem mają być szkolenia z budowy nowej marki Jeepa, ale przestoje spowodowane brakiem części też odgrywają tu rolę.

Opel pożegna auta spalinowe w 2028 r. Fiat dwa lata później
13.07.2021

Opel pożegna auta spalinowe w 2028 r. Fiat dwa lata później

Od 2028 r. w salonach Opla dostępne będą wyłącznie auta elektryczne – zapowiedział prezes Michael Lohscheller. Wcześniej, od 2024 r. każdy z modeli opla będzie oferowany także jako hybryda plug-in.

Wysyp awarii aut w Polsce. Ponad 20 modeli z usterkami
29.03.2021

Wysyp awarii aut w Polsce. Ponad 20 modeli z usterkami

Niewłaściwie działające hamulce, poduszki powietrzne, elektryka oraz wadliwie zmontowane podzespoły - z takimi problemami mogą zmagać się właściciele 24 modeli aut zarejestrowanych w Polsce – informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Usterki będą naprawiane w ramach kampanii zapowiedzianych przez sześciu producentów.

Dwuipółmilionowy Fiat 500 wyjechał z fabryki koncernu Stellantis
22.03.2021

Dwuipółmilionowy Fiat 500 wyjechał z fabryki koncernu Stellantis

2,5 mln egzemplarzy Fiata 500 wyprodukowała w minionych 14 latach fabryka Fiat Chrysler Automobiles w Tychach, będąca obecnie częścią koncernu Stellantis.

Skoda octavia najczęściej leasingowanym samochodem w 2020 r. [Ranking]
14.01.2021

Skoda octavia najczęściej leasingowanym samochodem w 2020 r. [Ranking]

Skoda octavia została najpopularniejszym samochodem osobowym kupowanym i branym w leasing przez przedsiębiorców w 2020 r. W czołówce rankingu znalazła się toyota corolla oraz skoda fabia.

Tyska fabryka FCA wyprodukowała o blisko 90 tys. aut mniej w 2020 r.
11.01.2021

Tyska fabryka FCA wyprodukowała o blisko 90 tys. aut mniej w 2020 r.

O ponad 89 tys. samochodów mniej niż w 2019 r., wyprodukowała w ub. roku tyska fabryka koncernu motoryzacyjnego Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Spadek jest następstwem pandemii i związanego z nią trzymiesięcznego przestoju – wobec spadku popytu na samochody.