Ople, peugeoty i citroeny z usterkami. W Polsce 5 tys. aut do naprawy
Niewłaściwa nośność opon, awaryjne systemy pokładowe czy niepoprawnie wykonane elementy konstrukcji – z takimi problemami mogą mierzyć się właściciele ponad 5 tys. aut zarejestrowanych w Polsce, o czym informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Część napraw zostanie wykonana zdalnie.
Chcesz auto naszpikowane elektroniką? Płać. Te marki wprowadzają subskrypcje
Zdalne uruchamianie auta, uruchamianie klimatyzacji, rozbudowana nawigacja - m.in. za te usługi właściciele opli, peugeotów i citroenów będą musieli dodatkowo zapłacić. Docelowo płatnymi subskrypcjami za dodatkowe udogodnienia objęte zostaną także inne marki należące do koncernu Stellantis, m.in. Fiat, Jeep i Alfa Romeo.
Wysyp awarii samochodów. W Polsce wezwano do naprawy 9 tys. aut
Korodujące akumulatory, niestabilne fotele, felgi oraz kłopoty z oprogramowaniem i pracą silników – m.in. takie usterki zgłosili producenci aut do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do serwisów na naprawy muszą zgłosić się właściciele blisko 9 tys. aut zarejestrowanych w Polsce.
Plaga usterek aut w Polsce – 34 modele z wadami. Wśród nich popularne skody i volkswageny
Wadliwe poduszki powietrzne, niewłaściwie zamontowane okna dachowe, wyższa od dopuszczanej emisja spalin czy groźba pożaru - z takimi problemami muszą mierzyć się właściciele aut w Polsce. Siedmiu producentów ruszyło z kampaniami naprawczymi dotyczącymi aż 34 modeli aut.
„Francuzy” wzywane do serwisów. W Polsce 10 tys. aut z usterkami
Awaryjny układ wspomagania hamowania i wadliwy hamulec ręczny – takie usterki zostały wykryte w blisko 10 tys. peugeotów i citroenów zarejestrowanych w Polsce. To niemal tyle francuskich aut z wadami, ile polscy klienci indywidualni zarejestrowali w ciągu ostatnich trzech lat.
Diesle wzywane do serwisu. Wadliwe filtry cząstek stałych
Właściciele peugeotów, opli i citroenów z silnikami diesla muszą zgłosić się do serwisu. Wadliwe okazały się filtry cząstek stałych (DPF) – informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Stellantis i Volkswagen wstrzymały produkcję aut. Półprzewodniki znów nie dopłynęły
Od 28 czerwca do 2 lipca Stellantis nie będzie produkował aut w swojej włoskiej fabryce w Melfi. Linie montażowe zostały zatrzymane także we Francji. Z taśm nie zjadą fiaty, jeepy, peugeoty i citroeny. Volkswagen wstrzymał z kolei co najmniej na tydzień produkcję elektrycznego modelu id.buzz. Winny ponownie brak półprzewodników i problemy z akumulatorami.
Pięć marek aut z usterkami. Polscy kierowcy wzywani do serwisów
Wadliwe poduszki powietrzne, hamulce ręczne, amortyzatory, niewłaściwie działające przednie światła, czy wyciekające paliwo - to lista usterek wykrytych w ponad 4 tys. aut zarejestrowanych w Polsce. Ich właściciele w najbliższym czasie będą musieli zgłosić się do serwisu.
Niemieccy i francuscy producenci aut wzywają do serwisów
Wady konstrukcyjne, w wyniku których może dochodzić do wycieków paliwa, wadliwe hamulce oraz półosie napędowe - z takimi usterkami muszą mierzyć się właściciele kilkuset mercedesów, citroenów i peugeotów zarejestrowanych w Polsce. Producenci rozpoczęli właśnie kampanie naprawcze.
Wysyp usterek w nowych autach. Pięciu producentów wzywa do serwisów
Dacia, Volvo i trzy marki należące do koncernu Stellantis wykryły wady w wyprodukowanych przez siebie autach. Ich właściciele mogą mieć problemy z wyciekającym paliwem, wadliwymi turbosprężarkami i nieprawidłowym oprogramowaniem sterującym.