Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Luksusowe auta nie dla rosyjskich oligarchów. Ferrari i Lamborghini nie wyślą aut do Rosji

Luksusowe auta nie dla rosyjskich oligarchów. Ferrari i Lamborghini nie wyślą aut do Rosji

Ferrari i Lamborghini – dwie ikony włoskiej motoryzacji i twórcy tzw. supersamochodów – zrezygnowały ze sprzedaży aut na rosyjskim rynku. Wcześniej z Rosji wycofało się należące do Volkswagena Porsche czy brytyjski Aston Martin i Bentley.

W przeciwieństwie do najpopularniejszych marek producenci luksusowych aut i tzw. supersamochodów nie zostali dotknięci problemami związanymi z brakiem podzespołów i zachwianymi łańcuchami dostaw, będącymi pokłosiem rosyjskiej inwazji na Ukrainę.

Legendarni producenci postanowili jednak przyłączyć się do nakładanych na Rosję sankcji i zrezygnowali ze sprzedaży samochodów na rosyjskim rynku. Jak wynika z oświadczenia wystosowanego przez Ferrari, w związku z kryzysem humanitarnym na Ukrainie firma podjęła decyzję o wstrzymaniu produkcji pojazdów na rynek rosyjski do odwołania.

Volkswagen i Renault częściowo wstrzymują produkcję. Powodem inwazja Rosji na Ukrainę

O „wstrzymaniu interesów z Rosją” poinformowało także nalężące do Volkswagena Lamborghini. Wcześniej z rosyjskiego rynku wycofał się inny producent supersamochodów należący do koncernu Volkswagena – Porsche. Rosjanie nie będą mogli kupić także innych modeli produkowanych przez koncern z Wolfsburga w dwóch rosyjskich fabrykach zlokalizowanych w Niżnym Nowogrodzie i Kałudze, których działalność została zawieszona.

Wcześniej decyzję o zaprzestaniu sprzedaży aut w Rosji podjęły także brytyjskie luksusowe marki – Bentley i Aston Martin.

Rosyjscy klienci salonów samochodowych, z uwagi na skalę sprzedaży, bardziej odczują zapewne brak na rynku nowych aut z logo Volkswagena, Skody czy Renault. Brak na rynku samochodów bardziej dotknie z pewnością najbogatszych Rosjan, w tym oligarchów.

Jak bowiem wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, najpopularniejszy z volkswagenów na rosyjskim rynku – polo – zakończył 2021 r. z blisko 47 tys. sprzedanych egzemplarzy, o tyle Porsche, biorąc pod uwagę wszystkie modele, sprzedało w tym czasie w Rosji niespełna 6,3 tys. aut.

Marki Tematy
Komentarze
Luksusowe auta nie dla rosyjskich oligarchów. Ferrari i Lamborghini nie wyślą aut do Rosji
Marcin Kaźmierczak
Podziel się